Nya förskolan verkar dålig
Har skrivit en tråd om detta dilemma men skrev aldrig varför den nya förskolan inte känns bra, är det någon som har lust att svara på om min dåliga känsla har befogenhet eller har jag för höga krav?
Kort info: vi har flyttat till ett nytt område, min 2,5 åring fick plats i förskolan med gångavstånd från vårat hus, den han går i nu (som vi är nöjda med) måste vi ta bilen till (tar max 10 min med bil)
Anledningen till att jag är negativ till den nya förskolan i vårat område är att på besöket så sprang det runt äldre barn och lekte krig med pinnar bland småbarnen utan att någon sa till dom, hon pratade oangagenerat om hur dom jobbar där, hon gick runt helt barfota inomhus (ohygieniskt), ingen är utbildad förskollärare, jag såg från håll en 1 åring som grät hysteriskt i en vagn riktad emot solen och barnet försökte vrida på sig på sig från solen (den fröken som höll i vagnen fattade inte ens det)
Sedan har jag pratat med folk i området där jag hört att dom är jättedåligt på att ha kontakt med vårdnadshavare, ingen kommer o möter en när man kommer eller bryr sig när man kommer för att hämta, en gång kom en mamma och då var alla barnen ute själva (1 åringar upp till 5 åringar) hon fick vänta länge på att personal skulle komma ut, 2 i personalen har hon flera gånger hört bråka/tjaffsa med varandra, en personal kallade hennes 2 åring för bråkig och var riktigt missnöjd över hennes barns beteende (en 2 åring!!)
En annan 3 åring kom hem till sina föräldrar och sa att han skulle hänga sig själv och dö (det hade han hört sin fröken säga)
Har pratat med flera i vårat område som faktiskt varit jättenöjda med förskolan och allt är jättebra enligt dom. Men jag känner att det negativa jag har hört/sett hittills får det att vrida sig i magen på mig och undra om närheten till förskolan verkligen väger upp allt det här? Kan jag verkligen ta beslut om att min son inte ska gå på den förskolan i vårat område pga detta? "Vet jag för lite" för att byta förskola innan han ens börjat? Är jag känslig? Vad hade ni gjort? Den förskolan han går på nu är ju inte ens säkert att han får plats i höst nu när platsen är uppsagd.