• Inteamanda

Ilande/ömma sammandragningar

Jag tror ärligt talat att jag bara nojjar och vill inte ringa förlossningen för jag känner mig så löjlig när de säger att det nog inte är någon fara. Vad tror ni?

Igår eftermiddag hade jag en hel del sammandragningar (så fort jag stod upp och stötvis även i vila) och när jag hade sammandragningar ömmade liksom hela livmodern, inte som en värk men kändes betydligt mer än de brukar göra.

Idag fortsatte det på samma sätt, under eftermiddagen har det även tillkommit ilande upp i underlivet då och då (inte särskilt skönt, haha) Sammandragningarna är dock inte alls regelbundna och hon rör sig en massa så undrar om det inte är hon som sparkar igång sammandragningarna.

Är i v29 med andra barnet. Hade covid tidigare i graviditeten och det ökar ju risken för förtidig födsel tror de så jag nojjar väl lite över det.

• Svar på tråden Ilande/ömma sammandragningar
  • Anonym (Anna)

Jag hade ringt förlossningen ändå, tror jag

• Dagsförentredje

Jag hade sammandragningar till och från sen vecka 20 med tvåan, ända fram till förlossningen.

Denna graviditet började sammandragningarna redan vecka 16.

Väldigt vanligt och helt normalt.

Så jag tror inte du behöver oroa dej <3

• Anonym (Ring)
    Inteamanda skrev 2021-03-24 15:34:23 följande:

Jag tror ärligt talat att jag bara nojjar och vill inte ringa förlossningen för jag känner mig så löjlig när de säger att det nog inte är någon fara. Vad tror ni?

Igår eftermiddag hade jag en hel del sammandragningar (så fort jag stod upp och stötvis även i vila) och när jag hade sammandragningar ömmade liksom hela livmodern, inte som en värk men kändes betydligt mer än de brukar göra.

Idag fortsatte det på samma sätt, under eftermiddagen har det även tillkommit ilande upp i underlivet då och då (inte särskilt skönt, haha) Sammandragningarna är dock inte alls regelbundna och hon rör sig en massa så undrar om det inte är hon som sparkar igång sammandragningarna.

Är i v29 med andra barnet. Hade covid tidigare i graviditeten och det ökar ju risken för förtidig födsel tror de så jag nojjar väl lite över det.

Ring och kolla med dom, aldrig fel att göra det. Dom finns för dig.

Jag hade sammandragningar och önskar att någon sagt till mig att söka vård, födde vår pojke i v.25. Hade en uvi som orsakade svåra sammandragningar och som påverkade tappen. Hade 5 vänner som var gravida i samma veva och dom hade också sammandragningar men inga som påverkade tappen.

Så allt kan vara lugnt men jag hade valt att åka in för att kolla, hellre noja än att föda för tidigt
Svar på tråden Ilande/ömma sammandragningar