Flytta till hans o exfruns hus, exfru på köpet!
Flyttade nyss t min sambo. Till hans hus, där han o exfrun bott i ca 20 år. Känner mig inneboende.
Han lovade att det skulle renoveras. Inget gjort sen typ 60 talet. Slitet och extremt mörkt o svårt att städa. Men han skjuter på all renovering, inte nu... , inte läge nu ....etc.
Jag fick flytta bort exfruns saker när jag skulle flytta in. Hon hade inte orkat hämta sina saker. (Suck). Till o med hela sängbordslådan va ful av hennes privata saker. Kändes si så där :(
Hans exfru har fått ett hus av honom ca 200 meter från oss. Hon har sina djur kvar på hans gård och access till alla utrymmen och maskiner på gården. Dvs hon är på gården flera ggr per dag (dock inte i huset).
Det känns som om det är mer deras hem & gård än vårt hem.
Mina möbler står på vinden, och det finns inget intresse från hans sida att vi blandar våra möbler eller köper ?våra? möbler, dvs nya fräscha.
Jag börjar hata det här huset o de gamla möblerna. Sålde nyss mitt hus (ljust, fräscht o modernt) o flyttade till honom o detta hus med tillhörande exfru.
Det är redan klart att hans barn (alla 3 vuxna) ska ta över gården o huset, så snart någon av dom vill. Dvs, detta är inte hans o mitt boende framöver iaf. Till gården hör det MASSOR av skog.
Det är hela tiden jag som får säga till när hans exfru gör ?övertramp?, dvs agerar på olika sätt som om hon äger gården.
Har försökt prata med honom o frågat om vi inte kan köpa ett gemensamt hus. Men det finns inte minsta öppning för det förslaget.
Just nu ser jag ingen annan lösning än att jag flyttar.
Han är ju inte så intresserad av att satsa på oss, utan vill ha det som det alltid varit. I huset (hans barndomshem) så som det alltid sett ut. Duschen i källaren ser ut dom en dusch från ett koncentrationsläger (där duschar jag dagligen).
Jag påtalar mitt missnöje om såväl huset som exfrun och försöker komma med konstruktiva lösningar. Men det är som att slå huvudet i betong.
Finns det någon annan lösning, som jag inte ser? Eller är det dags att leta ett eget fräscht hus utan exfru på köpet?
Vad tror ni?