• Nn89

Min sambo är otrogen. Hjälp

Jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Jag har varit tillsammans med min sambo i 10 år. Idag kom jag på att han har haft ett förhållande i 1.5 år med en tjej som bor 4 timmar ifrån oss. Hon har man och två barn. Jag är totalt knäckt och förstår inte hur jag ska kunna komma ur detta. Jag har gjort allt för min sambo och ställt upp för honom genom alla hans problem bla. Alkoholmissbruk. Jag har hjälpt honom genom alla motgångar och stöttat honom trots alla dåliga beslut han tagit på grund av alkoholen och detta är tacken. Den senaste tiden ca 1 år har han han inte druckit något. Vi var verkligen på rätt väg och har pratat flera gånger om att han vill skaffa barn och allt har varit bra mellan oss. Jag bad han välja mellan mig och henne men det kommer han inte göra. Han tänker inte slänga bort deras relation för hon har funnits där för honom så om jag vill vara med honom ska jag acceptera deras relation. Dom träffades första? gången igår och imorse kom jag på honom när jag såg hela deras konversation. Jag behöver hjälp och råd prata av mig. Jag är otroligt ensam och känner att detta har knäckt mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Hjälp ????

• Svar på tråden Min sambo är otrogen. Hjälp
  • Anonym (eee)
    Nn89 skrev 2021-03-21 16:31:29 följande:

Jätteskönt att höra detta från er alla, jag är totalt knäckt men detta hjälper.

Jag har flyttat hem till mina föräldrar nu jag klarar inte av att se honom. Han var livrädd över att jag skulle kontakta henne eller hennes man och berätta. Jag vill gärna det, vad är er synpunt på det?

klart du kan göra. men du kan vänta lite så att du är lite mer balanserad. 
  • Anonym (E)

Lämna honom fina ts! Han har bevisat att han absolut inte är något att ha, och du hade oturen nog att behöva vara med en sådan skit. Hans misstag att kunna behandla dig såhär och det kommer han ångra när du väl lämnat honom. Han verkar tyvärr ta dig för givet, helt absurt att han vill ha kvar er båda? Då bryr han sig ju verkligen inte om dig alls eller hur du känner. 

Så lämna honom och kontakta honom absolut inte, vad han än säger eller gör.
    Du kommer komma ut ur detta otroligt mycket starkare och med mycket skinn på näsan av denna erfarenhet. <3

• Anonym (Ulle)

Men vadå "förhållande i 1.5 år" om de träffades för första gången igår???

Totalt ologiskt.

Men har han haft sex med henne så är det väl inte mycket att diskutera, slösa inte mer tid på honom nu bara.

• Nn89
    Anonym (Ulle) skrev 2021-03-21 20:21:19 följande:

Men vadå "förhållande i 1.5 år" om de träffades för första gången igår???

Totalt ologiskt.

Men har han haft sex med henne så är det väl inte mycket att diskutera, slösa inte mer tid på honom nu bara.

Mycket möjligt att dom träffats tidigare, dom har haft sitt förhållande över Skype.....
  • Nn89
    Anonym (E) skrev 2021-03-21 20:16:21 följande:

Lämna honom fina ts! Han har bevisat att han absolut inte är något att ha, och du hade oturen nog att behöva vara med en sådan skit. Hans misstag att kunna behandla dig såhär och det kommer han ångra när du väl lämnat honom. Han verkar tyvärr ta dig för givet, helt absurt att han vill ha kvar er båda? Då bryr han sig ju verkligen inte om dig alls eller hur du känner. 

Så lämna honom och kontakta honom absolut inte, vad han än säger eller gör.

Du kommer komma ut ur detta otroligt mycket starkare och med mycket skinn på näsan av denna erfarenhet. <3

Blir tårögd över vilket fint stöd jag får här. Så fint! Han sa jag kan inte bara slänga bort allt hon gjort för mig och då var mitt svar nä men du kan slänga bort våra 10 år. Men det fick jag inget svar på. Han försöker provocera mig nu, jag skrev att jag kommer till lägenheten i veckan och tar mina saker. Då svarar han flera timmar efter skål då kommer jag vara helbränd. Jag har inte svarat på det. Undrar hur jag ska ta mig genom denna natten.
  • Nn89
    Saicko skrev 2021-03-21 19:43:28 följande:

Underbart <3

Har precis lärt mig själv hur man ska lämna en partner som inte uppskattar en, o det tar otroligt lång tid ibland så det är lika bra o lära sig.

