• Bie

Tips inför lägenhetsbyte

Jag och min familj har precis fått den roliga nyheten att vårt lägenhetsbyte har blivit godkänt av värdarna! Nu söker jag efter era bästa tips av er som har erfarenhet. ????

Hur gör man flytten och flyttstäd smidigast när man är två familjer som byter samtidigt? Vilka frågor är viktiga att ställa värden innan man skriver under och vilka rättigheter/skyldigheter har vi som lämnar ett ställe och flyttar in i ett annat mm. Alla tips välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-01 19:48
    Ursäkta alla frågetecken i texten, var från början en husemoji.

• Svar på tråden Tips inför lägenhetsbyte
  • Anonym (Wendy)

Antingen tömmer ni båda på morgonen och har alla saker i en stor lastbil och städar samtidigt, sedan byter nycklar.

Men om ni tänkt att bära ut medan andra familjen bär in, så är mitt tips att tömma ett eller två rum helt, städa ur dem ordentligt, i båda lägenheterna. Sedan kan var och en som flyttar in ställa sina saker i de tomma rummen medan de andra bär ut.

• Kjell2
    Bie skrev 2020-06-01 19:45:06 följande:

Jag och min familj har precis fått den roliga nyheten att vårt lägenhetsbyte har blivit godkänt av värdarna! Nu söker jag efter era bästa tips av er som har erfarenhet. ????

Hur gör man flytten och flyttstäd smidigast när man är två familjer som byter samtidigt? Vilka frågor är viktiga att ställa värden innan man skriver under och vilka rättigheter/skyldigheter har vi som lämnar ett ställe och flyttar in i ett annat mm. Alla tips välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-01 19:48
    Ursäkta alla frågetecken i texten, var från början en husemoji.

Kolla med er värd vad som gäller kring när det ska vara tomt, städning, kontroll mm. Sen får ni stämma av med dit ni ska flytta när ni får tillträde.

Utifrån det får ni planera.

Svar på tråden Tips inför lägenhetsbyte