Att bli sviken av familj
Hej! Jag har haft en bra uppväxt o väldigt nära relation med min mamma. Tyvärr dog båda mina föräldrar för flera år sedan. Har ett äldre syskon som har haft mycket kontakt med mer efter dödsfallen. Är gift o har ett vuxet barn. Mitt problem. Mitt syskon o partner har aldrig haft någonsin bjudit hem oss. Vi har däremot bjudit dom många ggr. När det tyvärr uppstod mycket allvarliga problem med vårt barn (vuxet) som tärde på oss något fruktansvärt med dygnet runt jour o bråk med sjukvård o allt annat då slutade de tvärt att höra av sig. Oavsett vad syskonet tyckte om vårt barn o vad den gjorde så borde syskonet enl mig funnits där för mig iaf. Efter att jag berättar för syskonet vad jag tyckteom att vi aldrig var välkomna dig o att de slutade höra av sig så fick jag ingen förklaring, ingen ursäkt ingen bättring så jag bröt all kontakt. När nu barnet börjar må mycket bättre o missbruk ligger ett tag tillbaka så fortsätter barnet trots allt att bete sig illa mot mig. Ljuger och totalt slutar svara fast den borde veta hur oroliga vi är vad som händer. Ska tilläggas att det har även förekommit självmordsförsök så säg inte att vi ska backa. Man får aldrig säga vad man tycker för då är allt mitt fel. Är så dränerad på energi och så less på att vara sviken av de människor man trodde stod nära en o att man betydde något mer än när det kniper. Visst har min partner och har vänner men är less på hur vänner uttrycker sig. Först var de stöttande i vårt kaos sedan kommer gliringarna o underförstådda kommentarer. Trodde jag hade en riktigt nära vän men inser att så inte är fallet. Att leva som närstående till en med missbruk är helvetet på jorden. Och ingen som inte varit i sitsen förstår när de handlar om ens eget barn. Är så less på livet o att det aldrig ser ut att vända. Vet inte vad jag ska göra? Har varit hos terapeuten men det är fullkomligt meningslöst. Bara bortkastad tid o pengar. Vården är under all kritik när det handlar om psykiatrin o som närstående är man total osynlig till skillnad från i den vanliga sjukvården. Min tro på mänskligheten är inte stor. Det är kallt samhälle man lever i.