Endast till er som INTE vaccinerat era barn mot mässling/eldsgudinnan/påssjukan.
Varför valde ni att inte ta vaccinet?
Frågar endast dom som inte vaccinerat barnen mot detta, inga andra åsikter tack.
Varför valde ni att inte ta vaccinet?
Frågar endast dom som inte vaccinerat barnen mot detta, inga andra åsikter tack.
Du kan med gott samvete vaccinera ditt barn. Att få allvarliga symptom av vaccinet är otroligt ovanligt, dödligheten eller allvarliga följder om man får sjukdomen är betydligt större risk! För att inte tala om att man riskerar nya utbrott av mässlingen hos andra personer också, som kanske inte är vaccinerade eller har svagt skydd.
Är ganska ny här. Hur raderar man det?
Är ganska ny här. Hur raderar man det?
Det kan man inte. Bara om den är så ny att man knappt fått mer än en enstaka kommentar eller om man råkat göra två likadana trådar, då kan man anmäla tråden själv och be om att få den borttagen.
Jag kommer nog vänta med vaccinet till det att han är lite äldre iallafall. Men jag tror jag raderar detta inlägg nu trodde inte folk skulle vara så taskiga här.
Att inte vaccinera sina barn borde vara straffbart! De vacciner som ingår i svenska vaccinationsprogrammet är väl beprövade! Utan vaccin hade världen varit ännu sämre och hemskare än den redan är. Tacka din lyckliga stjärna över att ditt barn växer upp i ett land där vaccinationer är tillgängliga och till och med ingår gratis.
Läs på om vaccin och dess betydelse på pålitliga sidor och håll dig borta från konspirationsteoretiker.
Jag svarade rakt på frågan. Hur menar du att det inte hänger ihop?
Vad är det du undrar egentligen? Varför man skall vara en sunt tänkande människa? Det finns inga argument för att inte vaccinera.
Hej!
Jag har vaccinerat min son hittills men är väldigt tveksam mot just mässlingvaccinet och kommer tacka nej till det men överväger att kanske ta det längre fram. Just nu så finns varken mässling eller röda hund så ser jag inte varför jag skulle chansa med vaccinet då jag tycker att innehållet är något som inte skall vara i människokroppen. Speciellt när det inte finns någon innehållsförteckning på läkemedelsverkets hemsida säger ju allt.
Har du inte alls vaccinerat barnen? Hur är deras immunförsvar och hur gamla är de?