• lindasdadsad

Sveriges Radio SVT vänster vridna?

Lyssnade på vaken i p4 natten mot lördag och då ringde det in en kvinna och skulle önska en låt.
    Programledaren Pamela frågade då vart kvinnan kom ifrån.
    Göteborg sveriges chicago svarade då kvinnan någon självklart pamela låtsades inte höra och kanske hade pamela kommit undan med det om inte kvinnan ytterligare fyra gånger nämnt hur otryggt hon tycker göteborg är.
    För varje gång hon gjorde försökte pamela byta samtals ämne fortare och fortare.
    Jag säger inte att dom skulle haft en lång diskussion om det men pamela kunde väl åtmistionde ställt den självklara frågan tycker du det är otryggt?
    Men Nej hon får inte ställa den.
    Hade kvinnan istället ringt in till ring p1 så hade täppas eller nån ananan där sagt ja det är ju bara din personliga åsikt tack för samtalet och snabbt slängt på luren.

Hur ska man kunna lösa ett problem om man vägrar erkänna att det finns?
    SVT och SR och resten av gammel media och fake news media är som en alkoholist som vägrar erkänna det.

Nyligen gjorde p1 ett program om svergies största media kanal som säger sanningen swebbtv och självklart gjorde p1 ett 100% demoniserings program där dom ljög om precis allt.

• Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?
  • klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:10:43 följande:
    Fel. Objektivitet betyder typ "sakligt och opartiskt förhållningssätt". Du verkar ha blandat ihop det en aning.

Det är precis här det brister för SVT. De klarar inte att vara opartiska eftersom större delen av SVT står till vänster politiskt. Inga konstigheter egentligen. De är kloka människor, men stöpta i samma form. SVT måste ha en otroligt enkelspårig rekrytering. Idag är det nog självuppfyllande. Ingen fritt tänkande individ lär vilja jobba på SVT.

Semantik kommer inte ta dig en enda millimeter.
    Faktum kvarstår objektivitet betyder det är sant oberoende av subjektivitet, och det är sen där du väljer vad som är bäst för dig.
    Och är det så att subjektiviteten tar överhand som i ditt fall, så blir det som det blir nu att du saknar objektivitet.

Och bevisligen inte heller förstår den, och med tanke på hur många ggr du försökt hävda SVT inte är objektiva men aldrig lyckas då du glömmer av saker

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Gasolgrillen
    klyban skrev 2020-06-11 00:33:28 följande:

Dock pratar du som en, och det finns en lång röd tråd som stödjer den tesen.
    På tal om objektivitet.

Kom med exempel, dina åsikter är bara tycker, kvantifiera eller så betyder att det du försöker säga inte existerar.

Jag dansar inte efter dn pipa. Fler exempel kommer att komma.
  • Gasolgrillen
    klyban skrev 2020-06-11 00:36:18 följande:

Semantik kommer inte ta dig en enda millimeter.
    Faktum kvarstår objektivitet betyder det är sant oberoende av subjektivitet, och det är sen där du väljer vad som är bäst för dig.
    Och är det så att subjektiviteten tar överhand som i ditt fall, så blir det som det blir nu att du saknar objektivitet.

Och bevisligen inte heller förstår den, och med tanke på hur många ggr du försökt hävda SVT inte är objektiva men aldrig lyckas då du glömmer av saker

Du får nog slå upp ordet igen. Eftersom du inte ens klarar detta superenkla så blir det lite löjligt när du i svepande ordalag sprider grundlösa anklagelser.

Det är helt korrekt att SVT inte är objektiva. De är inte mer än människor de heller.
  • klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:40:22 följande:
    Jag dansar inte efter dn pipa. Fler exempel kommer att komma.

Det är inte min pipa, utan objektivitet vi pratar om.
    Har du redan glömt?

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:44:03 följande:
    Du får nog slå upp ordet igen. Eftersom du inte ens klarar detta superenkla så blir det lite löjligt när du i svepande ordalag sprider grundlösa anklagelser.