Låt honom känna på no contact..

Och vill du ha bra videos som kan hjälpa dig så sök på No contact Coach Lee på youtube.. Den killen är grymt pedagogisk och förklarar det jävligt bra. Men i grunden handlar det om att lära sig att stå på sig.

Det kommer du förmodligen behöva.

Tusen tack för tipset, detta måste jag kolla upp. Jag har endast skrivit att jag ska hämta mina saker på torsdag då fick jag tillbaka: skål jag kommer vara helbränd då.

Tänker inte svara på det. Tänk att ens liv som man tror är bra bara vänder på ett par sekunder. Känns som att hela mitt liv är upp och ner. Slits mellan ilska och förtvivlan. Ena stunden hatar jag nästa bryter jag ihop totalt och vill bara känna hans närhet men den personens närhet jag vill ha är av en person jag trodde fanns. Känns som jag levt i en låstas värld.
  • Anonym (Ulle)
    Nn89 skrev 2021-03-21 20:34:37 följande:
    Mycket möjligt att dom träffats tidigare, dom har haft sitt förhållande över Skype.....
    Jag förstår att det gör ont, när du har investerat så mycket i honom och att hålla honom "på banan".

Så gissningsvis är du hans trygga hamn och räddning, men efter tio år tydligen inte tillräckligt spännande längre. Taskigt beteende. Men tror han verkligen att den andra kvinnan kommer att lämna sin man för honom? Och vill han dra på sig två barn som inte är hans egna?

Eller har jag missuppfattat och detta gäller en djup vänskap som du inte vill låta honom ha? Jag är lite hobbypsykolog till min manliga omgivning, har fyra manliga vänner som skriver om rätt privata grejer till mig sedan många år, och det har väldigt sällan handlat om något sexuellt utan oftast bara behov att diskutera svåra saker med någon som står utanför ens relation och vardag. Problem med chefen, släkten, den egna hälsan.

Men okej, en av dem behövde omskära sig i vuxen ålder och ville ventilera det och en annan ville förstå varför hans ex var så anti-sex så lite samliv har också diskuterats. Fast bara efter att en relation tagit slut.

Jag tror i vilket fall att du skulle få stabilare barn med en man utan alkoholproblematik, och jag tror han kommer att ångra sig som bara den efter att du har lämnat honom.
  • Nn89
    Anonym (Ulle) skrev 2021-03-21 20:47:54 följande:

Jag förstår att det gör ont, när du har investerat så mycket i honom och att hålla honom "på banan".

Så gissningsvis är du hans trygga hamn och räddning, men efter tio år tydligen inte tillräckligt spännande längre. Taskigt beteende. Men tror han verkligen att den andra kvinnan kommer att lämna sin man för honom? Och vill han dra på sig två barn som inte är hans egna?

Eller har jag missuppfattat och detta gäller en djup vänskap som du inte vill låta honom ha? Jag är lite hobbypsykolog till min manliga omgivning, har fyra manliga vänner som skriver om rätt privata grejer till mig sedan många år, och det har väldigt sällan handlat om något sexuellt utan oftast bara behov att diskutera svåra saker med någon som står utanför ens relation och vardag. Problem med chefen, släkten, den egna hälsan.

Men okej, en av dem behövde omskära sig i vuxen ålder och ville ventilera det och en annan ville förstå varför hans ex var så anti-sex så lite samliv har också diskuterats. Fast bara efter att en relation tagit slut.

Jag tror i vilket fall att du skulle få stabilare barn med en man utan alkoholproblematik, och jag tror han kommer att ångra sig som bara den efter att du har lämnat honom.

