• lhe3

Bonusfamilj - barn som inte accepterar och huvudrågan - har han kommit över sitt ex?

Har en särbo som har barn från en tidigare relation, precis som jag, Vi har barnen varannan vecka. De veckorna vi har barnen så bor vi isär och ägnar tid åt respektive barn men hittar naturligtvis på utflykter, träffas och äter middagar ihop. De veckorna vi inte har barnen så bor mannen hos mig. Det är ett upplägg som fungerar då vi inte har möjlighet att flytta ihop p.g.a. att våra barn inte fungerar så bra ihop. Hans barn säger inte ett ord till mig, fastän man t.ex. hälsar på dem och säger "HEJ!" så kollar de bara på en som man vore konstig som hejar. 

När vi blev tillsammans så tog min särbos mamma en fika med hans barns mamma. Alltså hans ex. Exet hade då sagt att det inte var bra att vi träffades, det var inte alls bra för barnen... Och då känner hon inte mig, har knappt pratat med mig. Jag har tyckt det har varit jobbigt då jag genom relationen har tänkt att barnen tyckt det var jobbigt att pappa har en ny relation. Jag har försökt prata med dem, köpt en studsmatta då deras förra gick sönder. Tror du att jag fick ett tack för det? I julklapp fick de massa saker, men samma där tyvärr. Jag har sagt att ett tack hade varit trevligt men det händer ju inte så jag har liksom slutat att engagera mig. Nyligen har vi börjat hitta på dagsutflykter igen efter att jag var tvungen att ta avstånd då hans barn bara satt och hånglodde på mig och flinade. Men jag har gett det en chans till då det gått ett bra tag i vår relation nu och vill att det ska fungera. 

Sen kommer jag till den stora frågan i denna relation. Hans barn förstår jag själv kan förändras med åder, tid, o.s.v. men jag har svårt att bedöma vad han känner för barnens mamma. Att min särbos mamma bara sitter och lyssnar på att exet tycker att vi inte ska vara tillsammans gör mig ledsen. Särbons mamma motsäger inget, hon sitter med exet vid skolavslutningar och jag har hört att exet är och springer hos dem och klipper hår och fikar. Jag vill flika in att det är 11-12 år sedan de separerade. Det som gör mig funderande i särbons fall är det att det varit några händelser med exet vilket jag har svårt att acceptera. Vi stod i mitt kök och gjorde middag och han får ett SMS av exet. Exet har en ny man och även nytt barn men väljer att skicka ett SMS till min särbo där hon säger att hon ska operera sina tuttar, varav min särbo kastar sig över telefonen och svarar att han hoppas hon inte är sjuk och självklart ställer han upp under tiden hon ska opereras innan silikonet fallit på plats. Jag står bredvid i köket och frågar vad so händer varav han svarar att han är orolig för henne då hon ska opereras. När jag frågar vad hon ska opereras för så svarar han att hon ska förstora tuttarna. Jag säger till honom att det är väl självvalt men han hävdar att det är farligt med operationen och han måste hjälpa henne. Givetvis blir det diskussion mellan oss då jag hävdar att hennes nya man kan väl hjälpa henne under tiden. Han skriker då att jag kan se SMS:en men det vill jag inte. Efter några dagar kan jag inte komma över detta och säger att jag gärna ser på SMS-konversationen men VIPS så var SMS:en bortraderade. Jag blev så besviken då jag veckan innan fick reda på att han nyligen raderade en annan SMS-konversation från ett annat ex som han var tillsammans med för ett år sedan. De SMS:en hade han kvar men det som skrevs om silikontuttarna raderades på 24 timmar. Jag vet inte hur jag ska tänka om detta. Är det okej? Det har även varit andra händelser där han liksom tar hennes parti. Exet SMS:ar alltid saker de veckorna hon vet att vi inte har barnen, en gemensam bekant hörde att hon snackat illa om mig. Att jag inte är bra, hon inte gillar mig och att vi inte ska vara ihop. Men varför? Vi känner ju inte varandra. Att hon fortfarande SMS:ar om andra saker än barnen och ska konspirera att hon är sjuk gör mig irriterad och speciellt att särbon reagerar och agerar som han gör gör mig osäker. 

