Anonym (Stanna?) skrev 2021-02-15 09:27:39 följande:
Tack för din input. Men som min första mening lyder så vänder jag mig till de som lever i en relation och som även har en relation vid sidan om. Men jag är glad att även du vill dela med dig av dina tankar.
Pratade just med en vän som levde i 3 år med en gift älskare. Hon var då själv gift, men ville ur sitt äktenskap, det kanske inte du vill iofs, så inte helt lika kanske.
Hon gav till slut älskaren ett ultimatum, på ett fult sätt; Om inte han berättade för sin fru att han ville skiljas så skulle hon göra det. Han hade inget val. De levde som ett par i kanske 4 månader, sedan meddelade han en dag bara att han inte skulle komma hem till henne utan flytta hem till sig igen.
Frun hans hade redan köpt sig ny bostad och hade ny karl, antagligen var hon otrogen på sitt håll redan innan, men hon var med i en sekt dr skilsmässa på eget initiativ inte var tillåtet.
Risken man tar om en blir singel är att den andre kan köra utpressning så att man står helt utan partner, vare sig den man är gift med eller älskare blir kvar.
Den äkta maken/makan för att hen inte vill leva med en otrogen person, älskaren för att man själv troligen inte vill leva med någon som svikit en på det viset.
Min vän säger att hon inte skulle agera på samma vis idag utan istället säga att hon vill att älskaren ska lämna sin partner och bli tillsammans med henne på riktigt, och ville han inte det skulle hon avsluta med älskaren.