Okej att dejta sin väns ex?
Som rubriken, anser du att det är okej att dejta sin nära väns ex? Motivera gärna ditt svar eller rösta bara.
Hur hade du själv reagerat?
Som rubriken, anser du att det är okej att dejta sin nära väns ex? Motivera gärna ditt svar eller rösta bara.
Hur hade du själv reagerat?
Nej, jag tycker inte att det är okej, även om vännen skulle vara helt okej med det. Har dock aldrig hört om någon som har varit okej med detta.
Jag tycker inte att det är okej på grund av att det känns extremt konstigt och fel att hålla på med en kille som min nära vän har varit med. Jag vill liksom inte ha en pojkvän som min nära vän har haft ett förflutet med. Det bäddar bara för problem.
Det hade känts extremt konstigt för mig och jag tror att det är väldigt lätt hänt att det skapar bråk och tjafs, även om båda skulle påstå att de inte längre har känslor för varandra. Det är ju ändå en känslig sak och jag tror att det skulle röra upp osämja och konstiga känslor.
Jag tycker inte att det känns värt det. Det finns en risk att vänskapen kommer att förstöras och att ingenting kommer att bli sig likt. För mig är det inte värt det. Jag förstår att man inte kan rå för sina känslor men hade jag fått känslor för min väns ex så hade jag gjort allt jag kunnat för att lägga de känslorna åt sidan, för det är inte värt att agera på dem och sedan ta de konsekvenser som kommer att komma.
Jag hade blivit väldigt besviken om min nära vän dejtade mitt ex. Hade blivit helt ställd bara av frågan. Jag har inga som helst känslor för honom och det var jag som gjorde slut men det hade ändå känts väldigt konstigt att hon ska ta mitt ex av alla människor.
Nej, i min värld är det en självklarhet att man inte går efter vänners ex.
kan*
Beror på sammanhanget och omständigheterna säger jag.
Det finns ju dom som sätter klorna i vännens ex i samma sekund som dom gör slut och det är verkligen inte okej.
Har man funnits i samma bekantskapskrets och umgåtts naturligt lång tid efter de gjort slut och därmed fått känslor av naturliga skäl så varför inte liksom..
Och så finns ju den mer känsliga varianten som verkligen är big nono för min del när jag använt mig av kompisen som axeln att gråta mot vid problem i förhållandet och verkligen avslöjar hemligheter och intima detaljer och bara veckor efter det tagit slut är hon där hos mitt ex och ska plötsligt trösta honom för att det är synd om honom (läs:ligger med honom) ? Wtf?