• Lololooney

Godis/Bakelser hur ofta?

Hur ofta äter ni godis/sötsaker under en vanlig vecka? Hur stor mängd när ni väl gör det?

• Svar på tråden Godis/Bakelser hur ofta?
  • cosinus

Varierar kraftigt. 

Jag äter nästan alltid godis på lördag, snor lite ur barnens påsar eller har en egen. Men i övrigt kan det bli allt från någon godisbit varje dag till att jag inte alls äter godis på vardagarna i några veckor.

Idag har jag ätit 2 rader choklad till fikat, av en 100-grams kaka som väl är 8 rader från början så isf borde det rimligen varit 25 gram.

Bakelser extremt sällan. Någon gång i månaden, glass likaså.

• Mortiscia80

Förut kunde jag ta någon liten chokladpralin efter middagen men kommer hålla mig till helger framöver (utom runt jul säkert). Det har också kunnat bli något annat litet senare på kvällen ibland. Godis äter jag mindre än 100 g åt gången. Bakelser är tyvärr riktigt dyra numera så det kan bli en handfull gånger per år, en åt gången så klart. Jag älskar de där små runda formarna med nåt vitt fluff och ovanpå är det skivade jordgubbar och rosa gelatin :D

• Anonym (B)

Godis nästan aldrig.

Bakelse ca 1 / vecka från bra konditorier.

Gillar mest franska bakelser som de här :

• Aniiee

Jag äter godis och choklad varje dag. Småkakor och kex kanske någon gång i veckan. Mjuka kakor gör jag kanske en gång i månaden och då äter jag ju det över någon vecka istället för godis och choklad. Tårtor och bakelser lite då och då, mest till högtider och födelsedagar och så.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Godis/Bakelser hur ofta?