• Anonym 67

V6+5 gulesäck inget foster

Hej,

Var på ultraljud idag på morgonen, gjorde både på magen och VUL men tyvärr syntes bara gulesäcken så är högst troligt ett MA igen (hade ett för två år sen), fick tid till läkare att kolla 8 juni igen. Jag är rätt säker på att jag blev befruktad 25/4 och fick "gravid 2-3" på clearblue 11 maj alltså typ 14 dagar efter befruktning. Då borde ju mina beräkningar på 6+5 stämma och ett foster borde synts? Fick höra om slow starter, att jag kan va kortare än vad jag tror men vore det inte konstigt att få "gravid 2-3" redan 14 dagar efter isåfall? Någon som gjort VUL, sett gulesäck men inget foster och sen varit med om att det sen fanns ett foster fast det inte verkade så?

• Svar på tråden V6+5 gulesäck inget foster
  • fjanten
    Zamaso1 skrev 2020-06-02 10:00:10 följande:

Jag är helt stum, vet inte vad man ska tro nu? Vet att jag hade ägglossning 24-25/4 vul förra veckan visade endast fostersäcken och gulesäcken, idag en vecka senare såg de konturer av ett foster??? dock ingen hjärtaktivitet så fick en ny tid om en vecka för yttligare ett ultraljud?! Förstår inte hur det kan bli så? Kan man haft dubbel ägglossning? Missade hon fostret förra veckan? Alla miljontals frågor som kommer nu efteråt...

Även om du vet när du hade ägglossning så vet du inte när ägget fäste. Sedan kan det ju också bero på utrustning och personens vana/teknik vid ultraljudet. OCH icke att förglömma vet vi trots allt inte allt! Det KANSKE kan vara så att vissa embryon utvecklas en smula segare än andra där inne i början...
  • Zamaso1
    fjanten skrev 2020-06-02 10:13:03 följande:

Även om du vet när du hade ägglossning så vet du inte när ägget fäste. Sedan kan det ju också bero på utrustning och personens vana/teknik vid ultraljudet. OCH icke att förglömma vet vi trots allt inte allt! Det KANSKE kan vara så att vissa embryon utvecklas en smula segare än andra där inne i början...

Ja hoppet är ju de sista som lämnar en ... vill ju inte tro att de aka gå vägen nu utan bättre att ställa in sig på att det inte fungerar för att istället bli glad än att bli ledsen igen
  • Anonym 67
    Zamaso1 skrev 2020-06-02 10:00:10 följande:

Jag är helt stum, vet inte vad man ska tro nu? Vet att jag hade ägglossning 24-25/4 vul förra veckan visade endast fostersäcken och gulesäcken, idag en vecka senare såg de konturer av ett foster??? dock ingen hjärtaktivitet så fick en ny tid om en vecka för yttligare ett ultraljud?! Förstår inte hur det kan bli så? Kan man haft dubbel ägglossning? Missade hon fostret förra veckan? Alla miljontals frågor som kommer nu efteråt...

Men så spännande! Hoppas det syns ett större foster nästa vecka :) jag tror också jag hade äl 25/4 så vi är väldigt lika!! Ska dit måndag 8 juni!
  • Zamaso1
    Anonym 67 skrev 2020-06-02 10:28:42 följande:

Men så spännande! Hoppas det syns ett större foster nästa vecka :) jag tror också jag hade äl 25/4 så vi är väldigt lika!! Ska dit måndag 8 juni!

Jag ska dit den 10 juni igen, men som sagt tänker inte hoppas för mycket utan ja utgår ifrån att det inte fungerar så kanske man inte blir lika besviken.
  • Anonym 67
    Zamaso1 skrev 2020-06-02 10:32:26 följande:

Jag ska dit den 10 juni igen, men som sagt tänker inte hoppas för mycket utan ja utgår ifrån att det inte fungerar så kanske man inte blir lika besviken.

