• Litenblomma88

Brun blödning vecka 5+1

Hej!

Detta är min tredje graviditet dock första med blödning. Igår fick jag en ljusrosa liten flytning och sen framåt eftermiddagen blev det en liten brun klump. Sedan dess endast flytning med lite gamla "rester" söm var bruna. Inget mer under kvällen och nu under morgonen samma sak.. Är medveten om att det kan vara början till missfall men kan likaväl vara inget att oroa sig för.

Har något mer varit med om samma? Hur gick det?

• Svar på tråden Brun blödning vecka 5+1
  • Emlan93
    Litenblomma88 skrev 2021-04-25 11:02:45 följande:

Åh så tungt för dig.. Vilken vecka var du i?

Ja jag är supernervös, försöker inte googla så mycket men är orolig...

Ja det var jobbigt! Jag var i v 5+2.

Men som sagt, det behöver verkligen inte betyda någonting. Jag vet, man blir ju så orolig och man vill bara veta hur det ska gå. Ät gravid nu igen och oron är där, det ändå jag vet är att vad jag än gör kam jag inte påverka utfallet. Håller tummarna <3
  • Semlan3

Med mitt första barn hade jag bruna flytningar varje dag i vecka 6 och vecka 8. Allt gick bra. Är gravid med tredje nu och fick för en vecka sedan en färsk blödning. Inte så mycket men såg mycket ut när jag torkade mig. Övergick till bruna flytningar i ett par dagar. Var på ultraljud i fredags och hon kunde se vart blödningen kom ifrån. Fostret levde dock.

• Gasellen87

Jag har haft småblödningar i 3 av 4 graviditeter. Den graviditeten som jag inte hade småblödningar i slutade i ma i v 13. Övriga 3 gick toppen trots blödningar i varierande färg och mängd. I min senaste graviditet blödde jag ca var tredje dag från plus till v 9. Idag är han 14 månader.

Hoppas allt går bra för dig! Vet hur oroligt det är och hur man ständigt kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag har ringt gyn varje gång och har alltid fått komma på kontroller vid blödning.

• Jag är bara jag

Jag blödde rejält v.7 med första barnet. Övertygad om ett 5:e m.f, men det gick bra. 30% av alla blödningar gravida får är ofarliga.

• Litenblomma88
    Jag är bara jag skrev 2021-04-25 18:40:42 följande:

Jag blödde rejält v.7 med första barnet. Övertygad om ett 5:e m.f, men det gick bra. 30% av alla blödningar gravida får är ofarliga.

Tack för ditt svar!
  • Litenblomma88
    Sopkvasten skrev 2021-04-30 13:14:19 följande:

Hur har det gått för dig? 

Under gårdagen så kom det massvis med blod när jag kissade, stora klumpar med blod och jag var övertygad om att det var missfall, fick komma in akut till gyn där det fortfarande blödde MASSIVA klumpar men när läkaren gjorde vul så har foster utvecklat sig som det ska, mätte exakt 5+6 och hon kunde ana ett litet hjärtflimmer. Ska tillbaka om en vecka för ultraljud igen och hoppas på att allt ser bra ut då också! Tack snälla för frågan ??
  • Sopkvasten
    Litenblomma88 skrev 2021-05-01 08:27:33 följande:

Under gårdagen så kom det massvis med blod när jag kissade, stora klumpar med blod och jag var övertygad om att det var missfall, fick komma in akut till gyn där det fortfarande blödde MASSIVA klumpar men när läkaren gjorde vul så har foster utvecklat sig som det ska, mätte exakt 5+6 och hon kunde ana ett litet hjärtflimmer. Ska tillbaka om en vecka för ultraljud igen och hoppas på att allt ser bra ut då också! Tack snälla för frågan ??

Men wow! Vad härligt att höra! <3 Tänk vad knäppt att man kan blöda så fast allt tycks vara bra. Jag har som sagt blött lite varje gång jag varit gravid. En vän till mig blödde i flera veckor och fick ha binda pga den stora mängden. Som en vanlig mens. Och den pojken är 13 idag. Ska fortsätta hålla tummarna för dig, men det låter ju som att detta kommer gå bra! :D
  • Litenblomma88
    Sopkvasten skrev 2021-05-01 08:45:29 följande:

Men wow! Vad härligt att höra! <3 Tänk vad knäppt att man kan blöda så fast allt tycks vara bra. Jag har som sagt blött lite varje gång jag varit gravid. En vän till mig blödde i flera veckor och fick ha binda pga den stora mängden. Som en vanlig mens. Och den pojken är 13 idag. Ska fortsätta hålla tummarna för dig, men det låter ju som att detta kommer gå bra! :D

Ja men visst är det lustigt, jag var totalt förstörd. Det kom så mycket så det i min värld inte fanns en chans att det fanns något levande i livmodern.

När var det du skulle på ultraljud? Tack snälla, håller tummarna för dig! Följer dig gärna här
  • Semlan3
    Litenblomma88 skrev 2021-05-01 09:09:16 följande:

Ja men visst är det lustigt, jag var totalt förstörd. Det kom så mycket så det i min värld inte fanns en chans att det fanns något levande i livmodern.

När var det du skulle på ultraljud? Tack snälla, håller tummarna för dig! Följer dig gärna här

Men wow vad häftigt att det kan gå bra ändå! Hade de någon teori om varför du blött?
  • Litenblomma88
    Semlan3 skrev 2021-05-01 10:33:28 följande:

Men wow vad häftigt att det kan gå bra ändå! Hade de någon teori om varför du blött?

Man såg ett ställe från livmodern som det kom blod ifrån men inget farligt. Såå lustigt! Kom så mycket klumpar och blod så jag verkligen trodde drt var kört. Förhoppningsvis drar sig blödningen tillbaka så man kan försöka slappna av lite..
  • Litenblomma88

Tänkte uppdatera för er som undrar. Gjorde ultraljud idag för att se om hjärtat slog och allt ser fint ut, v 7+1 och blödningen har upphört. Nu hoppas jag verkligen att blödningarna inte kommer tillbaka!

Svar på tråden Brun blödning vecka 5+1