• Kriss90

tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 18:26:25 följande:
    Eller så har du en skruvad bild av snällhet. 
    Skruvad bild av rätt mycket.
  • Anonym (Yadayada)

Ärligt talat så behöver han inte vara snäll, bara han kan stava till egentligen och inte uttalar det ejenklien. Det är mina pet peevs.

• molly50
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 16:05:14 följande:

Det beror helt på hur det yttrar sig, gjorde ett inlägg om snälla män i den tråden.
    www.familjeliv.se/forum/thread/80391572-fd-incel-men-haller-med-i-vissa-saker/146
    Det är ingen större skillnad när det kommer till kvinnor.
    Det är ju fler faktorer som påverkar, jag tror att en mogen person är bättre på att äga problemet och hanterar det på ett bättre sätt.
    Ja,jag tror också att mognaden hos personen är en avgörande faktor för hur man löser sådana problem.
  • molly50
    Tecum skrev 2020-07-27 17:07:39 följande:
    Men en blyg tjej är väl inte lätt att lura i säng? Hon är ofta oerfaren och försiktig och kräver lite bearbetning för att våga. Inget att satsa på för den som är ute efter ons.
    Men kanske lättare att "lura in" i ett förhållande då hon varken har lätt att ragga eller gillar att prova olika killar pga sin blyghet?
    En osäker tjej som inte vågar säga nej är kanske lite lättare att lura i säng än en tjej som bara är blyg och måste bearbetas lite mer först.
  • Anonym (hej)
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 19:05:29 följande:
    Har du fler bra "argument" eller vad det det bästa du hade?
    Har du en annan definition av argument också eftersom du har det i citationstecken? Du gillar att ändra på vad ord betyder?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2020-07-28 12:19:08 följande:
    En osäker tjej som inte vågar säga nej är kanske lite lättare att lura i säng än en tjej som bara är blyg och måste bearbetas lite mer först.
    Överlag så tror jag också att tjejer inte vågar ta första stegen att ragga upp en blyg osäker kille med tanke på risken för våldtäkt osv. Även om det är en liten risk så finns det ju i bakhuvudet. Sen tror jag också att män generellt sett är mer intresserade av bara fysisk sex med en tjej, och att han kan lägga till att han haft sex med en till tjej. Killar får i många fall högre status ju fler de haft sex med medan tjejer får lägre. Såna är samhällsnormerna som jag uppfattat det. Så detta kan vara ytterligare två anledningar till att en blyg tjej blir lättare uppraggad än en blyg kille.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-28 14:43:21 följande:
    Överlag så tror jag också att tjejer inte vågar ta första stegen att ragga upp en blyg osäker kille med tanke på risken för våldtäkt osv. Även om det är en liten risk så finns det ju i bakhuvudet. Sen tror jag också att män generellt sett är mer intresserade av bara fysisk sex med en tjej, och att han kan lägga till att han haft sex med en till tjej. Killar får i många fall högre status ju fler de haft sex med medan tjejer får lägre. Såna är samhällsnormerna som jag uppfattat det. Så detta kan vara ytterligare två anledningar till att en blyg tjej blir lättare uppraggad än en blyg kille.
    Så kan det säkert vara.
    Som tjej så föredrar jag ju en man jag kan känna trygghet med. En man som jag vet skulle stå upp för mig i alla lägen.
    Som inte bara ser mig som ett sexobjekt.
    Och jag har lyckats hitta en sådan man. Men jag har kanske haft tur.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2020-07-28 14:38:37 följande:
    Har du en annan definition av argument också eftersom du har det i citationstecken? Du gillar att ändra på vad ord betyder?
    En annan definition av de flesta ord i ordlistan vilket gör att du kan beskyllas för att ha sagt precis vad som helst som råkar poppa upp i vederbörandes huvud, gärna i decimeterlånga texter. Bara att skrolla förbi.
  • KlantSmurfen
    Anonym (hej) skrev 2020-07-28 14:38:37 följande: #256
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 19:05:29 följande: #250
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 18:28:17 följande: #247
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 14:47:21 följande:
    Jag syftade inte på dig.
    Det är många som har en annan definition av snäll så det blir nästan synonymt med blyg och lågt självförtroende, kanske en dörrmatta .
    Är det en man så kan det bli bad boy gnäll, det är ju bara de med självförtroende som är dumma.
    Du tänker på mesig, det är det felet du gör, blandar ihop snäll med mesig. Det är två helt olika ord.
    Det är ju fint att du gör fel och blandar ihop det jag skriver för att kunna påstå att jag blandar ihop och gör fel...
    Har du fler bra "argument" eller vad det det bästa du hade?
    Du gjorde fel och blandade ihop det jag skrev för att kunna påstå att jag blandar ihop och gör fel, men nog förstår väl du också att halmgubbar inte är riktiga argument (eller?) så ordet argument ska vara inom citationstecken, eller har du en annan definition av argument?

"Du gillar att ändra på vad ord betyder?"
    Du gillar att ändra på det folk skriver?

Du kanske skulle citera lite så inte folk tror att du är en Liar Som gillar halmgubbar.
    Måste jag förklara att Liar  inte är riktiga argument eller visste du det innan du Liar ?
  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2020-07-28 14:58:17 följande: #258
    Anonym (hej) skrev 2020-07-28 14:43:21 följande:
    Så kan det säkert vara.
    Som tjej så föredrar jag ju en man jag kan känna trygghet med. En man som jag vet skulle stå upp för mig i alla lägen.
    Som inte bara ser mig som ett sexobjekt.
    Och jag har lyckats hitta en sådan man. Men jag har kanske haft tur.
    Som man föredrar ju jag samma sak, även om det antagligen inte blir i exakt samma situationer och jag tror inte att det kommer ifrån självkänsla/självförtroende, jag tror att det har mer med lojalitet, moral mm att göra.
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2020-07-28 16:55:47 följande:
    Som man föredrar ju jag samma sak, även om det antagligen inte blir i exakt samma situationer och jag tror inte att det kommer ifrån självkänsla/självförtroende, jag tror att det har mer med lojalitet, moral mm att göra.
    Nej,det tror ju inte jag heller att det gör.
    Det gör det väl däremot när man sitter och beklagar sig och tycker synd om sig själv för att man inte får någon kvinna/man.
  • KlantSmurfen
    nihka skrev 2020-07-28 15:34:44 följande: #259
    Anonym (hej) skrev 2020-07-28 14:38:37 följande:
    En annan definition av de flesta ord i ordlistan vilket gör att du kan beskyllas för att ha sagt precis vad som helst som råkar poppa upp i vederbörandes huvud, gärna i decimeterlånga texter. Bara att skrolla förbi.
    knock yourself out smile5.gif
Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.