• elliss

Fråga till heterosexuella kvinnor: spelar mannens yrke roll?

Hej alla glada :)

Jag har en kompis som är taxichaufför och singel. Han är med på någon dejtingsida och upplever att det är jättesvårt att träffa någon. Han har sagt att han upplever att så fort kvinnan Han pratar/skriver med får veta hans yrke (taxichaufför) så blir han dissad. Jag tycker att det är tråkigt att han blir dömd så hårt pga att han jobbar som taxichaufför. Nu till frågan:

Är det så, att kvinnor överlag tycker att yrket är för lågt eller vad är det för bild ni får helt plötsligt?

Spelar det roll? Och varför?

Sista frågan, vad är det viktigaste eller mest avgörande för att ni ska bli intresserade av mannen i profilen?

Tack och ha en fin vecka :)

• Svar på tråden Fråga till heterosexuella kvinnor: spelar mannens yrke roll?
  • Anonym (eh)
    MammAmma skrev 2021-03-08 09:00:11 följande:

Så länge han HAR ett jobb han kan försörja sig själv (och eventuella barn) på, så spelar det ingen roll vad han jobbar med.

Nuvarande är lastbilschaufför.

Spelar ingen roll alls? Jobbet man har berättar ju lite om vad man är för person... 
  • Anonym (eh)
    Anonym (K) skrev 2021-03-09 18:10:00 följande:

För mig, 36-årig kvinna, så spelar det ingen roll alls. Det viktigaste är att han trivs.

En normal och trevlig bild lockar mig. Där han ler och inte håller på och ska vara cool. Gillar humor. Såg en kille som skrivit "Du vänjer dig.", det tyckte jag var lite roligt.

Hur kan jobbet inte spela nån roll alls? 
  • Anonym (Omedvetet)

Ja yrket spelar roll. Det du väljer att arbeta med säger en hel del om dig som person. 

Det man letar efter i en profil eller hos en person är emotionell mognad, inre trygghet, ödmjukhet, närvaro, driv, äkthet. 

• Anonym (eh)
    Anonym (Omedvetet) skrev 2021-03-10 00:38:13 följande:

Ja yrket spelar roll. Det du väljer att arbeta med säger en hel del om dig som person.