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Bonusfamilj - barn som inte accepterar och huvudrågan - har han kommit över sitt ex?
  • Snäll men inte tråkig
    lhe3 skrev 2020-06-28 08:20:19 följande:
    Särbo har sagt att han pratat med sina barn och att de tycker att det är roligt att vi träffas för särbon är glad igen, de får hitta på saker (något de inte gjorde innan) och att de har svårt att visa uppskattning. De har sociala problem, särbo har varit på otaliga möten i skolan för att båda barnen har svårt att uppföra sig. Detta var ett problem innan han träffade mig också.

Farmorn har sagt till mig att hon är så glad att han träffat mig och att jag är den vettigaste personen av de flickvänner han haft. Hon har bara varit positiv och även sagt att exet är märklig. Både Farmorn och farfar är supertrevliga så det känns ändå bra. Men jag kan ändå känna att de inte släpper exet på det sätt som många i min omgivning tycker borde ha skett. Pratade med mina föräldrar och drog jämförelser med mina barns pappa och mina föräldrar sa att flera av sakerna skulle de aldrig göra med respekt för min särbo.

Det som skrämmer mig mest är att åren går. Vi har varit tillsammans i snart 3 år och kommer ingen vart. Samma barn som surar, exet som lägger sig i, ingen möjlighet att flytta ihop.... ja, känns som en lång väg men samtidigt har vi ju inte gett upp än.
    Att du är besviken på din särbo är väl en sak och att han engagerar sig i hennes potentiella silikontuttar är en sådan sak som skulle få till och med mig som vanligtvis har väldigt långt till svartsjuka att reagera.

Men din särbos mammas relation till sin före detta svärdotter är däremot  ingenting du ska försöka styra eller som du ens borde lägga dig i. Din särbos mamma skiter troligtvis fullständigt i huruvida du, din omgivning och dina föräldrar(!) tycker att hon borde "släppa" sin före detta svärdotter.  Och det är inte ett dugg konstigt . Varför skulle hon bry sig om vad människor som dina föräldrar, som hon så vitt jag förstår inte ens känner tycker om hennes val av umgänge? Om mamman och den före detta svärdottern  trivs ihop och har mycket gemensamt är det ju ett helt orimligt krav att de ska sluta träffas enbart för att sonens särbo och hennes föräldrar (!) tycker det.

Själv är jag god vän med min pappas före detta fru, trots att det var mer än 15 år sedan de separerade. Nu har min pappa eller hans nya fru aldrig uttryckt något negativt kring detta men skulle hans nya fru kritisera det skulle jag ovänligt och bestämt göra klart för henne att jag är en vuxen människa  med ett eget liv som avgör själv vem jag umgås med. Skulle hon dessutom dra upp att hennes föräldrar och övriga omgivning hade synpunkter på att jag umgås med min pappas förra fru skulle jag bli topp tunnor rasande.

Det riskerar du också att din särbos mamma blir om du ens tar upp den här saken med henne. Det är hennes son och inte henne du är tillsammans med och det är din särbos beteende gentemot exet du bör fokusera på och inte hans mammas.
  • lhe3
    Snäll men inte tråkig skrev 2020-06-28 21:05:29 följande:

Att du är besviken på din särbo är väl en sak och att han engagerar sig i hennes potentiella silikontuttar är en sådan sak som skulle få till och med mig som vanligtvis har väldigt långt till svartsjuka att reagera.

Men din särbos mammas relation till sin före detta svärdotter är däremot  ingenting du ska försöka styra eller som du ens borde lägga dig i. Din särbos mamma skiter troligtvis fullständigt i huruvida du, din omgivning och dina föräldrar(!) tycker att hon borde "släppa" sin före detta svärdotter.  Och det är inte ett dugg konstigt . Varför skulle hon bry sig om vad människor som dina föräldrar, som hon så vitt jag förstår inte ens känner tycker om hennes val av umgänge? Om mamman och den före detta svärdottern  trivs ihop och har mycket gemensamt är det ju ett helt orimligt krav att de ska sluta träffas enbart för att sonens särbo och hennes föräldrar (!) tycker det.

Själv är jag god vän med min pappas före detta fru, trots att det var mer än 15 år sedan de separerade. Nu har min pappa eller hans nya fru aldrig uttryckt något negativt kring detta men skulle hans nya fru kritisera det skulle jag ovänligt och bestämt göra klart för henne att jag är en vuxen människa  med ett eget liv som avgör själv vem jag umgås med. Skulle hon dessutom dra upp att hennes föräldrar och övriga omgivning hade synpunkter på att jag umgås med min pappas förra fru skulle jag bli topp tunnor rasande.

