Sambo över sommaren, dela på hyra?
Hej!
Jag och min flickvän studerar både två och bor i varsin bostad på olika orter. Jag har så kallat "hyresfritt" under två månader på sommaren, dvs juli och augusti men det har inte min partner. Jag har ordnat så jag har sommarjobb på den orten där hon bor men hon saknar inkomst under sommaren eftersom hon inte ordnat något jobb. I värsta fall kan jag pendla till orten, det är inte jättelångt om det skulle krisa sig. i skrivande stund har jag bott hos henne sen karantän påbörjades och har inte betalt hyra eftersom vi både två har separata hyror, jag planerar dock att bo hos henne under sommaren för vi ska kunna bo tillsammans och det är bekvämt till sommarjobbet.
Nu till grejen, vid diskussion menar hon på att vi ska dela på hyreskostnaden 50/50 när jag bor där under sommaren eftersom jag inte betalar någon hyra under juli och augusti, vad tycker ni? det blir ändå en extra utgift på några tusenlappar jag inte hade haft om jag väljer att bo kvar i min bostad...
Ska man dela på hyran under sommaren när jag "flyttar in" där under sommarjobbsperioden?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-28 21:55
Tillägg:
Hon kommer ju behöva betala hyran oavsett varje månad medans jag får en extra utgift jag inte hade räknat med.