Det stämmer precis som du säger. Så som jag känner kommer han att ångra sig när han märker att vardagen inte var så lätt utan mig. Ingen som städar lagar mat och fixar och donar mer. Precis, skulle den andra tjejen som är gift lämna honom och flytta 4 timmar med barn? Han är fast i sitt jobb här som är ett litet familjeföretag som han under inga omständigheter skulle lämna. Jag skulle aldrig hindra honom från att ha en djup vänskap med någon annan. Men det jag såg var kärleksförklaringar i oändlighet. Han sa till mig att han är kär och älskar henne men vill inte att det ska ta slut mellan oss. Han täker inte välja mellan oss två och jag ställde frågan okej så om jag skaffar mig ett förhållande vid sidan av och blir kär och älskar denna killen så accepterar du detta?? Ja det får jag ju göra då..

Hade detta varit omvänt hade han aldrig accepterat det!! Rent jävla bullshit!
  • Anonym (Ulle)
    Nn89 skrev 2021-03-21 20:57:29 följande:
    Det stämmer precis som du säger. Så som jag känner kommer han att ångra sig när han märker att vardagen inte var så lätt utan mig. Ingen som städar lagar mat och fixar och donar mer. Precis, skulle den andra tjejen som är gift lämna honom och flytta 4 timmar med barn? Han är fast i sitt jobb här som är ett litet familjeföretag som han under inga omständigheter skulle lämna. Jag skulle aldrig hindra honom från att ha en djup vänskap med någon annan. Men det jag såg var kärleksförklaringar i oändlighet. Han sa till mig att han är kär och älskar henne men vill inte att det ska ta slut mellan oss. Han täker inte välja mellan oss två och jag ställde frågan okej så om jag skaffar mig ett förhållande vid sidan av och blir kär och älskar denna killen så accepterar du detta?? Ja det får jag ju göra då..

Hade detta varit omvänt hade han aldrig accepterat det!! Rent jävla bullshit!
    Det funkar inte så och han kommer att välja en av er oavsett att han kanske försöker lura sig själv just nu. Troligen önskar han nånstans att du ska göra slut för han har så dååååligt samvete men det ska du bara strunta i. Du kan bara ta makten över ditt liv om du bestämmer själv, nu.

Äg det beslutet, skrik och flippa ur eller var iskall och radikal men säg vad du tycker, och gå sedan därifrån med huvudet högt. Sen är det NOLL kontakt som gäller. Han finns inte mer, klipp sociala media osv. Ni har inga barn så du är inte skyldig honom någon kommunikation och det finns många andra män därute som förtjänar en chans, när du har samlat ihop dig lite.

Och börja kolla på bostad direkt.
  • TuppenBob

Det blir nog inte en rolig natt tror jag inte, med alla dessa känslor inombords. Men det kommer att bli bättre, det kommer att ta tid. Du verkar vara en väldigt fin person som har gjort så mycket för din partner, synd att han inte inser det.
    Det är möjligt att han kommer att säga saker som du 'gärna vill höra' för att behålla dig när han väl insett vad det innebär att inte ha kvar dig längre. Men stå på dig och lämna honom. Du är en stark person och du kommer att klara av detta! Nalle

• Nn89
    TuppenBob skrev 2021-03-21 21:20:07 följande:

Det blir nog inte en rolig natt tror jag inte, med alla dessa känslor inombords. Men det kommer att bli bättre, det kommer att ta tid. Du verkar vara en väldigt fin person som har gjort så mycket för din partner, synd att han inte inser det.

Det är möjligt att han kommer att säga saker som du 'gärna vill höra' för att behålla dig när han väl insett vad det innebär att inte ha kvar dig längre. Men stå på dig och lämna honom. Du är en stark person och du kommer att klara av detta! 

//

Har inte sovit något och har fruktansvärd ångest. Kan inte äta eller dricka. Hur mycket mer ska denna personen förstöra för mig.. jag vill bara vakna ur denna jävla mardrömmen
  • Anonym (eee)

Du ska ta med dig någon annan när du ska dit och hämta din saker. Man vet aldrig hur han är när du kommer. 

