• madand

När ska vi skaffa hjälp?

Hej! Jag ska försöka hålla mig kort.

I mars 2020 började jag och min man att försöka skaffa barn. Vi blev gravida på andra försöket men fick ett väldigt tidigt missfall. Sen hoppade inte min ägglossning igång på 8 månader och vi vände oss till kvinnohälsan för hjälp. Jag fick reda på att jag hade pcos men skulle vänta till våren 2021 med behandling i tanke på att ägglossningen kanske skulle hoppa igång. Som tur är hoppade ägglossningen igång i januari, utan resultat (vilket är förståeligt det kan ju ta några månader). Men nu undrar jag om jag ska vänta ytterligare 9-12 månader från dagen min ägglossning hoppade igång med att söka hjälp eller borde vi höra av oss till kvinnohälsan igen redan till sommaren, eller vänta tills om ägglossningen upphör igen? Med tanke på att vi har ju faktiskt försökt i 1 år med att bli gravida. Kanske är lite otålig men vill ju bara det ska bli rätt och slippa vänta i onödan.

• Svar på tråden När ska vi skaffa hjälp?
  • madand

Vi gick privat till kvinnohälsan, men får väl ringa dit o kolla!

Svar på tråden När ska vi skaffa hjälp?
Nästa tråd från kategorin Svårt att få barn: Fertilitet och kropp
  • SammyMath

Avdunstningsstreck eller svagt positivt??

Hej alla! Vill gärna ha hjälp med att tyda mitt gravidtetstest. Det är ett sådant ?testa tidigt test?. Testet togs med morgonurin. 

Först var testet negativt men efter en stund när den har legat framme blev det är ljus blått streck. Är det avdunstningsstreck eller svagt positivt? Har nån varit med om detta tidigare?

Inga svar med att testa igen undanbedes vänligen, kommer ta ett nytt test igen om några dagar. Vill ha hjälp med detta testet som den är just nu. 

• Svar på tråden Avdunstningsstreck eller svagt positivt??
Svar på tråden Avdunstningsstreck eller svagt positivt??