Jinks skrev 2020-12-20 02:24:43 följande:
Det finns ingen logik om det är smittbekämpning man är ute efter. Jag har under det gångna året varit så exponerad för virus man kan bli. Säkert haft corona för 99% märker ingenting. Att de stänger ner allt är vansinne. Syftet är inte att rädda utan att krossa. Vi har hittills sluppit lindrigt undan i Sverige. Kanske stängda bibliotek inte är det värsta men tråkigt när man inte har så många nöjen.
Du tror inte att det finns, eller? Min man och jag har haft det, och två av mina kollegor och flera andra som jag känner har haft det. En bekant har nästan dött (akutläkare) och det tog honom flera månader rehabilitering för att kunna gå och prata igen. Att kunna jobba är ännu en annan sak.
Och nej, det är inte så att 99 % märker ingenting, för då hade vi flockimmunitet för länge sedan. Då skulle vi förstås inte ha några som smittas numera. Det är 367000 som har testat positivt, nästan alla med symptom (annars hade de inte testats). Räkna det gånger 99 så kommer du på flera gånger Sveriges hela befolkning!
Du förstår väl att 8000 har dött? Ska fler dö för att du ska gå på biblioteket? Största krisen sen andra världskriget - då är bibliotek inte främsta prioritet. Och numera har man ju andra alternativ. Och du kan glömma dem där konspirationsteorierna, det här är en riktig pandemi.