• Sogol

Män radera eran Tinder

Radera den och skapa en ny profil om något år eller så. Problemet är att det finns för många män som använder appen och som trycker like även på träskpaddor. Detta gör att kvinnor behöver inte alls anstränga sig eller ta några initativ. Men om färre män slutade använda appen skulle det jämna ut oddsen. Så det vore en fin uppoffring om ni kunde radera eran Tinder för ett tag.

• Svar på tråden Män radera eran Tinder
  • Anonym (En riktig man)

Kvinnor har ALDRIG behövt jaga en man. Inte ens en prostituerad jagar. Du är avundsjuk på kvinnor för att ingen tackar ja till just dig. Och jag kan förstå att just du inte får någon. Denna avundsjuka på kvinnor... Du vet att du är man va? En riktig man är BESKYDDARE av kvinnor. Var en riktig man, var beskyddare av kvinnor så ska du se att du mår bättre.

• Sogol
    Anonym (Pop) skrev 2020-10-30 18:45:31 följande:
    Hur många 60-åringar har tinder?
    Sant! Inte så många. Men vet att det förekommer på de dejtingsajter som de hänger på. Jag tog det exemplet bara för att illustrera hur hela dejtingmarknaden ser ut. Det finns en hel del milfs i 40-50 års åldern som njuter av att ragga upp attraktiva toyboys online. Jag har försökt på massor med dejtingsidor och appar, ändrat bilder massor med gånger och presentation m.m. Men jag är inte tillräckligt attraktiv och intressant helt enkelt. 

Visst finns det alltid saker man kan förbättra med sig själv. Men när man kommer upp i en viss ålder så börjar man inse att det finns vissa av oss män som i stort sett ingen kvinna finner attraktiv. 
  • Sogol
    Anonym (En riktig man) skrev 2020-10-30 18:52:29 följande:

Kvinnor har ALDRIG behövt jaga en man. Inte ens en prostituerad jagar. Du är avundsjuk på kvinnor för att ingen tackar ja till just dig. Och jag kan förstå att just du inte får någon. Denna avundsjuka på kvinnor... Du vet att du är man va? En riktig man är BESKYDDARE av kvinnor. Var en riktig man, var beskyddare av kvinnor så ska du se att du mår bättre.

Jag kan absolut beskydda och hjälpa kvinnor om jag känner för det. Men att göra det för att få ligga känns bara patetiskt. Ja jag kan absolut vara avundsjuk på kvinnor på just den här punkten att de slipper vara den där som tar initativet, och slipper bli utskämda igenom att bli ratade offentligt. Men jag klandrar dem inte, för jag hade inte heller raggat om jag inte hade behövt.
  • Anonym (Pop)
    Sogol skrev 2020-10-30 18:59:45 följande:

Sant! Inte så många. Men vet att det förekommer på de dejtingsajter som de hänger på. Jag tog det exemplet bara för att illustrera hur hela dejtingmarknaden ser ut. Det finns en hel del milfs i 40-50 års åldern som njuter av att ragga upp attraktiva toyboys online. Jag har försökt på massor med dejtingsidor och appar, ändrat bilder massor med gånger och presentation m.m. Men jag är inte tillräckligt attraktiv och intressant helt enkelt. 

Visst finns det alltid saker man kan förbättra med sig själv. Men när man kommer upp i en viss ålder så börjar man inse att det finns vissa av oss män som i stort sett ingen kvinna finner attraktiv. 

Jag tror de flesta män har en bättre chans om man träffas i andra sammanhang än dejtingappar/sidor där de, som du säger, säkert drunknar i mängden.

Utseendet är viktigt initialt, men det kompenserar ju inte om det inte finns humor, liknande värderingar, god kommunikation.
  • Sogol
    Anonym (Pop) skrev 2020-10-30 19:06:09 följande:
    Jag tror de flesta män har en bättre chans om man träffas i andra sammanhang än dejtingappar/sidor där de, som du säger, säkert drunknar i mängden.

Utseendet är viktigt initialt, men det kompenserar ju inte om det inte finns humor, liknande värderingar, god kommunikation.
    Problemet är att vissa av oss känner oss som outcasts i de flesta sociala sammanhang. Jag går till exempel en kvällskurs nu i något som rör mitt intresse, och känner mig som en outcast även där. Men visst är det bättre att försöka än att sitta hemma och vara bitter.
  • Törstiga tuppen

Men hur skulle din idé hjälpa dig? Om du är oattraktiv och dessutom har svårt med det sociala, så skulle du inte få någon kvinna även om du var den enda mannen på tinder.

• Sogol
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-30 19:38:23 följande:

Men hur skulle din idé hjälpa dig? Om du är oattraktiv och dessutom har svårt med det sociala, så skulle du inte få någon kvinna även om du var den enda mannen på tinder.

