• DunkinDonut

I vilken vecka kände ni fosterrörelser?

När känner man egentligen av dom i magen ?

Kommer inte ens ihåg min första graviditet (14 år sen)

När kände du första gången ? Och hur kändes det, typ ?

Kanske lätt att förväxla med alla gasbubblor man har i magen ..

• Svar på tråden I vilken vecka kände ni fosterrörelser?
  • Anonym (S)

Kände en spark i vecka 21+6. Det var det första jag kände.

• Anonym (Mamma till 5)

Runt v16 har jag börjat känna fladder

• Anonym (K)

Med första började jag känna fladder i v 17 och sen lite buffar som övergick i sparkar 2-3 veckor senare.

Med andra kände jag fladder i v 14 och i v 17 sparkar. Då hade jag ändå moderkakan i framvägg men det var en riktig vilding i magen den gången.

Med tredje kände jag fladder i v 13, buffar i v 16-17 och sen kom sparkarna igång.

• Anonym (Anonym)

Jag började känna buffar i vecka 16 och i vecka 17-18 kunde även min man känna sparkar. Nu i vecka 20 så ser jag rörelserna utanpå magen flera gånger om dagen. Det gör mig förvånad då det både är min första graviditet och jag har moderkakan i framvägg.. Men jag är såklart bara glad för det :) 

• brallison

Men första började jag känna (eller i alla fall förstå att det var sparkar) i v. 20.
    Den här gången började det mycket tidigare - redan i v. 16.

• Favolosa

Gravid med första barnet. Moderkaka högt upp i framvägg. Kände rörelser för första gången i 19+2. Då tyckte jag det kändes som nervryckningar. Sådana där ryckningar man kan få på överarmen. Så kändes det fast i magen.

• Anonym (Otålig)

Jag går in i vecka 19 imorgon och har inte känt något alls. Första barnet och moderkakan i bakvägg. Väntar otåligt...

• syntharen

Med första barnet var jag nog i v 23 när jag kände en spark för första gången. Med andra barnet kände jag i v 16 små svepande rörelser och bara några dagar senare kände jag dom små buffarna med handen på utsidan. Med tredje barnet är jag säker på att jag kände små kittlingar långt ner i magen redan i v 13 men runt 16-17 utanpå magen. Andra barnet var det absolut vildaste ich var aldrig still på natten, endast när jag rörde på mig, annars var det full fart hela tiden. Tredje barnet var det som var det lugnaste, kunde vara still hur länge som helst.

• dameke

Med första barnet kände jag fladder i vecka 18, med andra kände jag svaga kittlingar långt nere i vecka 14, med fjärde kände jag svaga kittlingar från vecka 13 och började känna sparkar utanpå i vecka 17. Minns inte hur det var med tredje barnet men skulle tro jag kände rörelser från vecka 19 och kände utanpå direkt. Jag har alltid haft moderkakan i framvägg.

Svar på tråden I vilken vecka kände ni fosterrörelser?