Det riskerar du också att din särbos mamma blir om du ens tar upp den här saken med henne. Det är hennes son och inte henne du är tillsammans med och det är din särbos beteende gentemot exet du bör fokusera på och inte hans mammas.

Ja, det är ju främst den incidenten med informationen om operationen som stör mig.

Jag har aldrig tagit upp att hans mamma umgås med henne med någon av parterna utan mest rådfrågat då jag bara tycker det är tråkigt att hon snackar skit om mig och sen sitter de och umgås som ingenting för att sedan träffa mig på släktkalas och veta att de lyssnat och tagit emot hennes skitsnack. Klart att de får umgås med vem de vill och jag skulle aldrig yttra mig om det utan det är ju i kombination med allt annat man blir undrande.
  • ch449
    lhe3 skrev 2020-06-28 18:37:36 följande:

Exakt! Jag har fått höra vilka som var hennes favoritprogram som hon alltid tittade på när de var tillsammans, hennes vackra ögonfärg, hur han lyckades få med henne hem framför en annan kille och han var såååå glad. Jag menar, detta vill ju inte jag höra, det är fett avtändande. Om hon var så bra varför gick de ens isär? Det som stör mig är att jag hör från andra hur elak hon kunde vara men det är återigen ingenting som min särbo förstår. Hon var så snäll så. Flera människor har berättat att hon styrde och ställde och sa elaka saker till honom, surade jämt och han så snällt ställde upp. Men återigen känns det som han tar hennes parti.

Ska man behöva lyssna på allt snack om ett ex när det var 10+ år sedan de gick isär? Har man verkligen kommit över henne då?

Jag tror faktiskt att han är över henne men tyvärr är han som många andra korkade män lite väl nostalgisk o klumpig. Du skulle lite drygt kunna göra lite tillbakakaka bara för att se hur han reagerar? Bli som honom men nischa det 10 gånger värre. Prata en hel kväll om dina barns pappa kanske? Åh vad snygg mina barns pappa var när jag såg honom första gången och har aldrig sett en snyggare bringa på en man? Bara ett exempel, överdriv lite och märker du att han stör sig på det så kan du respondera genom att vinna viktiga poänger när det kommer till honom och drottningbiet.
  • lhe3
    ch449 skrev 2020-06-28 23:46:17 följande:

Jag tror faktiskt att han är över henne men tyvärr är han som många andra korkade män lite väl nostalgisk o klumpig. Du skulle lite drygt kunna göra lite tillbakakaka bara för att se hur han reagerar? Bli som honom men nischa det 10 gånger värre. Prata en hel kväll om dina barns pappa kanske? Åh vad snygg mina barns pappa var när jag såg honom första gången och har aldrig sett en snyggare bringa på en man? Bara ett exempel, överdriv lite och märker du att han stör sig på det så kan du respondera genom att vinna viktiga poänger när det kommer till honom och drottningbiet.

Haha, ja! Jag drog faktiskt paralleller om det hade varit andra vägen runt. Hade han uppskattat om jag ringt mitt ex vid bröstförstoring? Eller om mitt ex skulle göra ett intimt kirurgiskt ingrepp och han ringde mig? Nej, det tyckte han inte var speciellt roligt. Det allra värsta är att jag bara ser hennes hånleende när hon ser mig, precis som att hon fortfarande har ett övertag om min särbo. Att han följer hennes pipa och att han fortfarande tar henne i försvar trots att jag presenterar ren fakta på bordet på hur hon beter sig rent illa mot mig/oss.
  • ch449
    lhe3 skrev 2020-06-29 12:32:23 följande:

Haha, ja! Jag drog faktiskt paralleller om det hade varit andra vägen runt. Hade han uppskattat om jag ringt mitt ex vid bröstförstoring? Eller om mitt ex skulle göra ett intimt kirurgiskt ingrepp och han ringde mig? Nej, det tyckte han inte var speciellt roligt. Det allra värsta är att jag bara ser hennes hånleende när hon ser mig, precis som att hon fortfarande har ett övertag om min särbo. Att han följer hennes pipa och att han fortfarande tar henne i försvar trots att jag presenterar ren fakta på bordet på hur hon beter sig rent illa mot mig/oss.

