• Cherryy

Missfall eller MA i v. 6?

Kanske ingen som kan svara på det här, men om embryot dör i v. 6 ungefär, brukar det komma ut direkt då eller ligga kvar i några veckor? vad är vanligast så här tidigt?
    har haft ett MA förut , fostret dog i v.8 men upptäcktes inte förräns i v. 10 , då fick jag göra en skrapning ..
    vill absolut inte gå omkring med ett dött foster i mig igen, tycker det känns så hemskt... är gravid i v. 6 men känner mig inte gravid alls och har ont i magen som mensvärk, är rädd för att det redan är dött
    skulle bli glad om nån kan försöka svara
    Kram!

• Svar på tråden Missfall eller MA i v. 6?
  • teasmamma

Hej. När jag fick misfall första gången så fick jag det tre dagar efter beräknad mens. O andra gången fick jag ma. Var då i v nio när jag kom in men det lilla hade dött i v fem. När jag var inne så sa de till mig att jag bara skulle ringa så fick jag komma in o göra tidigt ul. För jag sa att jag aldrig mer ville gå igenom det igen. Får man misfall så vill jag liksom få ut det direkt, inte gå runt o tro att jag är gravid i fyra v! Men jag behövde inte säga nått utan de sa till mig att bara höra av mig. Om jag kom i v fem så kunde de inte se hjärtat utan då fick man göra tillväxt ul någon dag senare, men om jag kom i v sex så skulle de kunna se att det blippade liksom.

Ring till dem och förklara läget, du får säkert komma in!

O sen måste jag ju tillägga att det inte behöver vara nått konstigt för du har ont. Det är ju ganska vanligt i början.

Ett stort lycka till från mig!!

• Kickan73

Har allttid fått blödning i v 5+5 (två missfall och ett barn) Ena gången blev det MA och då skrapades jag. Andra gången kom det direkt av sig själv. Försök få ett VUL, för det är inte roligt att gå omkring och vara orolig. Det tar så mycket kraft.

• Cherryy

tack för era svar:)
    har faktiskt varit på vul p.ga att det gjorde så ont, det var i tisdags.. då kunde dom bara se nått litet som kunde va fostersäcken men dom var inte säkra så jag ska på återbesök på torsdag.. är jätteorolig

• Cherryy

jag är i v. 6+3 ungefär .. hade fel när jag sa att jag skulle på återbesök på torsdag, det var idag onsdag
    fick se hjärtat slå men kan inte riktigt slappna av ändå.. det var ju i v. 8 som det gick fel förra gången:(

• Sogo

Min vän är gynekolog. Enligt litteraturen så är det bara 7% risk för missfall om man har sett ett hjärta slå i vecka 6+4.
    Lite trevlig statistik.

Svar på tråden Missfall eller MA i v. 6?