• Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Jag sörjer fast jag inte har någon "rätt" till det...
    För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. Efter en händelse på jobbet som påverkade mig mycket, en kollega som blev väldigt sjuk, så insåg jag att jag inte mådde bra i min relation och avslutade den. Min särbo fanns inte för mig och hade egentligen aldrig gjort det.
    Efter detta kom jag och kollegan bara närmare varandra. Pratade om allt och ingenting. Vi har väldigt många lika intressen och tycker lika i mycket. Han är en fantastisk människa som sprider glädje. 
    Vi började messa med varandra varje kväll, hans fru lägger sig före honom och han satt uppe själv. Och självklart tog vi steget att inte bara vara nära mentalt utan även sexuellt. 
    Jag har tidigare i livet när jag var yngre (45+ nu) varit otrogen mot min dåvarande man men relativt snabbt insett vad jag höll på med och skiljde mig.
    Men detta är första gången som jag varit "den andra kvinnan". Har även blivit bedragen i yngre år så jag vet hur det kan påverka.
    Trots detta lät jag detta pågå på tok för länge. Klarade inte av att ge upp honom! Han har under denna tiden aldrig smutskastat sin fru utan gett en väldigt nyanserad bild av henne och deras äktenskap. Han har inte heller lovat mig något, bara sagt att han inte vet vad som händer i framtiden. 
    Men för två veckor sedan bröt jag med honom. Vi arbetar inte tillsammans längre och jag klarar inte av att vara nr 2. Jag vet att jag är värd mer! Och hans fru är värd mer!
    Han säger att han väljer att stanna, men att jag alltid kommer ha en stor del av hans hjärta. Att han kommer älska mig i resten av sitt liv.
    Jag har sagt att han inte får kontakta mig alls, inga mess, samtal eller mail för att bara kolla läget. Jag måste få sörja!
    Men detta är så sjukt svårt, jag gråter mig till sömns varje kväll. Längtar efter honom så jag tror att jag kommer gå sönder. Och samtidigt kan jag inte visa detta för någon. Ingen vet ju vad vi delade.
    Och att sörja, utan att visa det.... Fy farao vad det är svårt!
    Och jag går och hoppas att han saknar mig lika mycket, att han ska välja mig. Jag bara känner i hela kroppen att det är meningen att det ska bli vi. Och jag vet att det låter naivt men så är det.
    Men oavsett så måste jag avsluta. Hans fru vet ingenting och jag skulle ALDRIG berätta. Dock har jag sagt till honom att jag tycker att om han nu ska satsa på sitt äktenskap så tycker jag att han ska vara ärlig, att leva i en lögn blir man inte lycklig av.
    Barn har vi bägge två men de är tonåringar allihopa. 

Och ni som bara vill kalla mig (eller honom för den delen) svin, snälla låt bli. Vi är bara två människor som föll handlöst för varandra.

Får man sörja sin älskare?

• Svar på tråden Gett upp älskare
  • Anonym (Anonyma älskarinnan)

Hej! 
    Tänkte ge en liten uppdatering vad som hänt. Jag har inte skrivit här nu på ett par år. Jag är hon som var med en 30 år äldre gift man. 
    Senare samma år som jag skrev här så berättade helt plötligt mannen att han skulle skilja sig, han orkade inte leva i sitt äktenskap längre. Så jag stöttade honom så gott jag kunde. Han sa att han älskar mig men att han inte tror det kommer funka då åldersskillnaden är för stor och han är rädd. 
    Dock upptäckte jag efter någon månad att han hade ytterligare en älskarinna utöver mig, hon är 20 år äldre än mig ungefär. Det fick mig att gå i taket så jag ringde hans fru och det tog hus i helvete med alltihop, jag sa upp mig från jobbet och vi hade ingen mer kontakt.
    Hans fru flyttade ut några dagar efter att jag ringde henne och senare hittade hon en annan hon blev tillsammans med, visade sig i efterhand att även hon varit otrogen mot honom. 
    Nu häromveckan ringde jag honom och vi pratade, han ville att vi skulle träffas vilket vi också gjorde och vi hade det helt underbart tillsammans. Jag sov hos honom och hade mitt livs sex. Han sa att han älskar mig, kallade mig hjärtat och allt möjligt.
    Han säger dock nu att han trivs bra med att leva ensam och att han nog aldrig tänker ha ett förhållande igen. Ska jag gå med på att vara någon form av kk eller vad ska jag göra?
    Den andra älskarinnan träffar han inte något mer, det tog slut i samband med att han skiljde sig och all skit kom fram.
    Allt var precis som förr, var precis som att det inte gått en dag sen vi sågs sist, även om det nästan gått 2 år. 

