• joffan

Hur påverkas ni föräldrar av att era knoddar bara ser på ett tv-program?

Jag är mest bara nyfiken. Jag har omedvetet börjat analysera allt i dotterns favoritprogram Bing. Förmodligen för att hon ser igenom hela serien 1 gång om dagen (jag vet att det är mycket, så behöver inga pekpinnar om det).

Till en början tittade jag med utan att lägga märke till detaljer. Men ju mer lillchefen på 2 år ser på detta ju mer analyserar jag.

Några exempel

*Varför är barnen större än dom vuxna?

*Varför torkar Amma upp bings kiss nör han kissar ner sig hos dom fastän flopp berkar vara bings vårdnadshavare? Är det för att hin är kvinna? Själv skulle inte jag ta reda på efter andras ungar så länge deras föräldrar är med.

*Hur kan det komma sig att Solas öronmmuffar dämpar ljudet när dom inte sitter på öronen?

Ja listan kan göras lång...

Men är mest nyfiken på om jag är den ända som omedvetet och ofrivilligt överanalyserar barnprogrammen?

Jag vet att det inte behöver vara logiskt då det faktiskt är ett tecknat barnprogram. Men ändå...

• Svar på tråden Hur påverkas ni föräldrar av att era knoddar bara ser på ett tv-program?
  • Anonym (.)
    joffan skrev 2020-04-14 00:04:46 följande:

Jag är mest bara nyfiken. Jag har omedvetet börjat analysera allt i dotterns favoritprogram Bing. Förmodligen för att hon ser igenom hela serien 1 gång om dagen (jag vet att det är mycket, så behöver inga pekpinnar om det).

Till en början tittade jag med utan att lägga märke till detaljer. Men ju mer lillchefen på 2 år ser på detta ju mer analyserar jag.

Några exempel

*Varför är barnen större än dom vuxna?

*Varför torkar Amma upp bings kiss nör han kissar ner sig hos dom fastän flopp berkar vara bings vårdnadshavare? Är det för att hin är kvinna? Själv skulle inte jag ta reda på efter andras ungar så länge deras föräldrar är med.

*Hur kan det komma sig att Solas öronmmuffar dämpar ljudet när dom inte sitter på öronen?

Ja listan kan göras lång...

Men är mest nyfiken på om jag är den ända som omedvetet och ofrivilligt överanalyserar barnprogrammen?

Jag vet att det inte behöver vara logiskt då det faktiskt är ett tecknat barnprogram. Men ändå...

Men vänta lite nu. Du fråga en sak i rubriken på en grej. Om hur föräldrar påverkas av att deras knoddar bara ser på en TV-program. Knoddar betyder barn alltså?

Men i själva inlägget pratar du om analys och frågor om helt någonting annat.
  • 10oktober

Haha! Ja visst blir man lite skadad. Här är det Brandman Sam som går på repeat och eftersom Netflix bara har en säsong så kan vi nog citera de flesta avsnitten rakt av. Ibland trillar vi över något annat avsnitt, oh the joy!

Jag och mannen brukar ibland diskutera rimligheten i t.ex. att hämta en pojke med stukad fot med helikopter när brandbilen står på vägen 5 m intill. Jag insåg också häromdagen att jag blev lite bekymrad för den rullstoladrivna flickan för att jag inte kunde komma på vem hennes mamma var, haha!

• BuoBä

Kom igen när du sett en hel säsong av I drömmarnas trädgård.

• Anonym (Vuxna)
    joffan skrev 2020-04-14 00:04:46 följande:

Säkert så att det är en del vuxna som analyserar barnprogrammen vissa gånger finns det en del referenser som bara vuxna förstår. Tittar ni inte på flera program? 
  • joffan
    Anonym (.) skrev 2020-04-14 07:45:55 följande:

Men vänta lite nu. Du fråga en sak i rubriken på en grej. Om hur föräldrar påverkas av att deras knoddar bara ser på en TV-program. Knoddar betyder barn alltså?

Anonym (.) skrev 2020-04-14 07:45:55 följande:

Knoddar= barn

Ställer en fråga längre ner i inlägget också om du läste igenom så tror jag du såg det :) om du tycker mitt inlägg är dåligt formulerat och har behov av att veta varför, så kan jag säga att jag har sen språklig utveckling. Och tycker det är svårt att formulera meningar och blir ofta missförstådd. Ber om ursäkt för det eftersom mitt inlägg förvirrade dig.
  • joffan
    BuoBä skrev 2020-04-14 08:35:36 följande:

Kom igen när du sett en hel säsong av I drömmarnas trädgård.

Haha drömmarnas trädgård har vi bara sett lite på blir knäpp av att se det. Funderar seriöst på vad dom tagit för droger när dom gjort den serien.
  • joffan
    Anonym (Vuxna) skrev 2020-04-14 08:51:15 följande:

Säkert så att det är en del vuxna som analyserar barnprogrammen vissa gånger finns det en del referenser som bara vuxna förstår. Tittar ni inte på flera program? 

Jo visst tittar vi på annat också. Men hon ledsnar efter en stund och säger "Bim, bim, bim" om och om igen så funkar ibland
  • Anonym (Vuxna)
    joffan skrev 2020-04-16 19:05:53 följande:
    Jo visst tittar vi på annat också. Men hon ledsnar efter en stund och säger "Bim, bim, bim" om och om igen så funkar ibland
    Men du gör väl annat under tiden. Ser du om barnprogrammet? 
Svar på tråden Hur påverkas ni föräldrar av att era knoddar bara ser på ett tv-program?