• Kannoners

Inreseförbud, flickvän i USA

Hej,

Jag har en flickvän som bor i California och som bara är medborgare där. Hon hade en resa planerad hit i sommar innan allt med Corona, och Sverige utökade nyss inreseförbudet igen ytterligare.

Jag har respect för sjukdomen och hon med som jobbar inom läkarbranchen men jag måste träffa henne!! Åka till USA går inte med deras gräns och gästfrihet.

Vi har ringt ambassader, grönskontroller och polis. Jag bor i Södra Sverige så hon kommer att flyga till CPH. Visar hon papper på mitt namn och adress har danskarna inga problem med att släppa över henne, sen kommer svenska gränsen. Gränsen som läcker en del och poliser som har mycket att tänka på. Men tänk så kommer hon inte igenom, extremt nervös flygning för henne va fan gör man om hon fastnar mellan gränserna utan tillstånd!?

Så det jag undrar är hur jag kan få in henne utan ta så mycket chanser? Alla knep eller tips är välkomna!

Letar varken förståelse eller kritik, utan hjälp. Må väl!

• Svar på tråden Inreseförbud, flickvän i USA
  • EpicF

Det är väl inte ens säkert hon kommer ut från USA. Respektera gällande regler istället så har ni möjlighet att träffas när allt har roat ner sig.

• Dr Nail

Många befinner sig i en svår situation. Acceptera, gör uppoffringar, inse att allting är temporärt och vänta ut.

Med andra ord: väx upp.

• viseversa

omg snacka om att du endast tänker på dig själv. Finns flera som är fast utomlands som itne kommer hem och du sitter och piper över att din flickvän inte får åka hit nu mitt i en pandemi.

• Anonym (liknande)

Är i liknande läge och har liknande funderingar. Är skitjobbigt att inte veta hur länge gränserna kommer vara stängda, gissar att alla dömande i den här tråden har sina respektive hemma i sina bostäder och bara gillar att trycka ner andra.

Tror tyvärr inte det finns några säkra sätt att försöka smita igenom gränserna, tror inte det är värt risken. Tänk om det ställer till det för framtida besök om man försöker smita igenom olagligt?

Det som vi tittar på just nu är vilka länder man kan åka till som släpper in både svenskar och amerikaner. Vad jag har fått fram ska det t.ex. vara möjligt att åka till Irland, men man måste då sitta i karantän i 14 dagar (kan man iaf göra tillsammans). Det är ett alternativ vi överväger just nu. Skulle något sådant vara möjligt i er situation?

• Kannoners

Hej, ja alltid en jäkla massa viktigpetters fast man inte ber om deras "värdefulla" åsikter. Kul om vi kan hjälpa varandra iaf!!

Nej, Sverige förlängde förbudet förra veckan men lättade på restriktionerna kring dem med relationer, kolla på polisens hemsida om just er relation går igenom. Har mailat polisen men inget svar än på om fästmö är okej. Men fru eller mamma till barn funkar vet jag.

Kollade på om man kunde få in henne som au pier men inget företag kan svara på det. En annan tjejkompis från USA är i London just nu, tror det finns ett kryphål där. Du får lämna UK innan dina 2 veckor och sverige tillåter resenärer från England+EU att resa in. Min kompis flyger till Stockholm nästa vecka, berättar då om det gick för henne.

Har du en dansk kompis som kan bevisa att de har en relation 6 mån tillbaka med din tjej, och bevisa att de träffats mer än på nätet. Räcker det att hon och dansken fyller i ett formulär som hon har med sig i pappersform när hon landat. + ett negativt covid test som är max 72h gammalt. Öresundsbron läcker ju en del så försöka går ju.

Har du något nytt annars?

Svar på tråden Inreseförbud, flickvän i USA