Jag förstår dig precis, man vågar inte hoppas för mycket... Tror dock besvikelsen är lika stor oavsett. Lång väntan bara, den är mer påfrestande tycker jag! Hur kan en vecka kännas som en evighet...
  • Zamaso1
    Anonym 67 skrev 2020-06-02 11:24:37 följande:

Jag förstår dig precis, man vågar inte hoppas för mycket... Tror dock besvikelsen är lika stor oavsett. Lång väntan bara, den är mer påfrestande tycker jag! Hur kan en vecka kännas som en evighet...

Nej så e det ju, man kommer ju bli lika ledsen ändå men man vill ju tro att man inte blir det.. ja den här veckan lär kännas som en evighet!
  • Anonym 67

Uppdatering från mig

Åkte in till gynakuten i lördags för smärta ner åt höger som inte gick över, var inget farligt dock men hon gjorde ultraljud där och då kunde hon se en fosterstruktur som mätte 6+1, med något som liknade hjärtaktivitet. Positivt tänkte jag!

Åker till läkaren idag på min MVC som också gör en koll, mäter fosterstruktur till 5+5, väldigt låg hjärtaktivitet 40-50 slag.. Hon säger då att jag ska inte hoppas för mycket på den här graviditeten för eftersom jag vet att det kan endast ha blivit till 25/4 efter det har vi inte legat. Då skulle fostret varit större och en hjärtaktivitet på 200 typ om det skulle stämt, hon kan inte ge mig tabletter för att stöta ut det pga att det finns hjärtaktivitet och det då skulle räknas som abort. Jag hade inte accepterat det ändå pga att jag hade en väldigt traumatisk upplevelse med det när jag fick MA 2018 och till slut 6 veckor senare fick skrapas ändå. Så nu har hon skickat en remiss gyn att det är önskvärt att göra en koll till och därefter boka in skrapning, kan tyvärr ta tid pga corona och har jag inte hört något om en vecka så tyckte hon jag skulle sätta mig på gynakuten igen och kräva en koll för att man inte ska ta att man går och väntar hur länge som helst... Önskar hellre att ett missfall hade startat spontant istället för den här skiten, vilket blir enormt påfrestande psykiskt.

• Zamaso1
    Anonym 67 skrev 2020-06-08 10:55:19 följande:

Uppdatering från mig

Åkte in till gynakuten i lördags för smärta ner åt höger som inte gick över, var inget farligt dock men hon gjorde ultraljud där och då kunde hon se en fosterstruktur som mätte 6+1, med något som liknade hjärtaktivitet. Positivt tänkte jag!

Åker till läkaren idag på min MVC som också gör en koll, mäter fosterstruktur till 5+5, väldigt låg hjärtaktivitet 40-50 slag.. Hon säger då att jag ska inte hoppas för mycket på den här graviditeten för eftersom jag vet att det kan endast ha blivit till 25/4 efter det har vi inte legat. Då skulle fostret varit större och en hjärtaktivitet på 200 typ om det skulle stämt, hon kan inte ge mig tabletter för att stöta ut det pga att det finns hjärtaktivitet och det då skulle räknas som abort. Jag hade inte accepterat det ändå pga att jag hade en väldigt traumatisk upplevelse med det när jag fick MA 2018 och till slut 6 veckor senare fick skrapas ändå. Så nu har hon skickat en remiss gyn att det är önskvärt att göra en koll till och därefter boka in skrapning, kan tyvärr ta tid pga corona och har jag inte hört något om en vecka så tyckte hon jag skulle sätta mig på gynakuten igen och kräva en koll för att man inte ska ta att man går och väntar hur länge som helst... Önskar hellre att ett missfall hade startat spontant istället för den här skiten, vilket blir enormt påfrestande psykiskt.

Men fy :( hoppas du får en tid snart för att kolla igen! Iallafall om en vecka, jag ska på ny koll på onsdag nu.. var sist i tisdags förra veckan då såg dom en fosterstruktur dock svår mätt och ingen synlig hjärtaktivitet, så ny koll nu i veckan för att se hur det står till.

