• Fröken lillasyster

    Bedömningssamtal inför ÄD?

    Jag undrar lite vad dessa samtal innehåller? Är det något vi måste fundera över innan eller tagit ställning till eller liknande? Hela grejen känns lite skrämmande??

  • Svar på tråden Bedömningssamtal inför ÄD?
  • GrodanS77

    Ni kommer att få berätta om er själva, bakgrund, familj, utbildning, intressen osv. Ni kommer att prata om ert sociala nätverk. Ni får berätta om er resa mot barn, hur ni ställer er till öppen/anonym donator, hur öppna ni är mot er omgivning, att berätta för barnet framöver, tankar kring uppväxt osv. De kollar väl lite samspel mellan er o så.

    Samtalet tar 1-1,5 h ungefär. Det är inte några konstiga saker de kommer fråga om.

    Jag har gjort två st då jag först gjorde ett för dottern och nu i våras för syskonförsök. Inga konstiga frågor på några av dem. Ganska avslappnat samtal.

    Visst är det nervöst inför samtalet, men ingenting att oroa sig för egentligen.

    Lycka till!

  • Fröken lillasyster

    Tusen tack GrodanS77 för ditt svarSkrattande Då ska vi nog klara oss igenom det
    samtaletCool

    Hm, ser ut som om det skulle finnas fler svar i tråden men jag kan inte se några!?

Svar på tråden Bedömningssamtal inför ÄD?