Haha du skulle säga det att ditt ex ska göra en penisförminskning eller något och att du måste ställa upp och ge honom en hjälpande hand. Något sådant hade jag nog kontrat med för att förminska honom om det här med exets bröstoperation ska bli en följetång.....rent skär trams är vad det är.

Det här är så tröttsamt med exen men jag tror att det är vanligare än vad många tror. Även fast jag och min man har gemensamma barn ihop så skulle det alltid markeras revir från hans föredetta att hon ville bestämma allt som händer o sker hemma hos oss (då är deras barn nästan vuxen). Det här har pågått så länge och det upphörde inte förrän jag själv började visa huggtänderna tillbaks. Tyvärr vill jag säga, hade önskat att han hade haft stake att göra det själv men det vågar sällan fega svaga män.
  • Ascendere

Ansvaret för att ta hand om tuttarna är något man avsäger sig när man gör slut, till skillnad från ansvaret över barnen. 

• lhe3
    ch449 skrev 2020-06-29 13:56:48 följande:

Haha du skulle säga det att ditt ex ska göra en penisförminskning eller något och att du måste ställa upp och ge honom en hjälpande hand. Något sådant hade jag nog kontrat med för att förminska honom om det här med exets bröstoperation ska bli en följetång.....rent skär trams är vad det är.

Det här är så tröttsamt med exen men jag tror att det är vanligare än vad många tror. Även fast jag och min man har gemensamma barn ihop så skulle det alltid markeras revir från hans föredetta att hon ville bestämma allt som händer o sker hemma hos oss (då är deras barn nästan vuxen). Det här har pågått så länge och det upphörde inte förrän jag själv började visa huggtänderna tillbaks. Tyvärr vill jag säga, hade önskat att han hade haft stake att göra det själv men det vågar sällan fega svaga män.

Ja, förminskning av penis är ju bättre än att säga att han ska göra en förstoring. Ja, vi har diskuterat detta och han förstår att jag är besviken men jag kommer inte över det. Så säger han att vi ska gå och snacka med någon om detta men det är det sista jag vill då det är hans handling som gjort mig så otroligt besviken. Det kommer tyvärr aldrig göras ogjort och han säger att det spelar ju ingen roll att han svarade henne när det är mig han älskar men kan lova att det gjorde jävligt ont i mitt hjärta när jag hörde det.

Varför ska man alltid vara den som visar huggtänderna? Hade han satt gränser mot henne för längesedan hade hon ju aldrig skickat det SMS:et. Då hade hon ju vetat att det är att korsa gränsen. Och vad händer när jag säger ifrån? Jo, jag blir automatiskt den svartsjuka satmaran som inte låter min pojkvän ha kontakt med exet. Det är ju verkligen inte så jag menar, jag menar ju bara att man kan ha kontakt när det kommer till barnen och deras nödvändigheter. Inte för att berätta att man ska operera sina tuttar. Överväger starkt att avsluta detta för när man står och SMS:ar sådana här saker känns det som att bli pissad på ärligt talat.
  • lhe3
    Ascendere skrev 2020-06-29 14:04:59 följande:

Ansvaret för att ta hand om tuttarna är något man avsäger sig när man gör slut, till skillnad från ansvaret över barnen. 

Väldigt bra skrivet. Kort och konsist. Vad hade ditt nästa steg varit?
  • Jw83
    lhe3 skrev 2020-06-29 14:34:28 följande:

Ja, förminskning av penis är ju bättre än att säga att han ska göra en förstoring. Ja, vi har diskuterat detta och han förstår att jag är besviken men jag kommer inte över det. Så säger han att vi ska gå och snacka med någon om detta men det är det sista jag vill då det är hans handling som gjort mig så otroligt besviken. Det kommer tyvärr aldrig göras ogjort och han säger att det spelar ju ingen roll att han svarade henne när det är mig han älskar men kan lova att det gjorde jävligt ont i mitt hjärta när jag hörde det.

