Rakat kön eller inte - vad är du?
Vad har du för frisyr mellan benen? Jag är man och har en hårsträng från kukroten upp. Jag är nyfiken...
Vad har du för frisyr mellan benen? Jag är man och har en hårsträng från kukroten upp. Jag är nyfiken...
Åh herregud vilken snackis detta blev.
Men god morgon på er allihop säger jag =)
Förstår inte varför man kan skriva eller säga sanningen.
Sanningen är att en vuxen människa har könshår
om man inte på ett naturligt sätt tar bort det.
Är det svårt att acceptera?
Jo, så är det ju faktiskt. Bara att det liksom hunnit bli mer accepterat.
Håriga ben och armhålor är väl mest vänsterfeminister och liknande som har numera. Iallafall under sommarhalvåret.
Däremot en karl med grottmänniskoskägg, tofsar som sticker ut ur både näsa och öron? Känns ju mest... tja som en råmiljöpartist. Minst.
Hur som helst så ÄR det naturliga att det finns hår där det växer hår. Att klippa/raka är INTE naturligt, oavsett var det görs på kroppen.
Med det sagt så tycker jag att det borde funnits ett alternativ för oss som inte rakar könet också, det hade varit intressant att se procentandelen där.
För min personliga del går rakade kön bort, skulle inte ens kunna tända på en man med rakat kön.
Egentligen är det är skitproblem, det är lätt åtgärdat om man ändrar sig. Dock tar det en tid innan behåringen är tillbaka. Tvärtom är ju snabbt fixat.
I dagens läge vet man aldrig vad som väntar under kalsongen... och jag skulle inte ta risken att möta ett naket kön då jag ser det som fullständigt otänkbart att ha något sexuellt med det. För mig är det avtändande.
När jag var ung hade alla hår, alla jag haft närkontakt med iallafall och det är "några" under årens lopp.
Jag förstår hur du tänker kring naturligt vs onaturligt, jag gick in på det i mitt förra inlägg.
Såklart är det lika onaturligt att ha rakade ben som rakat kön, det är bara det att benen (och armhålor, manligt ansiktsbehåring...) liksom har landat som ok med tiden.
Att raka benen och ansiktet har folk gjort sen... ja, jag vet inte. Men jag vet att min mamma som är född under tidaga 30-talet rakade benen som ung.
Att raka könet är mer "modernt" eller hur man ska uttrycka sig, och det har liksom inte etablerat sig på samma sätt. Främst (skulle jag tro) hos oss som är lite äldre. Läs sextiotalister.
Så jag ger dig rätt i sak. Det problematiska blir dock att man "köper grisen i säcken" om man inte helt resolut frågar den eventuella sängkamraten om hårstatus innan kläderna faller.
Du har uppfattat helt rätt.
Ja, vi får se. Numera trivs jag bäst i mitt eget sällskap, en relation kostar för mycket mot vad det ger.
Tack och detsamma!
Trevligt att det går att ha olika uppfattning utan att det måste blir tjafs, som är så vanligt här i forumet.
Jag röstade halvrakad kvinna, betyder lite ansad och bikinilinjen rakad (med maskin, ca 2 mm). I formen av en bikini som ordentligt täcker, modell sloggy typ. Ingen string här inte :P
Jag röstade halvrakad kvinna, betyder lite ansad och bikinilinjen rakad (med maskin, ca 2 mm). I formen av en bikini som ordentligt täcker, modell sloggy typ. Ingen string här inte :P
Går inte ens att svara med så porrhjärntvättade alternativ.
Jag kommer aldrig att raka, jag varken vill eller kan det med min hyperkänsliga hud.
Klipper kort med sax, det duger gott.
Håller rent på pungen och skaftet och trimmar i övrigt.
Min kvinna ..... trimmar ibland men inte så ofta.
Tidigare förhållanden har inneburit rakad fitta och även alla o.n.s sedan 15 år tillbaka.
Älskar att ge oralt och gör det på både hårig och rakad mus men rakad på läpparna med en ansad buske på toppen är heeeeeelt klart min kopp te.
Går inte ens att svara med så porrhjärntvättade alternativ.
Jag kommer aldrig att raka, jag varken vill eller kan det med min hyperkänsliga hud.
Klipper kort med sax, det duger gott.
Helrakad numera. Eftersom jag är i det närmaste nunna i celibat så har jag tidigare roat mig med att färga och raka mönster. Bara för skojs skull.
Träffade en man spontant och hade fått till ett misslyckat hjärta ovanför men även försökt färga och huden runt var helt irriterad. Blev ingen sex trots att jag förklarade att det inte var könssjukdom utan irriterat pga hårfärgsmedel.
Så har slutat helt med sånt och rakar bara helt rent. Inga frisyrer och färger.
Helrakad numera. Eftersom jag är i det närmaste nunna i celibat så har jag tidigare roat mig med att färga och raka mönster. Bara för skojs skull.
Träffade en man spontant och hade fått till ett misslyckat hjärta ovanför men även försökt färga och huden runt var helt irriterad. Blev ingen sex trots att jag förklarade att det inte var könssjukdom utan irriterat pga hårfärgsmedel.
Så har slutat helt med sånt och rakar bara helt rent. Inga frisyrer och färger.
GB lanserar en ny glass för den som gillar att slicka på något hårigt.
Själv föredrar jag den hårlösa varianten.
Kvinna, 37, och jag är väl ett ufo då för jag har aldrig(!) rakat eller vaxat mig där nere. Never ever. Har bara känt att det är en sån där grej jag absolut inte vill lägga tid och energi på (av allt man måste lägga tid och energi på i det här livet). Samt att håret finns där av en anledning.
Kanske också påverkad av att min bästa kompis under uppväxten hade en mamma som var gynekolog och när vi började komma in i tonåren höll hon föreläsningar för oss om hur otroligt ohälsosamt det var att raka sig där nere. Men jag tror ärligt talat jag hade skitit i att raka/vaxa även utan hennes föreläsningar.
Vem gillar håriga kön ? förstår inte det försöker raka så mycket jag kan :)