Det finns ju även kvinnor som är oattraktiva och har problem med det sociala. Men även de är eftertraktade om de är villiga att erbjuda lite punani.
  • Anonym (jag säger då det)
    Anonym (En riktig man) skrev 2020-10-30 18:52:29 följande:

Så orealistisk bild dessutom. Känt flera kvinnor som män ratat hela livet, som aldrig fått så mycket som en invit eller komplimang, Som förblivit oskulder och åldrats i förtid.. Känner däremot inga såna män. De finns massor av kvinnor som inte anses ett dugg attraktiva för stora massan män, som bara duger till förnedringsknull, blir hånade och dumpade efter sex om de ens haft nåt eller kommit så långt. Några som jag vet fått traumer av de hemska upplevelserna och aldrig vågat försöka ragga på nån man igen för att de så uppenbart ansetts fula. Flera av dem har varit vackra men sänkt självkänsla.
  • Törstiga tuppen
    Sogol skrev 2020-10-30 19:46:35 följande:
    Det finns ju även kvinnor som är oattraktiva och har problem med det sociala. Men även de är eftertraktade om de är villiga att erbjuda lite punani.
    Så tråden handlar nu om att du är avundsjuk på kvinnor och att du är bitter för att du inte får sex. Om du var ensam på Tinder skulle kvinnorna leta någon annanstans. Väldigt få män är dömda till ett liv i ensamhet. Känner bara en enda och hans problem var att han bara ville ha modelltjejer i sin ungdom. Nu är han en 50-årig kuf som aldrig har haft en tjej någonsin. Det var hans val först, men nu har livet sprungit förbi honom.
  • Sogol
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-30 20:06:29 följande:

Så tråden handlar nu om att du är avundsjuk på kvinnor och att du är bitter för att du inte får sex. Om du var ensam på Tinder skulle kvinnorna leta någon annanstans. Väldigt få män är dömda till ett liv i ensamhet. Känner bara en enda och hans problem var att han bara ville ha modelltjejer i sin ungdom. Nu är han en 50-årig kuf som aldrig har haft en tjej någonsin. Det var hans val först, men nu har livet sprungit förbi honom.

Jag bara konstaterade att det ser annorlunda ut för kvinnor. Ja å du skulle väl inte bry dig så mycket om du tappade kontakten med din 50 åriga vän. Anledningen till att du inte känner någon mer som är i samma situation är att man umgås ofta med likasinnade. Jag trivs bäst ihop med "kufar. Medan ni "normies helst umgås med normies. Det kan säkert vara så att din vän endast ville ha modellsnygga tjejer. Så är det dock inte i mitt fall.
  • Törstiga tuppen
    Sogol skrev 2020-10-30 21:27:22 följande:
    Jag bara konstaterade att det ser annorlunda ut för kvinnor. Ja å du skulle väl inte bry dig så mycket om du tappade kontakten med din 50 åriga vän. Anledningen till att du inte känner någon mer som är i samma situation är att man umgås ofta med likasinnade. Jag trivs bäst ihop med "kufar. Medan ni "normies helst umgås med normies. Det kan säkert vara så att din vän endast ville ha modellsnygga tjejer. Så är det dock inte i mitt fall.

På alla arbetsplatser jag varit på, har det också sett likadant ut. De flesta har en +1 på julfesten och det har funnits alla typer av människor. 

Duger en sk. Träskpadda till dig? Har du verkligen gett alla en chans?

• Anonym (!)

Kanske detta är den mest praktiska och logiska lösningen för dig TS. 

• Sogol
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-31 11:16:53 följande:

På alla arbetsplatser jag varit på, har det också sett likadant ut. De flesta har en +1 på julfesten och det har funnits alla typer av människor. 

Duger en sk. Träskpadda till dig? Har du verkligen gett alla en chans?

Ja när man blir full blir man ju mindre kräsen. Men jag är inte så mycket för att dricka mig full. Tycker inte jag har lättare med kvinnor fast jag är på lyset.
  • Sogol
    Anonym (!) skrev 2020-10-31 15:43:46 följande:

Kanske detta är den mest praktiska och logiska lösningen för dig TS. 

Jag har tänkt att det vore mycket enklare om man vore bi eller gay. Men nej det är helt uteslutet. Så pass gammal är jag att jag kommit underfund med min sexuella läggning.
  • Törstiga tuppen
    Sogol skrev 2020-10-31 16:25:00 följande:
    Ja när man blir full blir man ju mindre kräsen. Men jag är inte så mycket för att dricka mig full. Tycker inte jag har lättare med kvinnor fast jag är på lyset.
    Jag menar förstås att nästan alla har sin fru eller partner med sig. Inte att kollegorna blir fulla och ligger med varandra. Se dig omkring i vardagen. De flesta människor har någon oberoende av utseendet. Kanske är det din bittra attityd som lyser igenom i dina kontaktförsök.
  • Sogol
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-31 16:38:19 följande:
    Jag menar förstås att nästan alla har sin fru eller partner med sig. Inte att kollegorna blir fulla och ligger med varandra. Se dig omkring i vardagen. De flesta människor har någon oberoende av utseendet. Kanske är det din bittra attityd som lyser igenom i dina kontaktförsök.
    Jag har redan förklarat för dig att mitt problem inte ligger i att jag endast vill ha snygga modelltjejer. Jag var inte intressant för tjejer långt innan jag började känna bitterhet. So don't quit your dayjob, och misstänker att ditt dayjob inte är som psykolog.
  • Törstiga tuppen
    Sogol skrev 2020-10-31 16:50:00 följande:
    Jag har redan förklarat för dig att mitt problem inte ligger i att jag endast vill ha snygga modelltjejer. Jag var inte intressant för tjejer långt innan jag började känna bitterhet. So don't quit your dayjob, och misstänker att ditt dayjob inte är som psykolog.
    Nej, ditt problem ligger i att du är dryg och otrevlig och tycker att du har rätt till kvinnor/sex
  • Sogol
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-31 17:00:08 följande:
    Nej, ditt problem ligger i att du är dryg och otrevlig och tycker att du har rätt till kvinnor/sex
    Du vet inte ett skit om mig. Dra nåt gammalt över dig.
Svar på tråden Män radera eran Tinder