• Anna1992

Rosa på pappret

Hej , har sen tre dagar tillbaka haft rosa på pappret på morgonen. Sen ingenting mer under dagen. Trodde först de var mensen men då det ej kommit igång och ingen mensvärk för den delen heller. Mensen är beräknad den 5/4

Så nu till min fråga , kan man vara gravid trots detta? Som sagt bara ljusrosa på pappret ingenting annat =/ 

• Svar på tråden Rosa på pappret
  • Tigu

Kanske en nidblödning? Har du tagit nåt gravtest?

• Anna1992

nej har inte vågat göra det ännu , funderar på att kanske göra det imorgon om inte mensen kommit till dess.

• Anonym (Li)

Ja, visst kan man det. Man kan vara gravid och blöda kraftigt också. Men i all välmening, du kommer få bättre svar av att ta ett test än att fråga här.

• Anonym (Bebis20)
    Anonym (Li) skrev 2020-04-03 12:46:38 följande:

Ja, visst kan man det. Man kan vara gravid och blöda kraftigt också. Men i all välmening, du kommer få bättre svar av att ta ett test än att fråga här.

Jag har blött med brunaktig blod sedan 26/3 , beräknad mens 5/4, tog test igår som visade negativ. Blöder även nu men ingen mensvärk, vilket jag brukar ha 1-2 dagar innan mensstart. Har läst mycket om att man kan blöda även om man är

gravid har det hänt dig?
  • Anna1992
    Anonym (Li) skrev 2020-04-03 12:46:38 följande:

absolut =) Var väll mest om nån varit med om liknande och ändå varit gravid. Kommer inte mensen igång ordentligt så kommer jag självklart ta ett test =)
  • mallalala

I denna grav fick jag ljusrosa på pappret i typ tre dagar. Kom ngn dag innan mensen skulle komma. Trodde det var mensen som var på g men visade sig vara en nidblödning.

• Anna1992
    mallalala skrev 2020-04-03 14:35:24 följande:

I denna grav fick jag ljusrosa på pappret i typ tre dagar. Kom ngn dag innan mensen skulle komma. Trodde det var mensen som var på g men visade sig vara en nidblödning.

åh så då kan man iallafall hoppas lite grann ;) När plussade du? 
  • Anna1992
    mallalala skrev 2020-04-03 14:35:24 följande:

• mallalala
    Anna1992 skrev 2020-04-03 14:41:22 följande:

fick rosa på pappret på fredagen. Hade då testat på morgonen och det visade neg. Testade sen sönd em och fick tydligt plus.
  • Anna1992
    mallalala skrev 2020-04-03 14:58:37 följande:

fick rosa på pappret på fredagen. Hade då testat på morgonen och det visade neg. Testade sen sönd em och fick tydligt plus.

Tack för svar :) då ska jag kanske våga prova imorgon om den inte kommit igång innan dess :D
  • mallalala
    Anna1992 skrev 2020-04-03 15:04:06 följande:

Tack för svar :) då ska jag kanske våga prova imorgon om den inte kommit igång innan dess :D

Lycka till och uppdatera gärna. Hoppas du får ett plus.
  • Anna1992
    mallalala skrev 2020-04-03 16:03:06 följande:

Lycka till och uppdatera gärna. Hoppas du får ett plus.

Tokblankt imorse :/ men ingen mens ännu dock
  • Leah56
    Anna1992 skrev 2020-04-04 06:20:08 följande:

Tokblankt imorse :/ men ingen mens ännu dock

Jag fick negativt på äl+10,12 och sen bim dagen. 2 dagar efter min mens var försenad fick jag en blödning på kvällen trodde de va kört men tog ett test på dag 3 och de visade gravid vecka 2-3 :)) sen ha rjag fått rosa på pappret vid toabesök då o då barnmorskan sa de helt normalt! så ge inte upp bäst att testa efter bim!
  • Anna1992
    Leah56 skrev 2020-04-04 08:01:02 följande:

Jag fick negativt på äl+10,12 och sen bim dagen. 2 dagar efter min mens var försenad fick jag en blödning på kvällen trodde de va kört men tog ett test på dag 3 och de visade gravid vecka 2-3 :)) sen ha rjag fått rosa på pappret vid toabesök då o då barnmorskan sa de helt normalt! så ge inte upp bäst att testa efter bim!

Jo tänkte de men man vill ju såååå gärna veta haha, imorgon är mensen beräknad så har den ej kommit igång tills mitten av nästa vecka så tänkte jag testa igen :) Aldrig varit med om detta förut så trodde verkligen de var mensen som kom. Kommer bara rosa på pappret ibland vid toabesök men inte mer än så , behöver inte ens ha nått skydd. Har ingen mensvärk och inte svullen mensmage heller som jag annars alltid har när mensen ska komma. Så ännu har jag då inte släppt hoppet iallafall ;)
  • Leah56
    Anna1992 skrev 2020-04-04 08:07:59 följande:

Jo tänkte de men man vill ju såååå gärna veta haha, imorgon är mensen beräknad så har den ej kommit igång tills mitten av nästa vecka så tänkte jag testa igen :) Aldrig varit med om detta förut så trodde verkligen de var mensen som kom. Kommer bara rosa på pappret ibland vid toabesök men inte mer än så , behöver inte ens ha nått skydd. Har ingen mensvärk och inte svullen mensmage heller som jag annars alltid har när mensen ska komma. Så ännu har jag då inte släppt hoppet iallafall ;)

Lycka till!! :)
  • Anna1992

Nu kom nog mensen :( gick på toa och nu var de mer än vad som kommit tidigare :/ aja nytt försök nästa äl;)

Svar på tråden Rosa på pappret