Det är helt korrekt att SVT inte är objektiva. De är inte mer än människor de heller.

Det finns en klar röd tråd, enda någon behöver göra är trycka visa endast, och ser alla vad du skrivit.

Är det inte dax att du påvisar att de inte är objektiva?
    Har du också märkt att du nu har slutat ens försöka, och efter du blivit påvisad vad som är vad och med objektivitet SVT har.
    Du borde ställa dig frågan varför det är så svårt för dig att påvisa detta.

Intressant är dock att du inte förstår vad objektivitet är, objektivitet till motsats till subjektivitet berättar om vad som är vad.
    Men jag förstår du med din agenda hatare detta, du säger att det inte är extrem höger, men din retorik berättar nått annat än ditt påstående.

• Gasolgrillen
    klyban skrev 2020-06-11 01:08:51 följande:

Det finns en klar röd tråd, enda någon behöver göra är trycka visa endast, och ser alla vad du skrivit.

Är det inte dax att du påvisar att de inte är objektiva?
    Har du också märkt att du nu har slutat ens försöka, och efter du blivit påvisad vad som är vad och med objektivitet SVT har.
    Du borde ställa dig frågan varför det är så svårt för dig att påvisa detta.

Intressant är dock att du inte förstår vad objektivitet är, objektivitet till motsats till subjektivitet berättar om vad som är vad.
    Men jag förstår du med din agenda hatare detta, du säger att det inte är extrem höger, men din retorik berättar nått annat än ditt påstående.

Det är inte ett dugg svårt för mig att påvisa att SVT brister i objektivitet.

Dock korrekt att jag slutat försöka, anledningen har du fått om bakfoten dock.
  • Padirac
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:20:48 följande:

Jag tycker inte att alla är sossar, men jag kanske tycker att sossar e lata.

Vad bra att du växte upp.

Se där, mer _tyckande_ om saker som kan faktakollas
  • Padirac
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:18:13 följande:

Nej, avbrytandet som sådant kan ju inte SVT rå för, så det påverkar inte huruvida SVT är opartiska eller ej.

Ja, politisk grundsyn kommer att påverka vad som går ut i etern. Och ja, det är rimligt att man inte har total slagsida i politisk åskådning inom SVT. Om något är politiserat så är det ju idag som det är så. En galen överreresentation av V och MP.

Man kan säga att jag önskar avpolitisera SVT. Sanningen är motsatsen till vad du skriver.

Jag skriver hur det är medan du _tycker_ att fakta kan ignoreras.

Så med sin politiska Grundsund kan inte du agera opartiskt.

Det stämmer iofs med allt _tyckande_ som produceras i dina inlägg
  • Padirac
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 00:18:13 följande:

Nej, avbrytandet som sådant kan ju inte SVT rå för, så det påverkar inte huruvida SVT är opartiska eller ej.

Ja, politisk grundsyn kommer att påverka vad som går ut i etern. Och ja, det är rimligt att man inte har total slagsida i politisk åskådning inom SVT. Om något är politiserat så är det ju idag som det är så. En galen överreresentation av V och MP.

Man kan säga att jag önskar avpolitisera SVT. Sanningen är motsatsen till vad du skriver.

Jag skriver hur det är medan du _tycker_ att fakta kan ignoreras.

Nej, du skriver att du _tycker_ om och om igen...

Politiseringen av PS som du förespråkar kommer inte göra den mer opartisk.

De exempel du presenterat har inte visat på opartiskhet, tvärt emot vad du påstått.
  • klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 01:47:02 följande:

Vi väntar fortfarande, så lite svårt verkar det vara för dig och påvisa subjektiviteten ifrån SVT.

Vi alla vet anledningen.

• klyban
    Padirac skrev 2020-06-11 08:15:00 följande:
    Nej, du skriver att du _tycker_ om och om igen...

Politiseringen av PS som du förespråkar kommer inte göra den mer opartisk.
    De exempel du presenterat har inte visat på opartiskhet, tvärt emot vad du påstått.

