• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexigt med ölmage
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Man) skrev 2022-08-03 09:06:21 följande:
    Fast i det här sammanhanget blir det positivt för mannen i fråga, då det ger kvinnan känslan av trygghet och hon känner sig duktig och snygg.
    Så det du i princip säger är att kvinnor medvetet skulle välja en mindre attraktiv man för att själva känna sig bättre? Det måste vara en försvinnande liten del av kvinnorna som är så desperata att dom har den strategin.

Som man väljer jag självklart den mest attraktiva kvinnan(med bra personlighet) jag kan få. Skulle aldrig medvetet välja en mindre attraktiv för att stärka mitt ego. Prio ett är att bli attraherad av sin respektive, både fysiskt och personlighetsmässigt.
  • Mia99
    Anonym (Man) skrev 2022-08-03 07:34:05 följande:
    Min teori är att kvinnorna jämför sig med männen och känner sig mindre dåliga om även mannen är överviktig.

Ungefär som för vissa kvinnor som föreddar att ha män som inte hjälper till. Då blir alla beroendd av henne och hon är de driftigaste i rummet.

Är mannen vältränad känner hon sig dålig i jämförelse.
    Där får jag säga att jag inte håller med. Det är nog ytterst få kvinnor som tänker på det viset. Tvärtom, det är nog mer vanligt att kvinnor vill ha en man som de kan känna sig stolta över och kan se upp till. Även överviktiga kvinnor dras till snygga och vältrnade män. Att uppleva ett behov att känna sig överlägsen på att sätt är snarare ett tecken på en narcissistisk personlighetsstörning och det borgar inte för en stark relation.

Kvinnor vill inte heller vara pigor åt jättebebisar för att känna sig mera driftiga och nödvändiga.
  • Tukt

En preferens beror ju sällan på vad som är "snyggt" eller "attraktivt". Det bygger ofta på vad vi ofta ses och vad som i ens egna sociala grupp anses normalt, eller rent av något positivt.
    Om de flesta män i ens omgivning har mage av lite större modell, så är risken större att man finner det attraktiv, eller något man inte stör sig på.
    Är alla i stället smala fintness-snubbar så blir det något normalt och ett riktmärke.
    Är man exempelvis hårdrockare tenderar man se långt hår som något mer attraktivt än i andra grupper i samhället.

• Anonym (Man)
    Anonym (Ok) skrev 2022-08-03 09:21:02 följande:
    Så det du i princip säger är att kvinnor medvetet skulle välja en mindre attraktiv man för att själva känna sig bättre? Det måste vara en försvinnande liten del av kvinnorna som är så desperata att dom har den strategin.

Som man väljer jag självklart den mest attraktiva kvinnan(med bra personlighet) jag kan få. Skulle aldrig medvetet välja en mindre attraktiv för att stärka mitt ego. Prio ett är att bli attraherad av sin respektive, både fysiskt och personlighetsmässigt.
    Du är man. 

Jag antar att du inte passar upp andra för att få känna dig behövd heller.
  • Anonym (Man)
    Mia99 skrev 2022-08-03 09:53:04 följande:
    Där får jag säga att jag inte håller med. Det är nog ytterst få kvinnor som tänker på det viset. Tvärtom, det är nog mer vanligt att kvinnor vill ha en man som de kan känna sig stolta över och kan se upp till. Även överviktiga kvinnor dras till snygga och vältrnade män. Att uppleva ett behov att känna sig överlägsen på att sätt är snarare ett tecken på en narcissistisk personlighetsstörning och det borgar inte för en stark relation.

Kvinnor vill inte heller vara pigor åt jättebebisar för att känna sig mera driftiga och nödvändiga.
    Brukar ske i ekonomiskt avseende.

Om vi ser hur kvinnor faktiskt väljer, så väljer de män som är mindre snygga än de själva men är mer ekonomiskt och karriärmässigt framgångsrika än de själva.
  • Mia99
    Anonym (Man) skrev 2022-08-03 10:47:37 följande:
    Brukar ske i ekonomiskt avseende.

Om vi ser hur kvinnor faktiskt väljer, så väljer de män som är mindre snygga än de själva men är mer ekonomiskt och karriärmässigt framgångsrika än de själva.
    Så kan det naturligtvis vara. Utseendemässiga nackdelar kan helt klart övervägas av andra fördelar. Även utan att en kvinna är en traditionell gold-digger, så är det inte ovanligt att en hållbar ekonomisk och karriärsmässig stabilitet går hand i hand med hög social kompetens och en aura av karisma, dominans och självsäkerhet, vilket inte sällan upplevs som mycket attraktivt. 
  • Anonym (Man)
    Mia99 skrev 2022-08-03 11:08:15 följande:
    Så kan det naturligtvis vara. Utseendemässiga nackdelar kan helt klart övervägas av andra fördelar. Även utan att en kvinna är en traditionell gold-digger, så är det inte ovanligt att en hållbar ekonomisk och karriärsmässig stabilitet går hand i hand med hög social kompetens och en aura av karisma, dominans och självsäkerhet, vilket inte sällan upplevs som mycket attraktivt. 
    Är helt med dig på det. Kontentan av ämnet kan sägas vara att en viss ölmage är irrelevant så länge mannen är självsäker, ambitiös, social kompetent och karismatisk. 
  • Anonym (Ok)
    Mia99 skrev 2022-08-03 11:08:15 följande:
    En vinnartyp helt enkelt! Det är så det funkar. Dessutom är det så att dessa vinnande faktorer tillsammans bidrar till att personen ifråga får en ännu bättre självkänsla, vilket självklart adderas till individens utstrålning. Man hamnar i en positiv spiral.

Sen finns andra sidan av myntet, där man får nobben, självförtroendet sänks, man tappar utstrålning, handlingskraft, nervös blick etc. Man hamnar i en negativ spiral.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ok) skrev 2022-08-03 11:21:25 följande:
    En vinnartyp helt enkelt! Det är så det funkar. Dessutom är det så att dessa vinnande faktorer tillsammans bidrar till att personen ifråga får en ännu bättre självkänsla, vilket självklart adderas till individens utstrålning. Man hamnar i en positiv spiral.

Sen finns andra sidan av myntet, där man får nobben, självförtroendet sänks, man tappar utstrålning, handlingskraft, nervös blick etc. Man hamnar i en negativ spiral.
    Så sant! Därför det är så oerhört viktigt att man ser till att hamna i en positiv spiral.
Svar på tråden Sexigt med ölmage