Tekvinnan skrev 2020-12-16 19:06:27 följande:
Anonym (oklart läge). Det låter otroligt tufft med missfall, styrkekramar till dig. Tycker inte det låter dom ett fel var när du tog en paus månaden efter, låter som att du kände av att du behövde prioritera dig själv med lite återhämtning och andrum.
Jag har som dig alltid haft regelbunden mens/ÄL, och känner igen din uppgivenhet att det inte tar sig.. Har jag förstått det rätt att det hos privata fertilitetskliniker man kan gå till för utredning om man försökt mindre än 1 år?
Tack. Jag kände mig inte mentalt redo direkt 2 v efter, var stressad och emotionell, så sett där känns det rätt. Men det är ändå ett missat tillfälle.
Ja, man kan gå privat då, det sa de till mig att de ju kan göra en koll redan då så allt är normalt, så man spar tid på såna bedömningar om man sen går via landstinget. Men samtidigt flaggade de lite att eftersom jag har blivit gravid funkar ju båda parter iaf till den nivån så en del saker kunde man utesluta då.
Det är mest frustrerande att man gör allt rätt man kan själv, och det ändå inte tar sig. Har koll på cykeln, äter bra, rör sig, inte röker eller dricker, har regelbunden dygnsrytm och så vidare... och kroppen svarar med att inte bli gravid ändå...