Detta är en favorit långt ute på högerkanten också, att tycka, tro och definiera om ord så de passar agendan.

Men personen är ju inte högerextremist, men ändå har en sådan retorik.
    Jag tror du inte går så långt i den analysen, men efter alla dessa inlägg av användaren som låter som den retoriken som kommer ifrån det hållet.
    Så är det mycekt svårt och tro annat.

Det som är mest perplext, och det är hur svårt h*n har att påvisa detta.
    Användaren lyfter nått, och sen glömmer av en massa.
    Du påminner och sen hoppar h*n till nästa näckrosblad so också sjunker.
    Man kan tycka att nått som är så uppenbart för denna användare, att det skulle vara enkelt och påvisa.

Men jag tror det har med någon kompartmentalisering och göra, där h*n drar ut en punkt och vägrar titta på vad mer som sagts.
    Och därmed i denna kompartmetaliseringen tror sig säga nått.
    Jag har lärt mig att de som använder kompartmentaliseringar så ofta som här, de har oftast inget och säga, då de inte vet vad de ska säga när allt kommer på bordet.

Och därför förblir SVT objektiva, men det passar inte denna persons agenda.
    Säger ju att C är inte ett höger parti tex.

• Dekanteor
    Gasolgrillen skrev 2020-06-11 01:47:02 följande:

klyban skrev 2020-06-11 09:03:38 följande:

Vi väntar fortfarande, så lite svårt verkar det vara för dig och påvisa subjektiviteten ifrån SVT.

Vi alla vet anledningen.

Om du hade besvärat dig med att läsa allt som har skickats i tråden så hade du förstått varför många tycker public service har problem med sitt oberoende Klyban...finns många länkar och fakta i tråden...

Bland annat Janne Josefsson. Men enligt din logik Klyban är han också en högerextremist?... Jag hoppas du förstår hur löjlig du framställer dig själv.

"Janne Josefsson - Public Service är inte oberoende" Vänstervridet

• klyban
    Dekanteor skrev 2020-06-11 09:18:53 följande:
    Om du hade besvärat dig med att läsa allt som har skickats i tråden så hade du förstått varför många tycker public service har problem med sitt oberoende Klyban...finns många länkar och fakta i tråden...

Bland annat Janne Josefsson. Men enligt din logik Klyban är han också en högerextremist?... Jag hoppas du förstår hur löjlig du framställer dig själv.

" target="_blank">

Intressant att du tar motsvarigheten till högerextremisterna, de ogillar vi lika mycket.
    Dock en intressant detalj att SVT ändå visade sin objektivitet och opartiskhet, fast än en del ventilerade sitt missnöje internt.
    Det bara styrker vad som vi säger här.

• Padirac
    Dekanteor skrev 2020-06-11 09:18:53 följande:

" target="_blank">

Sanningen är att det inte finns många länkar och sanningar i tråden  - ja, förutom att en del _tycker_ att PS är vänstervinklat.

Men ett svar på frågan vad som är vänstervinklat, vad som menas med vänstervinklat, hur en vänstervinklig, opartisk/neutral eller högervinklad rapportering om olika saker skulle göras som exempel, det klarar ingen hittills av att presentera - annat än att den nu avförde/avslutade gasolgrillen säger att det är medarbetarnas politiska grundsyn som gör att det blir vänstervinklat - och skälet ill att det blir så är att hen _tycker_ att ingen kan vara neutral. Vilket dennes inlägg iofs visar.

Så ibland tankar jag väl sossesoppa, eller SD-soppa på macken, äter kommunistkorv och liberala grönsaker.. eftersom den politiska grundsynen styr produkternas egenskaper. Det hela (som gasolgrillen presenterar som lösningen på ett inbillat förhållande som inte kunnat visas i sak) liknar ett resonemang från en kommunistdiktatur, där representanter från kommunistpartiet måste vara med överallt för att säkerställa att allt är ideologiskt rätt. 

Det hela handlar om att politisera PS istället för att låta PS vara opartiskt och neutralt - ja förutom att demokratiparagrafen fortfarande gäller.
Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?