• Vildbi

Vilket är ditt favoritgodis?

Om du måste välja en...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är ditt favoritgodis?
  • Vildbi
    Anonym (Gott) skrev 2020-11-01 12:23:47 följande:

Chips olika varianter, ostbågar, olika choklad med nötter eller saltlakrits, sötlakrits, saltlakrits mm. mm.

Chips och ostbågar är inte godis.

Men vad väljer du om du får välja EN av choklad, salt- eller sötlakrits?
  • Anonym (Gott)
    Vildbi skrev 2020-11-01 13:59:31 följande:

Men vad väljer du om du får välja EN av choklad, salt- eller sötlakrits?

Saltlakrits tror jag nog då. Men det finns god choklad med sötlakrits också, så det är tufft val!? Marabou choklad med saltlakrits, sen finns det en jag inte kommer ihåg namnet på med sötlakrits! Allt beror på stunden, vad man är sugen på då!
  • Vildbi
    Anonym (Gott) skrev 2020-11-01 14:32:23 följande:

Saltlakrits tror jag nog då. Men det finns god choklad med sötlakrits också, så det är tufft val!? Marabou choklad med saltlakrits, sen finns det en jag inte kommer ihåg namnet på med sötlakrits! Allt beror på stunden, vad man är sugen på då!

Sant!
  • fluu

Inte sura, men syrliga karameller. Köpes i marknadsstånd för att det ska vara på riktigt. På andra plats kommer vit choklad. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vildbi
    fluu skrev 2020-11-01 17:39:30 följande:

Inte sura, men syrliga karameller. Köpes i marknadsstånd för att det ska vara på riktigt. På andra plats kommer vit choklad. 

Sä typ vaniljchoklad?
  • fluu
    Vildbi skrev 2020-11-02 10:59:33 följande:

Sä typ vaniljchoklad?

Nej, vanilj i det mesta fabriksgjort är ju rävgift Smakar bara halsbränna
  • Vildbi
    fluu skrev 2020-11-02 13:00:06 följande:

Nej, vanilj i det mesta fabriksgjort är ju rävgift Smakar bara halsbränna

Fast vit choklad är ju smaksatt med vanilj..? Kakaofett (dvs kakao utan kakao (dvs utan chokladsmak)) är ju helt smaklöst så därför brukar man väl tillsätta vanilj?

Var iaf något vi fick lära oss på hemkunskapen.

Vår lärare raljerade om att vit choklad minsann inte var choklad och det borde ingen äta. Haha, hon var chokladnarkoman och gillade inte vitchokladtrenden i slutet av 90-talet.
  • fluu
    Vildbi skrev 2020-11-03 09:17:08 följande:
    Fast vit choklad är ju smaksatt med vanilj..? Kakaofett (dvs kakao utan kakao (dvs utan chokladsmak)) är ju helt smaklöst så därför brukar man väl tillsätta vanilj?

Var iaf något vi fick lära oss på hemkunskapen.

Vår lärare raljerade om att vit choklad minsann inte var choklad och det borde ingen äta. Haha, hon var chokladnarkoman och gillade inte vitchokladtrenden i slutet av 90-talet.
    Det smakar inte vanligsmak, i mitt tycke alltså. Jag tror att min kärlek till vit choklad kommer ifrån att jag älskade kinderägg som liten. Sedan blev jag allergisk och fick såklart vara utan. När jag som vuxen hittade bra mjölkfri vit choklad var jag salig
  • Litenmenhård

Söt lakrits FTW!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Vildbi
    fluu skrev 2020-11-03 14:32:34 följande:

Det smakar inte vanligsmak, i mitt tycke alltså. Jag tror att min kärlek till vit choklad kommer ifrån att jag älskade kinderägg som liten. Sedan blev jag allergisk och fick såklart vara utan. När jag som vuxen hittade bra mjölkfri vit choklad var jag salig

Men vem älskade inte de där underbara Kinderäggen!? Jag var mest fascinerad av leksakerna, haha! Detsamma vad gäller kakor och flingor/puffar. Åt aldrig kakorna eller flingor/puffarna, utan köpte det enbart för leksaken!

Fast kinderäggen gillade jag. Skulle önska sockerfria kinderägg, men det verkar inte finnas?
  • fluu
    Vildbi skrev 2020-11-04 09:14:31 följande:

Men vem älskade inte de där underbara Kinderäggen!? Jag var mest fascinerad av leksakerna, haha! Detsamma vad gäller kakor och flingor/puffar. Åt aldrig kakorna eller flingor/puffarna, utan köpte det enbart för leksaken!

Fast kinderäggen gillade jag. Skulle önska sockerfria kinderägg, men det verkar inte finnas?

Maken köper fortfarande kinderägg och tycker att det är kul att bygga ihop leksaken...

Dottern föddes allergisk och fattar inte grejen, allergivänliga/veganska produkter kommer aldrig med några leksaker

Nrj, osockrade kinderägg finns nog inte. De består väl mest av socker. Egentligen innehåller de nog inte så mycket choklad och framförallt inte choklad av god kvalitet. Men skit i det, kinderägg är ändå bäst.
  • flygrl

Finns ju mycket smaskigt MEN måste man välja ett godis så är nog choklad min #1, det vill jag absolut inte leva utan. Och även om både vit och mörk choklad kan va god är det ju mjölkchoklad som vinner i längden.

Vildbi skrev 2020-11-01 13:59:31 följande:

Håller väl med principiellt fast nu finns det ju faktiskt en hybrid nämligen OLW Choco Cheez. Köpte det för första gången häromsistens och det är ju typ ostbågar doppade i choklad. Riktigt gott faktiskt.
Svar på tråden Vilket är ditt favoritgodis?