• mersi89

Kfm skuld

Hej! Jag behöver tips och råd! Jag har i dagsläget 26.000 kvar till kfm. Ursprungsbeloppet ska vi inte prata om, har betalat av sååå mkt!(felsteg i tidig vuxenåldee som kostat mig 9 år av mitt liv typ) nu käns det så nära! Tips på sidoinkomster så jag kan betala av detta asap?! Vill gärna lyckas till jan feb 2022. Har inkomst på 25 före skatt nu, eventuell höjning efter sommaren! Har tyvärr dyr hyra & mestadels av inkomsten går i dagsläger till räkningar kanske har 2000kr kvar av lön plus barnbidrag för tre barn. Plus makes lön.. men vi ska väl leva också! Så jag tänkte spontant ett helg jobb ett tag kanske? Tips ider?

• Svar på tråden Kfm skuld
  • Anonym (Biet)

Täcker din makes lön alla räkningar och månadens mat? Om ja, ta en fattig månad utan något extra och släng in hela din lön den månaden.

Om nej, lev så snålt ni bara kan! 26000 borde du klara på 5 månader, kanske 4. Dra ner på ALLT som inte är nödvändigt.

Vad tjänar maken och vad ligger alla räkningar på?

• mersi89
    Anonym (Biet) skrev 2021-04-21 17:09:23 följande:

Täcker din makes lön alla räkningar och månadens mat? Om ja, ta en fattig månad utan något extra och släng in hela din lön den månaden.

Om nej, lev så snålt ni bara kan! 26000 borde du klara på 5 månader, kanske 4. Dra ner på ALLT som inte är nödvändigt.

Vad tjänar maken och vad ligger alla räkningar på?

Typ lite så jag tänkt. Min lön täcker räkningar blir ca 2000 kvar plus barnbidraget. Sen hela makens lön som just nu är rätt låg pga corona. Han får ut ca 14.. men jag tänker om man kör en mat snål period. Eller nåt liknande
  • Anonym (Biet)
    mersi89 skrev 2021-04-21 17:27:58 följande:

Typ lite så jag tänkt. Min lön täcker räkningar blir ca 2000 kvar plus barnbidraget. Sen hela makens lön som just nu är rätt låg pga corona. Han får ut ca 14.. men jag tänker om man kör en mat snål period. Eller nåt liknande

Hur mycket skulle ni få över på en månad om ni bara betalar räkningarna och den mat ni behöver?

Den dagen skulden är helt betald så slipper du ju både utmätning och att slänga in extra, så även om ni tar några snåla månader så finns det ju en belöning efteråt, dels att skulderna är borta och att ekonomin går ännu mer på plus.

Och det är så skönt, jag betalade in mitt sista i början av 2019 och nu i år försvann annärkningen, en stor tyngd lyftes från mina axlar!

Jag levde jättesnålt i några månader och sparade allt och slängde in allt på en gång, en underbar känsla!
  • Anonym (Biet)

Såhär då:

Räkningarna = din lön

Mat = 2000 kr plus 3 barnbidrag. Det som blir över är nöje.

Skulden = din makes lön på 14000 i två månader.

Sen är det klart!

Och ni behöver inte ens snåla med maten. Bara dra ner på nöjen.
  • Anonym (Ghost)
    Så ni har ca 16000:- att leva för i månaden. Fattar inte hur ni lever om du inte skulle kunna betala av minst 10 000:- i månaden då.
  • Anonym (Mymlan)

Jag väljer att tro på dina ord och vill ge dig stort beröm över att du kämpat hittils och är nära målet! Ge inte upp!

Biet, det hörs som om du också kämpat jättebra! Wow! Stort grattis!

Mina tips är också att leva så snålt du kan och dra ner på allt onödigt. Då bör du vara i mål på 4-5 månader.

• mersi89
    Anonym (Mymlan) skrev 2021-04-21 17:57:08 följande:

Jag väljer att tro på dina ord och vill ge dig stort beröm över att du kämpat hittils och är nära målet! Ge inte upp!

Biet, det hörs som om du också kämpat jättebra! Wow! Stort grattis!

Mina tips är också att leva så snålt du kan och dra ner på allt onödigt. Då bör du vara i mål på 4-5 månader.

Jaa alltså det blir nog lite så, jag är nog bara chockad att jag idag fick bekräftat att det ?bara? var så mkt kvar. Trodde det var mer nämligen! Jag tror vi fixae de utan extra inkomster men jag ville ha lite input från någon mer bara!
Svar på tråden Kfm skuld