• Attraktiv

Iphone 11 Pro eller IPhone 12 Mini?

Jag behöver skaffa en ny telefon men har dålig koll. Tycker iPhone 12 ProMax ör overkill men jag tycker det är viktigt med bra kamera. iPhone 12 Mini kan vara ett alternativ.

Kameran i iPhone 11 Pro är bättre än i iPhone 12 Mini, men den är i sin tur är förberedd för 5G, vilket inte iPhone 11 är. 12:an är mer behändig i storleken däremot.

Vad hade ni valt? Är det viktigt att skaffa en telefon som är 5G-beredd?

• Svar på tråden Iphone 11 Pro eller IPhone 12 Mini?
  • Anonym (S)

Jag beställde precis ny telefon och för mig är kameran ett av de viktigaste kriterierna. Jag tittade främst på iPhone 12 och 12 pro dock. Var inne på vanliga 12an men efter att ha läst en del recensioner och kollat på youtubeklipp där dom jämfört dom, med kameran i fokus så blev det en 12 pro för mig. Det kändes inte värt att inte gå upp med den lilla prisskillnaden det skulle bli för mig. Det var enorm skillnad mellan 11 pro och vanliga 12an (av det lilla dom visade) så 11an skulle inte vara aktuell alls för mig. 

• Attraktiv
    Anonym (S) skrev 2021-01-08 17:09:59 följande:

Jag beställde precis ny telefon och för mig är kameran ett av de viktigaste kriterierna. Jag tittade främst på iPhone 12 och 12 pro dock. Var inne på vanliga 12an men efter att ha läst en del recensioner och kollat på youtubeklipp där dom jämfört dom, med kameran i fokus så blev det en 12 pro för mig. Det kändes inte värt att inte gå upp med den lilla prisskillnaden det skulle bli för mig. Det var enorm skillnad mellan 11 pro och vanliga 12an (av det lilla dom visade) så 11an skulle inte vara aktuell alls för mig. 

Tack för svaret. Jag pratade med en ung tjej på Elgiganten som sa att kameran i IPhone 11 Pro var bättre än den IPhone 12 men likvärdig med kameran i iPhone 12 Pro. Sedan fick man lite annat i Iphone 12 förstås, t.ex. 5G som är det som känns mest relevant.

Men vad vet en liten spoling på Elgiganten... Troligtvis mer än mig men de är inte kända för att vara kunniga.
  • Anonym (S)
    Attraktiv skrev 2021-01-08 23:09:45 följande:
    Tack för svaret. Jag pratade med en ung tjej på Elgiganten som sa att kameran i IPhone 11 Pro var bättre än den IPhone 12 men likvärdig med kameran i iPhone 12 Pro. Sedan fick man lite annat i Iphone 12 förstås, t.ex. 5G som är det som känns mest relevant.

Men vad vet en liten spoling på Elgiganten... Troligtvis mer än mig men de är inte kända för att vara kunniga.
    Nej det kan ju vara väldigt variation på kunskapen där. Det jag såg i ett youtubeklipp var främst jämförelse mellan 12 och pro men dom hade några foton från 11 pro och där var dom i alla fall mycket sämre än både 12 och pro. Främst i lite sämre ljus om jag minns rätt, och jag går nog hellre på faktiska foton (där t.o.m jag ser skillnad) än vad någon säljare säger baserat på specen.. 

12 och 12 pro var lite lurigare, i vissa situationer tycker jag 12an såg bättre ut, men sedan har 12 pro en hel del funktioner som gör att jag inte tycker det är värt att inte köpa den. spciellt om man tänkt ha telefonen ett tag. Även där var det nog i lite sämre ljusförhållanden den presterade bättre. Vilket det ju är inomhus typ 90% av året här...
Svar på tråden Iphone 11 Pro eller IPhone 12 Mini?