• Svensson5
    Anonym (Anonyma älskarinnan) skrev 2024-08-23 15:47:29 följande:

Hej! 
    Tänkte ge en liten uppdatering vad som hänt. Jag har inte skrivit här nu på ett par år. Jag är hon som var med en 30 år äldre gift man. 
    Senare samma år som jag skrev här så berättade helt plötligt mannen att han skulle skilja sig, han orkade inte leva i sitt äktenskap längre. Så jag stöttade honom så gott jag kunde. Han sa att han älskar mig men att han inte tror det kommer funka då åldersskillnaden är för stor och han är rädd. 
    Dock upptäckte jag efter någon månad att han hade ytterligare en älskarinna utöver mig, hon är 20 år äldre än mig ungefär. Det fick mig att gå i taket så jag ringde hans fru och det tog hus i helvete med alltihop, jag sa upp mig från jobbet och vi hade ingen mer kontakt.
    Hans fru flyttade ut några dagar efter att jag ringde henne och senare hittade hon en annan hon blev tillsammans med, visade sig i efterhand att även hon varit otrogen mot honom. 
    Nu häromveckan ringde jag honom och vi pratade, han ville att vi skulle träffas vilket vi också gjorde och vi hade det helt underbart tillsammans. Jag sov hos honom och hade mitt livs sex. Han sa att han älskar mig, kallade mig hjärtat och allt möjligt.
    Han säger dock nu att han trivs bra med att leva ensam och att han nog aldrig tänker ha ett förhållande igen. Ska jag gå med på att vara någon form av kk eller vad ska jag göra?
    Den andra älskarinnan träffar han inte något mer, det tog slut i samband med att han skiljde sig och all skit kom fram.
    Allt var precis som förr, var precis som att det inte gått en dag sen vi sågs sist, även om det nästan gått 2 år. 

jag hade en kompis i min ungdom  som va sådär med, överdrev sina känslor
    bara för att få ligga, 
    Det är ingen bra egenskap 
    Hade han älskat dig så hade han inte legat med andra.

Men man kan ju gilla att umgås och ligga iaf.
    så klarar du av att höra hans nonsens om kärlek och att han troligtvis kommer att ha någon mer än dig.
    så är det bara att köra och ha trevligt för stunden 

Svensson5 skrev 2024-08-23 16:22:47 följande:

bara för att få ligga, 

så klarar du av att höra hans nonsens om kärlek och att han troligtvis kommer att ha någon mer än dig.

Ja men eller hur så tänker jag med! Visst jag har legat med en annan nu under dessa två år några gånger men aldrig varit några känslor inblandat från mitt håll iaf. Det jag menar är att även om jag älskar denna mannen så har jag ändå kunnat ligga med en annan för att ha kul liksom
    Alltså mannen i fråga är snart 60 så ingen ungdom precis, men du tror ändå han kör på gulligullkortet? Fattar bara inte varför vi låg jämte varann hela natten o gosa om det inte finns några känslor från hans håll, jag kan inte göra något sånt om inte jag har några känslor inblandade liksom. De kks jag haft har jag skickat hem direkt efter vi haft sex, med denna mannen är det annorlunda. Ursäkta mitt snurriga inlägg 😅
    Svensson5 skrev 2024-08-23 16:22:47 följande:

bara för att få ligga, 

Sen tänker jag lite så att vill jag ens bli tillsammans med honom? Man vet ju vad han är kapabel till att göra och jag vill inte bli den bedragna frun i framtiden.. 
    Man kanske bara ska ta det som det är och träffas ha kul ihop som lite extra guldkant i vardagen.. bättre sex har jag aldrig haft iallafall. Har ändå vart med ett gäng killar innan honom men han är den med mest erfarenhet o kåtare har jag aldrig blivit innan😂
  • Svensson5
    Anonym (Anonyma älskarinnan) skrev 2024-08-23 17:46:58 följande:
    Sen tänker jag lite så att vill jag ens bli tillsammans med honom? Man vet ju vad han är kapabel till att göra och jag vill inte bli den bedragna frun i framtiden.. 
    Man kanske bara ska ta det som det är och träffas ha kul ihop som lite extra guldkant i vardagen.. bättre sex har jag aldrig haft iallafall. Har ändå vart med ett gäng killar innan honom men han är den med mest erfarenhet o kåtare har jag aldrig blivit innan😂

ja det är nog en sund inställning!
    Sedan är det en liten redflagg när man säger att man älskar någon när man har en älskarinna till, samt en fru.

Det räcker ju att säga att det känns väldigt bra  att umgås och ligga.

Jag har haft några kvinnor som dig i livet som tycker att man är guds gåva till kvinnor

Men  det stämmer ju inte riktigt.
    Utan att man troligtvis passar bra ihop anatomiskt och att man har en extra bra kemi ihop som gör att kvinnan blir extra kåt
    Då blir  iaf jag mycket kåtare, och allt blir så mycket bättre.

ibland får jag känslan att kvinnor tillskriver mannen alla orgasmer, men det är ju inte riktigt sant.

