Anonym 67 skrev 2020-06-08 10:55:19 följande:
Uppdatering från mig
Åkte in till gynakuten i lördags för smärta ner åt höger som inte gick över, var inget farligt dock men hon gjorde ultraljud där och då kunde hon se en fosterstruktur som mätte 6+1, med något som liknade hjärtaktivitet. Positivt tänkte jag!
Åker till läkaren idag på min MVC som också gör en koll, mäter fosterstruktur till 5+5, väldigt låg hjärtaktivitet 40-50 slag.. Hon säger då att jag ska inte hoppas för mycket på den här graviditeten för eftersom jag vet att det kan endast ha blivit till 25/4 efter det har vi inte legat. Då skulle fostret varit större och en hjärtaktivitet på 200 typ om det skulle stämt, hon kan inte ge mig tabletter för att stöta ut det pga att det finns hjärtaktivitet och det då skulle räknas som abort. Jag hade inte accepterat det ändå pga att jag hade en väldigt traumatisk upplevelse med det när jag fick MA 2018 och till slut 6 veckor senare fick skrapas ändå. Så nu har hon skickat en remiss gyn att det är önskvärt att göra en koll till och därefter boka in skrapning, kan tyvärr ta tid pga corona och har jag inte hört något om en vecka så tyckte hon jag skulle sätta mig på gynakuten igen och kräva en koll för att man inte ska ta att man går och väntar hur länge som helst... Önskar hellre att ett missfall hade startat spontant istället för den här skiten, vilket blir enormt påfrestande psykiskt.
Men fy :( hoppas du får en tid snart för att kolla igen! Iallafall om en vecka, jag ska på ny koll på onsdag nu.. var sist i tisdags förra veckan då såg dom en fosterstruktur dock svår mätt och ingen synlig hjärtaktivitet, så ny koll nu i veckan för att se hur det står till.
Jag har krävt skrapning direkt senaste gångerna då jag efter medicinsk alltid fått infektion i livmodern och sedan ändå behövt skrapas.. så förstår hur du känner.