• Anonymsju

Hur hade ni agerat?

Hej,

Ni med barn i förskolan som inte pratar helt flytande men ändå kan berätta om saker, ca 2-3 års åldern. Om erat barn har ett nytt sår i ansiktet som ser ut som rivsår, och om ni frågar barnet vad som hänt och erat barn säger att "kalle var tiger och gjorde såhär (river på såret)"

Hade ni tagit upp med med pedagogerna och berättat vad erat barn sagt hemma om varför hen har såret och frågat dom om de vet om det stämmer?

• Svar på tråden Hur hade ni agerat?
  • Cornellia

Hade inte reagerat särskilt, hade inte tagit upp det om det inte var frekvent förekommande

• Just Precis

Nej det hade jag inte, sånt händer när de leker.

Om mitt barn väldigt ofta kom hem med den typen av sår, verkade ledsen, eller om jag var orolig för hur barnet hade det socialt, hade jag tagit upp det. Men inte pga nåt enstaka sår emellanåt.

• Physalis

Hade inte gjort någon grej av det. Barnet har ju tydligt ha förklarat att det hände i en lek, antingen av misstag eller så gick leken lite överstyr. Sånt kommer förr eller senare hända när barn umgås med varandra.

Händer det ofta eller om det är värre skador som personalen aldrig berättar om själva hade jag däremot börjat ställa frågor för att säkerställa att de har koll på läget.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Hur hade ni agerat?