Hur kan man fånga spindlar i sin bostad utan att skadad den. Slänga ut genom fönstret eller gå ut till entré/till gräsmattan och släppa ut insekterna/spindlar?
Hej!
Nu är sommaren här och lite småkryp måste väl vara fullt normalt att få kanske? Första spindeln jag la märke till var i badrummet. Jag såg hur snabb spindeln var och bestämde mig för att dammsuga upp spindeln.
Jag vill inte hålla på och dammsuga upp alla insekter och spindlar jag får syn på. Blir ju mängder som dör helt onödan!
Jag vill fånga upp spindlarna, men vet inte det bästa sättet utan skadad spindeln. Jag vill inte fysiskt tvinga mig kasta den i en liten burk för att sedan släppa ut den. Den är väldigt snabb!
Tack för svar!
BONUS!
Jag undrar om man kanske skulle ha en mini-terarrium för spindeln. Vilket är det bästa ''hemmet''. Hur kan jag göra för att det skall kännas så bra som möjligt för spindeln?
Dum fråga: Vad skulle den äta. Alla sorts insekter? Blir jag illa tvungen att plocka på mig insekter utomhus eller kan spindlar äta någonting annat?
Åhhh, så spännande!!