Jag har krävt skrapning direkt senaste gångerna då jag efter medicinsk alltid fått infektion i livmodern och sedan ändå behövt skrapas.. så förstår hur du känner.
  • Snurranfian

Håller alla tummar och tår!!! Ibland är kroppen bra märklig.... jag håller hoppet uppe för att implantationen var sen bara <3 Uppdatera oss när ni vet mer!!!

• Anonym 67
    Zamaso1 skrev 2020-06-08 17:11:47 följande:

Men fy :( hoppas du får en tid snart för att kolla igen! Iallafall om en vecka, jag ska på ny koll på onsdag nu.. var sist i tisdags förra veckan då såg dom en fosterstruktur dock svår mätt och ingen synlig hjärtaktivitet, så ny koll nu i veckan för att se hur det står till.

Jag har krävt skrapning direkt senaste gångerna då jag efter medicinsk alltid fått infektion i livmodern och sedan ändå behövt skrapas.. så förstår hur du känner.

Hur har det gått för dig? <3
  • Malunken
    sof t skrev 2020-06-01 19:37:19 följande:

Hej jag har faktiskt varit med om liknande. Visade sig att jag från ingenstans råkat ägglossa en v senare och att jag plussat starkt bara en v efter äl. Fick 2-3 på digitalt bara nån dag el 2 efter första plus. Jag blev bokad på tidigt vul och Jag förväntade mig se ett pickande hjärta och att jag skulle vara runt 6+2 men jag var bara 5+0 Max och inget Syntes mer än fostersäcken och gulesäcken. Var helt säker på att det inte kunde stämma och att jag har superkoll på min kropp. dr var jättepositiv men jag var helt inställd på att allt hade avstannat, men ca 2 v senare var där ett större embryo m pickande hjärta! hoppas det är samma för dig!

Exakt såhär är det för mig nu! Gjorde ultraljud förra onsdagen med resultat att inget annat än hinnsäck syntes trots att jag enligt beräkning från förra blödning skulle vara 6+1 då. Läkaren sa snarare 5+0 och jag trodde graviditeten avstannat. Nu idag gjordes nytt ultraljud och nu såg man foster och hjärtslag.
  • Zamaso1
    Anonym 67 skrev 2020-06-11 13:25:25 följande:

Hur har det gått för dig? <3

Inte bra, ska in och skrapas imorgon bitti :( så nu lägger ja det här med barn åtsidan ett tag. Det har tagit så hårt denna gång så nu orkar jag inte mera :/
  • Anonym 67
    Zamaso1 skrev 2020-06-11 21:00:21 följande:

Inte bra, ska in och skrapas imorgon bitti :( så nu lägger ja det här med barn åtsidan ett tag. Det har tagit så hårt denna gång så nu orkar jag inte mera :/

Fy fan, lider med dig <3 det här med att "Skaffa" barn är definitivt inte en dans på rosor. Ta hand om dig och ta en paus och fokusera på andra saker som får dig att må bra istället :'( kram!
  • Zamaso1
    Anonym 67 skrev 2020-06-12 11:23:13 följande:

Fy fan, lider med dig <3 det här med att "Skaffa" barn är definitivt inte en dans på rosor. Ta hand om dig och ta en paus och fokusera på andra saker som får dig att må bra istället :'( kram!

Nu e det borta iallafall, nu ska jag bara ta det lugnt och sen fokusera på annat än barn biten.. lycka till er alla andra!
  • Anonym 67

I torsdags fick jag bekräftat att graviditeten stannat av, fanns inga hjärtslag kvar och hinnsäck en hade börjat säcka ihop, så finns en chans att det startar av sig själv. Men fick i alla fall bokat skrapning om en vecka! Så tyvärr blir det ingen bebis denna gång :( mitt andra MA, och känner mig så lurad då jag haft hemskt illamående hela tiden och väldig mycket växtvärk..

Svar på tråden V6+5 gulesäck inget foster