• Klumpigatjejen

RÅTTA INLÅST PÅ TOAN

Hjälp mig snabbt!!

Igår tog jag in en säck som stått ute i några timmar med kartongen mm i som jag skulle till tippen med. Hade även ostbågar i den och en burk hundmat.

Men jag hann inte, så jag satte säcken på toan så länge. ( är nyinflyttad och håller på att få i ordning så har inte så organiserat )

Hörde något vid min dörr och trodde en katt var utanför och åt min påse som där var mat i som jag skulle ha där ute som skulle kylas. Nattade min dotter och kunde inte se efter.

Glömde bort det och skulle gå på toa. Då small det till i säcken och jag slog tillbaka och då FÖRFLYTTADE DET SIG!! Det va stort!!

Jag sprang ut därifrån och under natten så hörde jag hör det typ tuggades från säcken...........

Där är INGA glipor någonstans så den kan omöjligt komma ut om den inte tar sig genom toan eller tuggar hål i väggen.

Jag har inte vågat öppna dörren.

VAD SKA JAG GÖRA????

• Svar på tråden RÅTTA INLÅST PÅ TOAN
  • Tecum
    Klumpigatjejen skrev 2021-01-24 17:00:41 följande:
    Tror du den är i säcken mycket? För isåfall KANSKE jag hade vågat bära ut säcken. Men tänk om den biter mig. Är liv rädd.
    Det bästa  vore att ta en ny säck, helst större, och sen snabbt stoppa den gamla säcken med råttan  i den nya. Då finns det garanterat inget hål som råttan kan hoppa ner ur medan du bär ut säcken. Har du ingen kompis som kan hjälpa dig?
  • Klumpigatjejen
    Tecum skrev 2021-01-24 17:10:13 följande:

Det bästa  vore att ta en ny säck, helst större, och sen snabbt stoppa den gamla säcken med råttan  i den nya. Då finns det garanterat inget hål som råttan kan hoppa ner ur medan du bär ut säcken. Har du ingen kompis som kan hjälpa dig?

Jo fast det är en sopsäck... som är fylld med kartonger. Så har ingen större än den.

Försöker lösa en kompis. Men hade velat ha det löst tills min dotter ska sova, för kommer nog komma ett skrik eller två om jag ser den haha.

Ska jag våga ta saken i egna händer och bära ut säcken med handskar? Tänk om den är utanför säcken o springer ut i huset. Gaaahh
  • Hippolyte

Den är nog lika rädd för dig. Låt ytterdörren stå öppen så springer den kanske ut självmant. Kan ju alltid hoppas. Bara du ger den en flyktväg.

• Anonym (Lina)
    Klumpigatjejen skrev 2021-01-24 17:15:46 följande:
    Jo fast det är en sopsäck... som är fylld med kartonger. Så har ingen större än den.

Försöker lösa en kompis. Men hade velat ha det löst tills min dotter ska sova, för kommer nog komma ett skrik eller två om jag ser den haha.

Ska jag våga ta saken i egna händer och bära ut säcken med handskar? Tänk om den är utanför säcken o springer ut i huset. Gaaahh
    Om du verkligen skulle våga själv, se för guds skull till att du kissat innan, annars kan det bli en dubbel chock.
  • Anonym (I)

vet en person som såg en råtta i sopskåpet i köket, han tog den och slängde in i diskmaskinen och satte på ett program.. Efteråt tog han den svårt medtagna och våta råttan och slängde ut den i minusgrader. Mår fortfarande hemskt dåligt av vetskapen att han gjorde så. Sånt hemskt utdraget djurplågeri 

• viseversa
    Anonym (I) skrev 2021-01-24 19:33:29 följande:
    vet en person som såg en råtta i sopskåpet i köket, han tog den och slängde in i diskmaskinen och satte på ett program.. Efteråt tog han den svårt medtagna och våta råttan och slängde ut den i minusgrader. Mår fortfarande hemskt dåligt av vetskapen att han gjorde så. Sånt hemskt utdraget djurplågeri 
    Fruktansväer vidrigt beteende. 
  • Anonym (F)

För det första ts, du har inte ens sett djuret som det verkar. Innan du ger dig på att försöka slå ihjäl det eller liknande så är det bra om du är 100 % säker på att det inte är någons katt......

• bro37

släpp ut den.

efter det så ska du låte den bo med dig

• Anonym (N)
    Anonym (I) skrev 2021-01-24 19:33:29 följande:

Vilken sjuk person. Vidrigt.
  • Klumpigatjejen

Glömde uppdatera.

Jag fick ut den, livrädd. ( ja, många tycker inte det är en stor sak. Men jag är rädd för såna djur så för mig var det )

Jag bar ut säcken, och vips så sprang råttan vid mina fötter fast där ute. Så han kom ut!! :)

• Anonym (Rattus norvegicus, esq.)
    Klumpigatjejen skrev 2021-02-07 16:14:42 följande:

Glömde uppdatera.

Jag fick ut den, livrädd. ( ja, många tycker inte det är en stor sak. Men jag är rädd för såna djur så för mig var det )

Jag bar ut säcken, och vips så sprang råttan vid mina fötter fast där ute. Så han kom ut!! :)

Bra gjort! Modigt av dig att klara det där fastän du var livrädd. Vet inte om du känner till talesättet ?Mod innebär inte avsaknad av rädsla, utan att man gör något trots att man är rädd?. Stämmer bra in på dig där, tycker jag. Du löste situationen till det bästa för både dig och råttstackaren.
Svar på tråden RÅTTA INLÅST PÅ TOAN