• idape

7 åring klagar på huvudvärk

Min pojk på 7 år klagar ofta på huvudvärk som spänner i pannan säger han sedan ett par veckor tillbaks. Kommer ofta på eftermiddagen. Han har också nämnt magont ibland.

Det kommer och går men går lika snabbt över som det kommer.

Är det fler som varit med om detta med sina barn? Man blir ju orolig.

• Svar på tråden 7 åring klagar på huvudvärk
  • idape
    Semlan3 skrev 2021-02-04 10:25:24 följande:

Migrän är alltid ensidigt. Så om han har ont i hela pannan är det inte migrän utan någonting annat. Tänker att om man kisar mycket eller är spänd får man ont i pannan.

Ja just det. Har själv rätt mycket spänningshuvudvärk.
  • brallison
    Semlan3 skrev 2021-02-04 10:25:24 följande:
    Migrän är alltid ensidigt. Så om han har ont i hela pannan är det inte migrän utan någonting annat. Tänker att om man kisar mycket eller är spänd får man ont i pannan.
    Faktiskt inte alltid (men absolut oftast) - min dotters migrän satt just runt huvudet. Och smärtan var inte så att den var outhärdig utan mer uttröttande, som tog mycket på krafterna (hon var i en halvsovandes tillstånd under sina anfall fast sov inte).
  • idape
    LadyJane skrev 2021-02-04 12:39:36 följande:

Varför söker du inte hjälp på vårdcentralen?

Så illa är det inte ännu. Nämns ju bara ibland och är över lika snabbt. Avvaktar lite. Undrar bara om det är vanligt att de kan nämna att de har det i den åldern.
  • LadyJane
    idape skrev 2021-02-04 16:23:46 följande:
    Så illa är det inte ännu. Nämns ju bara ibland och är över lika snabbt. Avvaktar lite. Undrar bara om det är vanligt att de kan nämna att de har det i den åldern.
    det är ju knappast normalt. Så jag tycker att det är onödigt att låta ett barn gå så utan att försöka skaffa hjälp av riktiga experter.
  • QAnon
    LadyJane skrev 2021-02-04 22:46:29 följande:
    det är ju knappast normalt. Så jag tycker att det är onödigt att låta ett barn gå så utan att försöka skaffa hjälp av riktiga experter.
    Huvudvärk och magont är så normalt det kan bli. Behövs knappast "experthjälp".
  • idape
    LadyJane skrev 2021-02-04 22:46:29 följande:

Tror nog det är helt normalt. Det är ju inte så att han blir liggande för att han har så ont utan leker på normalt men nämner det bara i bland. Därför undrar jag.

Nu har han faktist inte nämnt det alls på några dar konstigt nog. Så jag tror jag avvaktar.
  • idape
    QAnon skrev 2021-02-04 23:39:09 följande:

Huvudvärk och magont är så normalt det kan bli. Behövs knappast "experthjälp".

Precis! Tack!
  • LadyJane
    idape skrev 2021-02-05 22:45:47 följande:
    Tror nog det är helt normalt. Det är ju inte så att han blir liggande för att han har så ont utan leker på normalt men nämner det bara i bland. Därför undrar jag.
    Nu har han faktist inte nämnt det alls på några dar konstigt nog. Så jag tror jag avvaktar.
    Så du tar bara ditt barn på allvar då det blir liggande utan att kunna fungera normalt på något plan.
    Jag tycker inte att du är en förälder som klarar av normalt föräldraansvar.

• idape
    LadyJane skrev 2021-02-05 22:51:37 följande:

Så du tar bara ditt barn på allvar då det blir liggande utan att kunna fungera normalt på något plan.

Det var inte det jag undrade. Så jag behöver inte din åsikt. Tack ändå.

• LadyJane
    idape skrev 2021-02-05 23:01:48 följande:
    Du behövde bara medhåll för att negligera ditt barns sym´ptom. Varför skrev du inte det redan i trådstarten?
  • LFF
    LadyJane skrev 2021-02-05 22:51:37 följande:

Och skulle TS kontakta VC med så diffusa symtom så skulle även de säga att det är normalt. Däremot har TS istället fått tips på att det kan vara en idé att kolla upp synen hos barnet vilket hon tagit till sig och inte tänkt på tidigare.
  • idape
    LFF skrev 2021-02-06 09:30:50 följande:

Och skulle TS kontakta VC med så diffusa symtom så skulle även de säga att det är normalt. Däremot har TS istället fått tips på att det kan vara en idé att kolla upp synen hos barnet vilket hon tagit till sig och inte tänkt på tidigare.

Tack så mycket!

Ville ju fråga om tips på vad det kan vara. Självklart ska jag kolla upp det om det behövs. Men i nuläget behövs ju inte det. Han har ännu inte nämnt det mer på ett par dar. Kan ju vara nåt tillfälligt. Så är det ju ofta med barn. I perioder har de ont i benen, ont i magen och ont i huvudet. Men här inne kan man ju bolla med andra föräldrar om deras erfarenheter. Det är ju det som är så bra!! Tack snälla!!
  • idape
    LadyJane skrev 2021-02-05 23:48:56 följande:

Du behövde bara medhåll för att negligera ditt barns sym´ptom. Varför skrev du inte det redan i trådstarten?

Lägger inte mer tid på att svara dig. Ville ha tips på vad det kan vara. Inte nån som pratar om mig??Antar du bara hade inget annat för dig.
Svar på tråden 7 åring klagar på huvudvärk