Varför ska man alltid vara den som visar huggtänderna? Hade han satt gränser mot henne för längesedan hade hon ju aldrig skickat det SMS:et. Då hade hon ju vetat att det är att korsa gränsen. Och vad händer när jag säger ifrån? Jo, jag blir automatiskt den svartsjuka satmaran som inte låter min pojkvän ha kontakt med exet. Det är ju verkligen inte så jag menar, jag menar ju bara att man kan ha kontakt när det kommer till barnen och deras nödvändigheter. Inte för att berätta att man ska operera sina tuttar. Överväger starkt att avsluta detta för när man står och SMS:ar sådana här saker känns det som att bli pissad på ärligt talat.

Du ska inte visa huggtänderna och han ska inte be om ursäkt.

Problemet är ju att han vill svara henne, Han vill vara henne till lags, vill försvara henne och vill ha en kommunikation om annat än barnen. Samtidigt som han blir arg på dig och inte försvarar dig vid skitsnack.

Det kvittar om han ber om ursäkt eller om han säger att han älskar dig. Handlingar väger tyngst och han måste visa att han vill sätta dig först.
  • Ascendere
    lhe3 skrev 2020-06-29 14:35:29 följande:
    Väldigt bra skrivet. Kort och konsist. Vad hade ditt nästa steg varit?
    Du har förklarat och visat honom var dina gränser går, nu är det upp till honom att visa att han respekterar det. 

Mitt nästa steg hade varit att försöka släppa just den här händelsen, men samtidigt hade jag förväntat mig att få se att han faktiskt satte gränser i fortsättningen. Hade han betett sig fortsatt gränslöst och respektlöst hade jag lämnat i slutändan, går inte att ha en kärleksrelation med någon som inte respekterar en. 

Kan vara så att han är orolig att det ska gå ut över hans relation med barnen om han börjar sätta för skarpa gränser mot henne, så det kan du ju fråga honom om när ni pratar om det här. 

• ch449

Jag förstår dig till 100 %. Det är inte vår uppgift att sätta ner foten men jag som har varit i den här rötan rätt länge har till slut tappat tålamodet och har fått börja ta plats för våra barns skull. Det var också lite när vi fick barn som hans ex blev ännu värre. Samma dag vårt barn föddes skulle exet ringa och tillkalla krismöte om att deras barn äter korvstroganoff en gång för mycket hos oss på ett halvår typ (deras barn var byxmyndig). Ville också att han skulle komma över och titta på hennes bil som krånglade fast hennes pojkvän är bilmekaniker. Bara massa trams som man som ny kvinna kan irritera sig över men värst av allt är att mannen inte ifrågasätter utan bara sväljer betet helt. Man blir så satans trött på det men först o främst besviken.

Att din snubbe sitter och engagerar sig i hennes plastikoperation utan någon som helst fundering på att hon hör av sig om det till honom pga manipulativa intentioner eller skiter i att tänka på hur det där ser ut i dina ögon är bara så fel. Jag är nog lite krass här men tror inte att han kommer förändra sig ärligt talat, kanske den dagen du lämnar men inte innan. Tyvärr!
  • ch449
    Jw83 skrev 2020-06-29 14:50:27 följande:

Du ska inte visa huggtänderna och han ska inte be om ursäkt.

Problemet är ju att han vill svara henne, Han vill vara henne till lags, vill försvara henne och vill ha en kommunikation om annat än barnen. Samtidigt som han blir arg på dig och inte försvarar dig vid skitsnack.

Det kvittar om han ber om ursäkt eller om han säger att han älskar dig. Handlingar väger tyngst och han måste visa att han vill sätta dig först.

Absolut! Vill man inte vårda och måna den relation man är i så ska inte denna person ha en relation. Lojalitet och tillit är A och O.
  • lhe3

Tack för ert engagemang och svar. Vi skulle setts idag men jag hoppade över det då jag bara vill ha tid att smälta och fundera. Vill inte finna mig i att jag ska behöva vara ledsen, gråta och känna mig överkörd för att han ska dansa efter hennes pipa. Känns som tiden inte räcker till för att vara sårad och ledsen merparten. Mötte henne och man ser hennes försök till överläge, det där hånleendet att hon fortfarande har honom lindat runt fingret........

