• Mimmiimimmii

Blod vecka 14 ge mig hopp

Hej

Så lycklig över vår Lill som ligger i magen. Varit på kub o allt så jättebra ut hade låg risk på allt. Kopplade av lite men så kom bruna flytningar förra veckan. Åkte in o kollade o då trodde de att de var moderkakan som rört sig. Igår fick jag färskt blod åkte in akut fick sån panik. De undersökte tog prover o gjorde vul. Den ska må bra ha fostervatten o moderkaka se ok ut tappen oxå mm o alla andra värden. Var ändå en mindre blödning enl läk. Fick 4tabl mot blödning o sedan fick jag åka hem med information om att det vara såhär. Har inte haft ont o magen mer än vanligt men igår tyckte jag att det kom lite vatten. Men de munde inte se att den har lite fostervatten heller. Någon som varor med om liknande? Va hände? Ska man vila? Leva som vanligt sa läkaren men idag ligger jag mest

• Svar på tråden Blod vecka 14 ge mig hopp
  • Anonym (Jag med)

Jag hade likadant min första graviditet. Både färskt och bruna.. allt var helt okej med bebis. Dom visste aldrig säkert varför jag blödde men sålänge du inte har ont o får ut stora klumpar så är det ingen fara, en vän till mig hade väldigt rikliga blödningar säkert varje månad typ som kraftig mens.. ingen fara där heller

• Jag är bara jag

Jag har haft missfall v.14 och det gick inte missta sig på. Krystvärkar, blödde enorma mängder, vansinnesont. Haft ofarliga blödningar både med första och andra barnet v.7, 18 och 22.

• Mimmiimimmii

Missfall kunde de konstatera att det inge var igår, men är så ovan haft 2 helt ok graviditeter innan o mår dåligt psykiskt av det här.

• Jag är bara jag
    Mimmiimimmii skrev 2020-07-10 19:07:14 följande:
    Ja bara ja, vet du vad de andra blödningar berodde på?
    Nej, inte med första. Med den andra hade jag föreliggande moderkaka så det var nog den.
  • Jag är bara jag
    Mimmiimimmii skrev 2020-07-10 19:20:08 följande:
    Höll de i några dagar ? Levde du som vanligt eller vilade? Sjukskriven ?
    Den v.7 höll på en vecka, de andra en dag. Jobbar inte ändå och vilade mycket pga jobbiga graviditeter och riskgraviditeter.
  • viseversa

Jag skulle ta det lugnare i några veckor. Vila mer och inte stressa. Menar itne ligga i sängen men försöka att inte stressa och så. 

• Jsv17

Jag åkte in för en störtblödning i v.13 (12+6) nu är jag i v.16 (15+0) i mitt fall kunde de se ett hematom (en blödning) i livmodern men den var utanför hinnsäcken, lång opåverkad tapp och bebis mådde bra. Men då de kunde se att det fanns blod så blev jag varnad om att jag skulle komma att blöda lite till, och det har jag gjort också. Jag får fortfarande bruna flytningar har haft någon dag eller två med uppehåll, jag har börjat känna bebis lite till och från så den verkar må bra därinne. Men jag förstår att det är enormt påfrestande för dig, jag tycker också det är jobbigt även om jag vet vad det kommer ifrån. Ibland hinner hematomet blöda ut innan de kollar och Småland de inte se, särskilt om de är små, så det är möjligt att du har ett med. Det är inte farligt för bebis men psykiskt jobbigt att småblöda hela tiden, men det får oftast bra. Mår du bättre av att ta det lite lugnt och känna att du gör något så gör det förhoppningsvis får vi båda våra små i Januari <3

Pojke 9-12-17, Gravid bf 2/1 2021
  • Anonym (Ja)

Jag började blöda efter rul, ganska mycket första dagen. Ett hematom sa läkaren, men allt såg bra it annars. Blödde av o till i ungefär 6 veckor sen försvann blödningen, och barnet föddes stort o friskt i v .38. Fick inga restriktrioner annat än undvik samlag så länge blödningarna varade. Körde åkgräsklippare, häcksax, lastmaskin mm under den här tiden o ändå gick allt så bra så

• Mimmiimimmii

Tack för pepp, när man sett hjärtat slå så blir man ju helt fäst vid de där liven. Jag hoppas på det bästa????

Svar på tråden Blod vecka 14 ge mig hopp