• nellib

Ni som står i kö för ÄG!! Jag har några frågor..

Ni som har gått vidare till äggdonation, varför? Vad har ni fått för diagnos? Jag har för högt FSH-värde. De senaste testerna låg FSH-värdet på 18 och med pergotime 48, i somras utan pergotime på 13,5. Jag tycker att de beslutade att ge upp alla andra metoder så fort. Hur högt FSH har/hade Ni?

• Svar på tråden Ni som står i kö för ÄG!! Jag har några frågor..
  • miss maple

Är i förtidigt klimakterium.

• pimpom

inga ägggledare och äggstockar kvar efter cystor.

• Linisen

Häromdagen fick jag tillbaka mina nya FSH prov....90 nu...pust.

• Misty

Halloj!

Mitt första FSH-värde var 38, det andra några månader senare var på 18....idag vet jag inte hur jag ligger till. Men jag vet att mina äggstockar vill inte längre, har gjort försök till ivf två gånger om ingen av gångerna kom några mogna ägg fram (bara små, små som var inget att ha).

Nu ska vi göra ÄD i Uppsala och min syster ska donera ägg dit så vi kommer fram i kön och hon har redan lämnat blodproverna så i höst drar allt igång (hon måste lämna samma prover efter 6 månader igen därför väntan).

Uppsala hade ingen lång kö berättade barnmorskan där för mig. Så även om vi inte hade haft en egen donator skulle vi fått komma dit under 2006.

Lycka till alla ni som "håller på" med ÄD!

Kram Misty

• Ciiaa

Är i förtidigt klimakterium.

• N66

Dåliga ägg som inte mognar, så ÄD e det enda rätta för oss.
    Har nyligen gått igenom hela proceduren och satt in ett ägg, har testdag 23/4.
    Hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra!!

Nån mer som ruvar??? nyfiken

• miss maple

N66:

Håller tummarna så hårt jag kan.
    Hur mår du?
    Funkar allt bra sas?

Ska göra ett FET i mitten av maj ungefär.
    Så jag håller på med behandling nu.

• N66

Tack!
    Allt känns bra, förutom lite illamående...men det tar jag gärna

Önskar dig lycka till!

• Ammi1970

inga äggstockar efter strålning jag fick när jag var tre och hade njurcancer...

• liza micke

Den äggstocken jag har kvar är förstörd efter alla cellgifterna jag fick efter min äggstockscanser för 6 år sen.

• Bohuslän

Efter 5 IVF-försök har läkarna konstaterat att jag har för dålig kvalitet på mina ägg......

• H o p e

Hej, min sambos värde låg på 12 cd 3 och vi hade ställt in oss på att det inte skulle funka för henne och att alternativet var äggdonation. Men efter med stimulering med pergotime låg värdet på 6,8 cd 10. Någon som kan hjälpa mig att reda ut hur vi ska tolka siffrorna? Tror ni att det kan fungera med IVF då eller är det fortfarande ÄD som är alternativiet? Har läst att om värderna är väldigt varierande är det värre än om de ligger stabilt. Räknas dessa värden som väldigt varierande?

Jag förstår inte varför det alltid ska vara så svårt att få raka och klarar besked från läkare? Känner mig alltid som ett UFO med 1000 frågor efter kontakt med dem

Svar på tråden Ni som står i kö för ÄG!! Jag har några frågor..