• Silverjenny

Jag lider med dig TS. Det du går igenom just nu den första tiden är den värsta. Men nu måste du tänka på dig själv och helt ärligt, var glad att du upptäckte det nu och inte om några år när du verkligen slösat bort all din tid och kanske hade skaffat barn med den här mannen.

Jag blir oerhört provocerad över att han säger att han inte kan lämna den här andra kvinnan för att hon ställt upp så mycket för honom, när det är DU som funnits vid hans sida, hjälpt honom ekonomiskt, stöttat honom i hans missbruk mm. Och hon har - vadå? Fått honom att må bra genom att ge honom komplimanger och kärleksbetygelser som inte kostar något? Känner hon till hans missbruksproblem och kommer hon att vilja ha honom när hon får reda på det?

Om han genast hade ångrat sig och sagt att han självklart väljer dig, ja då hade jag kanske gett ert förhållande en chans. Men uppenbarligen värderar han inte dig så högt som du förtjänar.

Riv av plåstret - hämta dina saker och bryt all kontakt med honom. Låt honom inte kontrollera dig och göra dig till medberoende genom att hota dig med att han ska supa sig full. Det är INTE ditt problem längre. Vill han ha stöd får han väl vända sig till den andra kvinnan ;)

Jag tror för övrigt inte ett ögonblick på at de träffades första gången i förrgår. Det var första gången du kom på dem snarare. Det är fullständigt osannolikt att de haft kontakt enbart via Skype i 1,5 år och byggt upp en distanskärlek så stor att han är beredd att offra ert 10-åriga förhållande, och så råkar du av en slump komma på dem dagen efter deras första möte? Skrattretande! Om detta är vad han påstår så är han inte bara en otrogen alkoholiserad skitstövel utan också en förbannad lögnare.

Är detta den far du vill ha till dina barn?

Den man du vill bygga upp hela din framtid på?

Du är fortfarande ung och du hinner hitta en annan bättre partner men du kan inte slösa bort mer tid på den här misslyckade skitstöveln. Lämna och se inte tillbaka. Det gör ont just nu, du är sårad och chockad, men utnyttja de känslorna till att ge dig styrka att lämna honom. Han får dig att känna så här och behandlar dig jäkligt illa, förtjänar han dig? Nej!!

Angående att berätta för den andra kvinnans man förstår jag om det är frestande och moraliskt tycker jag du har all rätt att berätta eftersom du själv är del i dramat och också är bedragen. Och jag kan också tycka att den andra mannen har rätt att få veta han med. Men ärligt talat tror jag inte du behöver göra det för att få din hämnd, om det är vad du är ute efter. Jag tror inte heller att hon kommer att lämna sin man och även om hon gjorde det kommer deras förhållande inte att hålla. Hommer inte att vilja ha en alkis som bonuspappa till sina barn.

Du kan höra av dig till henne och berätta att du vet. Berätta om din sambos missbruksproblem och önska henne lycka till med att vara hans försörjare och ledsagare. Säg att du är lättad över att slippa ansvaret för honom nu.

Gå därifrån med huvudet högt.

• Anonym (sommar)

Vilken hemska situation du har hamnat i...men hans svar när du upptäckte otroheten visar på att han verkligen inte förtjänar en andra chans. Han verkar otroligt egoistisk som vill behålla er båda... Hade han ångrat sig och verkligen velat satsa på erat förhållande och sagt att han väljer dig, hade det varit skillnad. 
    Så dum kommentar att han ska se till och bli full när ska hämta dina saker.... Som att han skyller det på dig att han väljer att lösa sina problem som han orsakat genom att dricka...
    Nu behöver du fokusera på dig själv och fundera på vad du kan göra för att må bra. Och  var glad över att ni inte fick barn tillsammans. Stackars barnen och dig i såfall..... Låt dig ta tid och sörja och bearbeta.... Stärk din självkänsla oxå om den fått sig en törn... det verkar så av det jag läst... Hitta proffessionell hjälp oxå, samtalsstöd... Ta hand om dig! <3 <3 <3 

Svar på tråden Min sambo är otrogen. Hjälp