• Sol1

Gravid eller inte?

Hej!

Jag fick ett missfall för ca en månad sedan, och hade ägglossning efter ca 2 veckor som jag fick konstaterat med ultraljud. Och även att allt från missfallet var borta.

Vi hade sex runt äl, och jag har så många symptom på att jag är gravid, och mina bröst och bröst vårtor blir större och ömmare, illamående varje dag.. igår var min tid för mens, men ingen mens har kommit, testade med clerblue digitalt test men det visade negativt?

Någon annan som varit med om att plussa senare? Känner mig förvirrad, kan ju inte inbilla mig all symptom?

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Långbenopluto

Beklagar!

Jo, tyvärr kan man inbilla sig... efter ett missfall kan menscykeln vara lite annorlunda dom närmaste månaderna.

Men du kan även vara gravid, vänta några dagar och ta ett nytt test.

• Sol1

Ok tack , men tänkte på att jag hade ägglossning precis som den tiden jag skulle efter mitt missfall, men kanske behöver inte mensen komma som den ska för det?

• Långbenopluto
    Sol1 skrev 2021-03-29 12:20:27 följande:
    Ok tack , men tänkte på att jag hade ägglossning precis som den tiden jag skulle efter mitt missfall, men kanske behöver inte mensen komma som den ska för det?
    Nä, hormonerna är i krångel efter ett missfall, så det kan ta flera dagar extra innan mensen kommer, ibland till och med några veckor.
  • Mango21

Exakt så som du skrev va det för mig med hade missfall i början av mars va på läkarkontroll 18 mars fick veta att allt är borta men att jag haft ägglossning ca 5 dagar innan. Vilket stämde bra med min känsla och min vanliga cykel. Men ingen mens i sikte har nu gått ca18 dagrar sen ägglossning och mensen är 5 dager sen oxå negativt gravtest men grav symtom prata med gyn fick till svar väntas och se vad som händer och återkom om en månad om ej mens kommit

Svar på tråden Gravid eller inte?