Britax smile 2 / Emmaljunga viking
Hej
Så ge mig tips vilken av vagnarna är bäst?
Hej
Så ge mig tips vilken av vagnarna är bäst?
Gillar Emmaljunga så skulle rekomendera dem även om vi har modellen NXT60
Emmaljunga är mer ?vagn? för pengarna. Rejälare och stabil, bättre komfort och fler finesser. Skulle absolut ta Emmaljunga framför en britax. Dessutom bättre och säkrare bilbarnstolar om man vill kunna klicka fast pp chassit
vi tyckte att emmaljunga känns väldigt otymplig och stor så vi valde en britax smile 3 som kändes mycket nättare. den har även fått bäst i test 2020 :)
Emmaljunga har stora modeller men också mindre som modellen nya nxt60. Den har samma ligg och sittdelar som större nxt90 men mindre och lättare chassi.
Nxt serien är modernare än viking.
vi tyckte att emmaljunga känns väldigt otymplig och stor så vi valde en britax smile 3 som kändes mycket nättare. den har även fått bäst i test 2020 :)
Britax smile 3.
Emmaljunga var så klumpig i jämförelse, svårare att lyfta av liggdelen tex(man måste stå böjd över vagnen och hålla in en knapp eller luta bak liggdelen så ungen står på huvudet nästan, britax lyfter du mer ergonomiskt rakt upp)
Har en kompis som bytte till Emmaljunga och ångrade sig.
En fördel med Emmaljunga är att du kan ta upp barnet ur liggdelen utan att ta bort regnskyddet, Dock ser du barnet bättre genom britax regnskydd.
Britax liggdel är nog lite kortare men vi bytte innan sonen vuxit ur den då han gärna vägrade ligga ner.
Emmaljunga kan nog ha så man kan luta upp barnet i liggdelen, men varför inte byta till sitt ändå isåfall..
Britax smile 3.
Emmaljunga var så klumpig i jämförelse, svårare att lyfta av liggdelen tex(man måste stå böjd över vagnen och hålla in en knapp eller luta bak liggdelen så ungen står på huvudet nästan, britax lyfter du mer ergonomiskt rakt upp)
Har en kompis som bytte till Emmaljunga och ångrade sig.
En fördel med Emmaljunga är att du kan ta upp barnet ur liggdelen utan att ta bort regnskyddet, Dock ser du barnet bättre genom britax regnskydd.
Britax liggdel är nog lite kortare men vi bytte innan sonen vuxit ur den då han gärna vägrade ligga ner.
Emmaljunga kan nog ha så man kan luta upp barnet i liggdelen, men varför inte byta till sitt ändå isåfall..
Emmaljunga har många modeller. Från stora och ?klumpiga? till mindre och smidiga.
Själv tycker jag att oavsett modell så känns Emmaljunga alltid stabila vilket jag inte fick känslan av från Britax.
Vårt val föll på NXT60F då vi bor i Sthlms innerstad och behöver en smidig vagn.
Väldigt enkel att fälla ihop och lättstyrd.
En annan fördel är att man kan ändra handtaget på höjden och vinkel. Ingen annan tillverkare som har.
Sen att de byggs i Sverige är och ett plus.
Ja män har en förkärlek för att skaka vagnarna när de testar dem:)
Som mamma tycker en det är rätt skönt att det räcker med en liten rörelse för att vagga barnet istället för att slita vagnen fram och tillbaka som med Emmaljunga. ;)