• Emmo77

När går ditt barn som börjat förskoleklass och lägger sig m

Ja när går ditt barn och lägger sig. Du som har barn som precis börjat förskoleklass. Lägger sig barnet och sover med en gång eller kanske läser ni saga och sen sova....

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När går ditt barn som börjat förskoleklass och lägger sig m
  • nnnnnnnn

Varvar ner med tandborste, dusch/bad ca varannan dag, sen högläsning av kapitelbok som vi lånar på biblioteket för de har bra koll på vad som är kul eller spännande, sen får barnet lyssna på saga en stund. Ca 30-60 min tar "läggningen" men vi föräldrar är inblandade ca 15-30 min.

• Guapa

Börjar göra sig i ordning 20.30 (borsta tänderna etc) Ligger i sängen och läser saga fram till kl 21. Somnar strax därefter. Läggningarna har blivit sena efter sommarlovet. Vi kommer nog försöka lägga kl 20 så småningom.

• Linnis92

Tandborstning klockan 19, sen högläsning i bok. Sover oftast kring 19.30

• SilverEmma

När ungarna började f-klass gick de och la sig kl 19. De fick ligga och läsa max en timme innan det skulle vara tyst och släckt. När de började klass 2 och 3 satte vi kl 20. Nu började de klass 4 och 5 och lägger sig 20.30.

• LFF

De började förskoleklass förra året, nu har de nyss börjat ettan. Förra året var det fortfarande läggdags kl 19 som gällde vilket gjorde att vi började med tandborstning etc en 20 minuter innan. Sen läste jag en stund och satt kvar lite så de slappnade av ordentligt. Kom ut från deras rum ca 19.30.

Nu har det hela förskjutits en timme. 

De går upp kl 6 på vardagar.

• Hyllemor

Vi påbörjar nattningen 19.30 då vi högläser i ca 20 minuter. Därefter vill han lyssna på en ljudsaga/musik tills han somnar, vilket brukar ta en timme.

• Litorina

Börjar natta ca 20:15 - 20:30. Hon somnar någon gång innan 21. Vi läser eller sjunger eller så. Vi går upp kl 07. Hon har alltid haft litet sömnbehov. Storebror lägger sig tidigare.

• Blåbil

Min nästan 6-åring sommar mellan 21 och 21:30 och vaknar mellan sju och halv åtta. Skolan kommer börja tjugo över åtta så det vore bra om hon kunde somna senast 21 för att vakna vid sju. Jag somnar samtidigt men vaknar innan fem.

• Mustard

Hon började i tisdags, vart jättetrött efter de första dagarna så lagt sig efter 19 , men idag är hon inte alls lika trött och ska lägga sig lite innan 20 har vi bestämt så somnar hon nog strax därefter.

Svar på tråden När går ditt barn som börjat förskoleklass och lägger sig m