Det är NI som är bra ihop, ta med dig det 

Svensson5 skrev 2024-08-23 18:24:44 följande:

ja det är nog en sund inställning!
    Sedan är det en liten redflagg när man säger att man älskar någon när man har en älskarinna till, samt en fru.

Det räcker ju att säga att det känns väldigt bra  att umgås och ligga.

Jag har haft några kvinnor som dig i livet som tycker att man är guds gåva till kvinnor

Men  det stämmer ju inte riktigt.
    Utan att man troligtvis passar bra ihop anatomiskt och att man har en extra bra kemi ihop som gör att kvinnan blir extra kåt
    Då blir  iaf jag mycket kåtare, och allt blir så mycket bättre.

ibland får jag känslan att kvinnor tillskriver mannen alla orgasmer, men det är ju inte riktigt sant.

Det är NI som är bra ihop, ta med dig det 

Ja så är det ju? Svårt o veta var man har den mannen. 
    Ja det är ju sant! Men jag fattar inte vad han känner, svårt o få nåt ur honom med när man frågar.. vi får se var det tar vägen😊
  • Svensson5
    Anonym (Anonyma älskarinnan) skrev 2024-08-23 19:14:56 följande:
    Ja så är det ju? Svårt o veta var man har den mannen. 
    Ja det är ju sant! Men jag fattar inte vad han känner, svårt o få nåt ur honom med när man frågar.. vi får se var det tar vägen😊

Inte för att vara elak, men känner?
    Han hade ju en älskarinna förutom dig och sin fru.
    Det rimliga är ju att anta att han känner att han behöver ha några stycken att ligga med.
    Och att han inte vill vara exklusiv med någon av er, den chansen har han ju redan haft.

Svensson5 skrev 2024-08-23 19:22:02 följande:

Inte för att vara elak, men känner?
    Han hade ju en älskarinna förutom dig och sin fru.
    Det rimliga är ju att anta att han känner att han behöver ha några stycken att ligga med.
    Och att han inte vill vara exklusiv med någon av er, den chansen har han ju redan haft.

Ja iförsig. nejdå det är bara bra att du är realistisk! den andra älskarinnan tog det slut med i samband att jag ringde frun. tror du det ens finns några känslor? Han visar ju väldigt mycket känslor när man ses, men allt kan likaväl vara ett skådespel. Har svårt att förstå mig på. Hade aldrig själv kunnat spela så
  • Svensson5
    Anonym (Anonyma älskarinnan) skrev 2024-08-23 19:31:41 följande:
    Ja iförsig. nejdå det är bara bra att du är realistisk! den andra älskarinnan tog det slut med i samband att jag ringde frun. tror du det ens finns några känslor? Han visar ju väldigt mycket känslor när man ses, men allt kan likaväl vara ett skådespel. Har svårt att förstå mig på. Hade aldrig själv kunnat spela så

jag har inte en aning om hur andra män tänker!
    Hur vet du att det tog slut när du ringde frun?
    Hon kan ju ha dumpat honom när allt kom fram.

I min värld så älskar man inte någon om man har en älskarinna till, plus sin fru.
    Hur tycker du att det låter? Kan du ha två relationer till, vid sidan om av den du älskar?

Då känner man inte att han har några större problem att mista dig?
    Det låter ju mer som att han har en kraftig diagnos och  är helt slut i huvudet.

Jag ångrar mig, du måste trolla, det är helt omöjligt att du tänker som du skriver 

jaja ett kul försök 👍

Svensson5 skrev 2024-08-23 21:40:52 följande:

jag har inte en aning om hur andra män tänker!
    Hur vet du att det tog slut när du ringde frun?
    Hon kan ju ha dumpat honom när allt kom fram.

I min värld så älskar man inte någon om man har en älskarinna till, plus sin fru.
    Hur tycker du att det låter? Kan du ha två relationer till, vid sidan om av den du älskar?

Då känner man inte att han har några större problem att mista dig?
    Det låter ju mer som att han har en kraftig diagnos och  är helt slut i huvudet.

Jag ångrar mig, du måste trolla, det är helt omöjligt att du tänker som du skriver 

jaja ett kul försök 👍

Det var slut redan innan jag ringde frun. Jag vet det då vi har gemensamma bekanta som sa det så snacket gick ju + att mannen sa det såklart. Men sen när jag fick reda på det med den andra älskarinnan så ringde jag henne och då tog det hus i helvete. 

nej det hade jag aldrig kunnat ha, absolut inte. Om jag älskar en person vill jag ju bara vara med den och ingen annan, så kan inte förstå hur en otrogen tänker. 

tyvärr trollar jag inte, finns ingen anledning att jag skulle hitta på detta.. jag kanske framstår som helt hjärndöd o då är det väl så men att jag skulle hitta på detta, Nope 

• BjästaBo

Den killen kommer aldrig vara helt trogen mot någon tjej.... Otrohet som lösning har blivit en vana helt enkelt.

Svar på tråden Gett upp älskare