spetshatt skrev 2020-09-12 12:32:28 följande:
Svar på tidigare inlägg:
Skulle aldrig tro att svenskt familjeliv kunde vara SÅHÄR tråkigt men kanske hade fel då..
Tror knappast det är bra för barnen heller, att ha så ointressanta föräldrar .
Sen kan jag ha förståelse för att de med ett högre människovärde inte vill dela med sig av allt till obehöriga men jag tänker mig mer att man utgår från allmänhetens bästa/intressen och inte bara sig själv hela tiden? Det blir ju väldigt tråkigt i längden att diskutera samma företeelser hela tiden. Finns ju massa spännande, folk kan få inspiration att lära sina barn och allt möjligt.
När jag loggade in här för första gången för ett par år sedan hade jag stora förväntningar på forumet. Ville diskutera politik, filosofi, samhälle, dejtingmönster, relationer osv, men gav snabbt upp det där.
Mina trådar censurerades och plockades bort utan förklaring. Precis allt som var obekvämt vilket jag var här i flera avseenden för att diskutera och reflektera över.
Snabbt lärde jag mig att en del speciellt vissa män kom undan med allt och regerade i många trådar, samt att de flesta trådar ofta utmynnade i påhopp, och kapning, där huvudinnehållet helt ignorerades till förmån för irrelevant svammel och invärtes härskartekniker och urspårningar och besserwissrar som userar i varje tråd. Alltid samma också!!! Det går helt enkelt inte att ha intelligenta diskussioner på FL pga människorna som härjar här och snarare bristen på nya medlemmar och tillräckligt stort antal, för att bilda en dynamik som kan resultera i nåt givande och intressant. Nivån är för låg även om man märker att några få har bra intentioner. Men samma samma, går även den tråden upp i meningslöst internt gravel.
Det är också lätt att få för sig att saker är på vissa sätt generellt när man läser svaren här. Man tror att det kanske är flera hundra eller tusen personers åsikter, när det i själva verket är ett 20-30 tal högst, varför man får en förvrängd verklighetsbild.
Sista året tror jag inte det finns några moderatorer kvar vilket ju hade kunnat elda på diskussionerna lite.. men nu har de flesta intressanta lämnat förmodligen för Flashback som har mycket högre tak och tusentals fler trådar och ämnen. Vad som gör att jag inte klarar den sidan mer än några minuter åt gången, är att där härjar några av de mest misogyna och hatiska män jag nånsin råkat på, som sänker min livsmotivation totalt och spär på mitt manshat. SYND för där finns också många där som är väldigt kunniga och intelligenta och kan uttrycka sig väl och har reflektionsförmåga. Trådar som vad har du för färg på dina trosor och har du onanerat idag är inte lika förekommande!!!