• QueenV

Ruvardagar stimulerad cykel, ivf

Hej!

Jag är nu på ruvardag 9 med en blastocyst.

Jag går på progynon 2mg/2ggr om dagen samt lutinus 100mg/3ggr dagen.

Det jag undrar är:

1: vad hade ni för symtom under ruvardagarna?

2: om det inte tagit sig, kommer jag då få en blödning eller kan jag inte få det pga progynon? Utan märker jag att det inte tagit sig vid gravtest på testdagen istället?

3 ni som tagit progynon och lutinus, hade ni extremt ont i nedre delen av magen, som mensvärk? (Och sedan plussat)

• Svar på tråden Ruvardagar stimulerad cykel, ivf
  • Jag är bara jag

Inga direkt. Inte förrän v.5. Då har molvärken kommit. Dock inte som mensvärk i mitt fall för min mensvärk på den tiden jag hade det var extrem. Man blöder inte så länge man tar Progynon så man får invänta td och se om man är gravid.

• QueenV

Tack för svar! Misstänkte att man inte får blödning när man tar progynon. Känns sådär att fortsätta trycka i sig massa hormoner om det inte tagit sig. Är rädd att det är därför jag har så ont i nedre delen av magen, och att livmodern fortsätter att växa?!

Vill testa tidigare men rädd för felaktigt svar.

• Jag är bara jag
    QueenV skrev 2021-04-15 14:23:59 följande:
    Tack för svar! Misstänkte att man inte får blödning när man tar progynon. Känns sådär att fortsätta trycka i sig massa hormoner om det inte tagit sig. Är rädd att det är därför jag har så ont i nedre delen av magen, och att livmodern fortsätter att växa?!
    Vill testa tidigare men rädd för felaktigt svar.
    13 dagar efter äl-sprutan kan du testa. Och ge absolut inte upp än! Jag har bara tagit hcg-prov och inte slutat med alla mediciner förrän jag fått svar på det så det händer inget om man inte är gravid och fortsätter med dom.
  • QueenV

Fick aldrig någon ägglossningsspruta. Åt progynon tills dem såg att slemhinnan var tillräckligt tjock, sedan start med lutinus och några dagar senare FET.

Nej du har så rätt, får inte ge upp förän motsatsen är bevisad ????

• Jag är bara jag
    QueenV skrev 2021-04-15 15:26:03 följande:
    Fick aldrig någon ägglossningsspruta. Åt progynon tills dem såg att slemhinnan var tillräckligt tjock, sedan start med lutinus och några dagar senare FET.
    Nej du har så rätt, får inte ge upp förän motsatsen är bevisad ????
    Då kan du testa motsvarande äl/ÄP + 13. Lycka till!
Svar på tråden Ruvardagar stimulerad cykel, ivf