• Anonym (vilsen och rädd)

Hur hårdhänt får en pappa vara ?

Hej

Vad är okej när män hanterar barn ?

Är det okej med ett slag i ryggen så hårt att hela näven blir kvar i ett svullet avtryck ?

är det okej att trycka ihop kinderna så barnet börjar gråta när det är olydigt ?

är det okej att trycka ett barn mot sin kropp så hårt att det tappar andan ?

Är det okej att barn känner rädsla när deras far skriker eller bara tittar med psykande blick när dom gjort något fel ?

är det okej att släpa ett barn i armen eller trycka så hprt att det även där blir märken, eller böja händerna så att dom får ont ?

kan man anmäla sin sambo för psykisk/fysisk misshandel av sina barn utan massa bevis?

denna terror av psykisk misshandel utsätt även jag för.

Men det är barnen jag försöker skydda.

har försökt med allt men han ändrar sig inte.

samma terror varje kväll.

ska jag kontakta kvinnojour eller bara lämna. Är rädd för vad han ska göra när allt kommer till kritan.

Jag har ensam vårdnad sedan födsel på alla 3 då han sparkade mig i magen med första och alltid varit våldsam och oansvarig, han har aldrig brytt sig om barnen ordentligt men är världens bästa pappa framför alla andra. Men bakom vårar dörrar pågår en terror.

barnen är snart 3, 2 och 5

Jag älskar min sambo, men jag kan inte hjälpa han han vill inte söka hjälp. han är och beter sig likt en psykopat. förut kallada han mig för hynda för att jag ryckte i täcket, sen skrattade han och sa förlåt när jag sa att det var oacceptabelt....

kan skriva en bok om hans beteenden. alla andra älslar han, och tycker han är såååå bra och duktigt, vilken karl du har alla, men ingen vet vilket as han är mot oss mestafels av tiden, och då ses vi knappt då han jobbar jämt....

jag vill inte ge upp min familj men jag inser att jag måste....

• Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?
  • Tow2Mater
    Anonym (vilsen och rädd) skrev 2020-11-26 21:39:28 följande:

Jag har ensam vårdnad sedan födsel på alla 3 då han sparkade mig i magen med första och alltid varit våldsam och oansvarig,

Ta hjälp från socialtjänsten, då det låter som du också brister i ditt ansvar! Ni behöver alla hjälp!
  • Anonym (Ronja)

Så din man sparkade dig i magen mär du var gravid med ditt första barn men du valde att stanna kvar hos honom och skaffa ytterligare två barn? Och nu misshandlar han er allihop både fysiskt och psykiskt men då älskar honom? Jag blir illamående, att du väljer att utsätta dig själv för misshandel får stå för dig, men att du fortsätter utsätta dina barn för denna terror gör dig till en lika usel förälder som han är! Hoppas verkligen någon utomstående får upp ögonen för hur ni behandlar er barn så att de kan tas ifrån er och placeras i trygghet hos några vettiga vuxna som lan älska och skydda dem.

• Anonym (Man49)

Du har jätte problem

Du kan inte alls må bra

Du har låtit det gått alldeles för långt

Du måste göra en stor livsförändring omgående

Du kanske har någon närstående som kan hjälpa dig

Du måste våga öppna dig mot någon vän för att få hjälp

Kom igen , börja redan imorgon sök hjälp.

Du fixar det

• Anonym (socialsekreterare)

TS, det där är både barnmisshandel och psykiskt och fysiskt våld mot dig du beskriver. Vad är det som hindrat dig från att lämna honom? Och har han alltså gått med på att du skulle ha ensam vårdnad? Det är bra! Nu måste du vara modig och skydda dig och dina barn. Så här kan ni inte ha det.0

Du kan alltid polisanmäla.

Du kan alltid kontakta socialtjänsten eller en kvinnojour.

Jag jobbar på socialtjänsten och kan säga att för oss krävs det inte "bevis" för att du och barnen ska få skydd om ni har behov av det. Det finns sällan fysiska bevis i form av märken, men våldet lämnar alltid spår, vilket KOMMER framkomma.

Det finns hjälp att få!

Säg till om du vill skriva privat. Håll ut, kämpa, ta hand om dig!

Hej alla ni fina som svarade här för snart 2 år sen, jag ville bara säga att idag är det 3 månader sen jag och barnen fick våra liv tillbaka. Deras pappa är polisanmäld och vi har fått alla hjälp vi kan få. Jag är påväg tillbaka till livet, sjukskriven sen han blev hämtad av polis, men påväg tillbaka, jag kan säga att det var omöjligt att lämna denna man, hade det inte varit för mitt gamla ex så hade jag nog varit död idag. Han har räddat oss. Jag är ändå evigt tacksam för alla ni som skrev och försökte få mig att inse.

kram och tack från en fri mamma med 3 barn som äntligen kan skratta och leka💕🌸

• Anonym (Lång tid)
    Anonym (vilsen och rädd) skrev 2022-11-09 22:16:46 följande:
    Hej alla ni fina som svarade här för snart 2 år sen, jag ville bara säga att idag är det 3 månader sen jag och barnen fick våra liv tillbaka. Deras pappa är polisanmäld och vi har fått alla hjälp vi kan få. Jag är påväg tillbaka till livet, sjukskriven sen han blev hämtad av polis, men påväg tillbaka, jag kan säga att det var omöjligt att lämna denna man, hade det inte varit för mitt gamla ex så hade jag nog varit död idag. Han har räddat oss. Jag är ändå evigt tacksam för alla ni som skrev och försökte få mig att inse.

Man får verkligen hoppas att de stackars barnen inte tagit alltför mycket skada av den långa tiden. Lär bli dyra psykologräkningar när de blir äldre. Att låta sin barn utsättas för misshandel är fruktansvärt.
  • Kockobello
    Anonym (Lång tid) skrev 2022-11-09 22:34:19 följande:
    Man får verkligen hoppas att de stackars barnen inte tagit alltför mycket skada av den långa tiden. Lär bli dyra psykologräkningar när de blir äldre. Att låta sin barn utsättas för misshandel är fruktansvärt.
    Inte ett barn heller, utan tre skulle det vara.
  • Anonym (Lång tid)
    Kockobello skrev 2022-11-09 23:19:28 följande:
    Inte ett barn heller, utan tre skulle det vara.
    Så tragiskt!
  • Gullvivor
    Anonym (Lång tid) skrev 2022-11-09 22:34:19 följande:
    Tror nog TS redan vet det, inget du behöver påpeka nu när hon redan lyckats lämna och därmed skyddat barnen.

TS - Starkt av dig att lämna, blir glad för er skull och önskar dig och barnen all lycka. ❤
    Gullvivor skrev 2022-11-10 00:12:10 följande:
    Tror nog TS redan vet det, inget du behöver påpeka nu när hon redan lyckats lämna och därmed skyddat barnen.

TS - Starkt av dig att lämna, blir glad för er skull och önskar dig och barnen all lycka. ❤
    Tack för din kärlek🙏❤️ Du är en klok människa🌸
  • Anonym (TF)

Hurra! Så fantastiskt att höra! Jag önskar dig och barnen allt gott! 
  • MammaKajsa

Fantastiskt bra jobbat ts, jag blir så glad för er skull. Önskar dig och dina barn allt gott i framtiden.

• Anonym (www)

Va roligt att höra! Barnen kommer att se att du mår bra och då kommer de och må bra. Va bra att ditt X stöttade dig.
Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?