• Jw83
    lhe3 skrev 2020-06-29 22:50:59 följande:

Tack för ert engagemang och svar. Vi skulle setts idag men jag hoppade över det då jag bara vill ha tid att smälta och fundera. Vill inte finna mig i att jag ska behöva vara ledsen, gråta och känna mig överkörd för att han ska dansa efter hennes pipa. Känns som tiden inte räcker till för att vara sårad och ledsen merparten. Mötte henne och man ser hennes försök till överläge, det där hånleendet att hon fortfarande har honom lindat runt fingret........

Fast det känns som om du försöker lägga skulden på henne. Hon kan bete sig hur som helst det är ändå din särbo som har ansvar inför dig. Han låter henne hålla på, han försvarar henne och vill ha kontakt om annat än barnen. Hade han inte velat ge henne ett överläge så hade hon aldrig haft det. Ansvaret och hans agerade är 100% hans. Hade han agerat som en kärleksfull och lojal partner mot dig så hade hennes agerande slutat.!

Gör inte misstaget att bli arg på henne . All ilska ska ligga på honom. Han är anledningen till att du är ledsen och överkörd.
  • Magical
    Fast vore det inte bra att prata med någon? Då kan ni jobba på detta kring barnen också, försöka få bort den här "motvinden" som jag skrev om tidigare. Om det går. Och just hans, ska vi kalla det "beroende" av sitt ex. 
    Ni jobbar inte ihop nu, ni är inte ett team, har nog aldrig varit riktigt - då är det bra att ta in någon utifrån. 

Men känner du att det är för sent så absolut  kan du välja att avsluta det hela. Ni bor ju inte ihop så det bör inte bli så svårt rent praktiskt. 
  • lhe3
    Magical skrev 2020-06-30 09:17:52 följande:

Fast vore det inte bra att prata med någon? Då kan ni jobba på detta kring barnen också, försöka få bort den här "motvinden" som jag skrev om tidigare. Om det går. Och just hans, ska vi kalla det "beroende" av sitt ex. 

Ni jobbar inte ihop nu, ni är inte ett team, har nog aldrig varit riktigt - då är det bra att ta in någon utifrån. 

Men känner du att det är för sent så absolut  kan du välja att avsluta det hela. Ni bor ju inte ihop så det bör inte bli så svårt rent praktiskt. 

Visst skulle jag kunna det. Absolut. Är inte omöjlig men efter 2.5 år med skygglapparna på så känns det tungt. Han har lovat mig att kontakta hjälp i 2 års tid, men det har inte hänt något. Han säger det varje gång vi bråkar sen går vi in i vardagen igen och allt låtsas vara bra och "jag ska, jag ska". Sen är det igång igen. Tar gärna initiativet men då jag redan pratar med professionell i ett annat område så har han lovat att rodda i det då jag roddar i mycket annat jag inte ens borde.
  • lhe3
    Jw83 skrev 2020-06-30 07:43:34 följande:

Fast det känns som om du försöker lägga skulden på henne. Hon kan bete sig hur som helst det är ändå din särbo som har ansvar inför dig. Han låter henne hålla på, han försvarar henne och vill ha kontakt om annat än barnen. Hade han inte velat ge henne ett överläge så hade hon aldrig haft det. Ansvaret och hans agerade är 100% hans. Hade han agerat som en kärleksfull och lojal partner mot dig så hade hennes agerande slutat.!

Gör inte misstaget att bli arg på henne . All ilska ska ligga på honom. Han är anledningen till att du är ledsen och överkörd.

Absolut! Jag är helt klart besviken på honom mest men du kanske förstår frustrationen när man ser henne ändå.
  • ch449
    lhe3 skrev 2020-06-30 19:44:13 följande:

Visst skulle jag kunna det. Absolut. Är inte omöjlig men efter 2.5 år med skygglapparna på så känns det tungt. Han har lovat mig att kontakta hjälp i 2 års tid, men det har inte hänt något. Han säger det varje gång vi bråkar sen går vi in i vardagen igen och allt låtsas vara bra och "jag ska, jag ska". Sen är det igång igen. Tar gärna initiativet men då jag redan pratar med professionell i ett annat område så har han lovat att rodda i det då jag roddar i mycket annat jag inte ens borde.

Det är bra att du får gå och prata med någon för din egen del men i längden kommer det inte hjälpa er relation om ni inte gör det tillsammans. Den friska blir liksom sjuk med dom sjuka.
Svar på tråden Bonusfamilj - barn som inte accepterar och huvudrågan - har han kommit över sitt ex?