Jag fick det bästa tipset av någon för många år sedan (redan innan jag hade barn) Ta med några oanvända blöjor och hink och spade och packa in värdesakerna i en blöja! Jag har aldrig blivit bestulen på någonting. Nu när jag själv har barn så hänger hink och spade med ändå, men han har slutat med blöja för många år sedan, ändå hänger det med en oanvänd blöja varje gång vi åker till stranden. Jag låter det även se extra stökigt ut där jag sitter. Slänger en bh här och en tom matlåda där. Då väljer de inte just den platsen där jag har suttit att börja rota en längre stund,speciellt inte om det ligger en blöja mitt i allt.
Jag var faktiskt med om en gång att det kom tre killar och spanade. Jag var ute i vattnet och märkte det inte, men flera andra hade blivit bestulna och talade om för mig att de hade kollat i min strandväska och i mina skor, men sedan gått vidare till nästa, eftersom de inte hittade något av värde där. De blev faktiskt gripna, eftersom folk hade varit uppmärksamma och de hade en del mobiler med sig då.