• Anonym Kaos

Hjälp, jag vet inte va jag ska göra!!

De är så här att ja har en kille men hans kompisar gjorde något som ja verkligen mår skit över o har gjort de i några veckor nu o han såg verkligen på mig att ja inte klarade mer men ändå så umgås han me dom som vanligt även att han ser att ja mår skit över det och jag har pratat med han om dette men ändå vill han va me dom när han har flera vänner han kan umgås med o dom 2 vännerna har försökt få isär mig o han sen vi blev ihop. Så ja vet inte va ja ska göra, nön som har något tips eller något

• Svar på tråden Hjälp, jag vet inte va jag ska göra!!
  • Andiie87

Jag tror faktiskt att det är bäst att göra slut! Han tillåter, troligen, något som är omoraliskt. Det framstår åtminstone så. Hans personliga karaktär och omdöme brister för mycket för att du ska stanna kvar!

Just my opinion

• Anonym Kaos

Men jag gillar ju verkligen den här killen o vi har snart vart tsm i 2 år och även om Ja ska göra slut eller inte så kan jag inte de för hans farmor gick bort igår o de känns jätte elakt

• Sandrasöt88

Om di anser att du inte är värd ett skit så fortsätter du vara tillsammans med honom. Svårare än så är det inte.

• Andiie87
    Anonym Kaos skrev 2020-03-30 14:02:10 följande:

Men jag gillar ju verkligen den här killen o vi har snart vart tsm i 2 år och även om Ja ska göra slut eller inte så kan jag inte de för hans farmor gick bort igår o de känns jätte elakt

Ja. Omständigheter kan ju påverka ens val. Älskar han dig tror du?
  • Anonym Kaos

Han säger att han älskar mig men de kan lika gärna va tomma ord. Men hur ska jag göra slut på ett bra sätt när hans farmor precis dog, för ja vågar ju inte prata om de som hände en gång till för då kommer han tro att jag vill ha uppmärksamhet bara

• Anonym Kaos

Han säger att han älskar mig men de kan lika gärna va tomma ord. Men hur ska jag göra slut på ett bra sätt när hans farmor precis dog, för ja vågar ju inte prata om de som hände en gång till för då kommer han tro att jag vill ha uppmärksamhet bara

• Anonym Kaos

• Anonym (Anonym 666)

Men vad är det hans kompisar har sagt då?? Det måste ju vara nåt väldigt allvarligt eftersom du funderar på att göra slut.

• Anonym Kaos

Asså vill helst inte berätta då de är jätte känsligt, men vill ändå veta va folk tycker jag ska göra även om dom inte vet va de handlar om men för både mig o min kille vet ju att de är något som verkligen sårar, för jag har slut på idéer

• Barbro45
    Anonym Kaos skrev 2020-03-30 14:29:25 följande:

Jag gissar du är rätt ung. Något man lär sig med tiden är att ord är billiga, han kan säga att han älskar dig och tror själv att han gör det. Men det kostar honom ingenting att säga det. Det som räknas är vad han gör. Han vill fortsätta att umgås med människor som gjort dig illa. Har han konfronterat dem och sagt ifrån och försvarat dig?

Du älskar honom, men han älskar inte dig. Det är bekvämt att du finns tillgänglig.
  • Anonym Kaos

De ända han har gjort va o säga till dom att de va inte snällt o sen va allt som vanligt för dom, även att han vet att de är jätte svårt för mig att fortsätta som vanligt, och han hatar mitt ex på grund av vad han har gjort, men hans kompisar har typ gjort samma sak mot mig o ändå så gillar han dom som vanligt, och hans argument om detta är:

"En av dom två har vart min vän sedan jag var liten, så jag kan inte bara sluta umgås med han"

Men då kanske han inte älskar mig som ni säger.

• Barbro45
    Anonym Kaos skrev 2020-03-31 08:08:30 följande:

De ända han har gjort va o säga till dom att de va inte snällt o sen va allt som vanligt för dom, även att han vet att de är jätte svårt för mig att fortsätta som vanligt, och han hatar mitt ex på grund av vad han har gjort, men hans kompisar har typ gjort samma sak mot mig o ändå så gillar han dom som vanligt, och hans argument om detta är:

"En av dom två har vart min vän sedan jag var liten, så jag kan inte bara sluta umgås med han"

Men då kanske han inte älskar mig som ni säger.

Vi vet alla att livet består av val, alla val man gör innebär att man väljer bort något annat. Ibland är valen lätta och självklara, men inte alltid. Det är inte alltid man förstår konsekvenserna av de val man gör, konsekvenser för sig själv och andra. Din pojkvän har valt sin barndomsvän här, ok, det har ha rätt till. Hans val sårar och kränker dig, något han inte tycker är tillräckligt viktigt.

Nu har du ett val, fortsätta relationen och inse att din pojkvän vet att han inte behöver bry sig om vad du vill och känner. Du blir kvar oavsett. Eller, du avslutar relationen och håller fast vid det vilka löften och kärleksförklaringar han än kommer med. Han och hans vänner kommer kanske att börja prata skit om dig för att hämnas, men då vet du än mer att du fattade rätt beslut.

Att hans farmor just dött är inte ditt problem, den sorgen har han oavsett vad du gör. Han ska inte utnyttja det för att hålla dig kvar.

Du behöver inte ta upp hans kompisars beteende mot dig när du gör slut. Du säger -jag vill göra slut- han kommer att fråga varför, det menar du inte, gråta, hota, be andra tals med dig, säga att du visst älskar honom. Håll fast vid ditt beslut, du behöver inte diskutera och förklara.

Har du vänner och familj som du kan gå stöd av? Vi är många som varit i din situation, ett förhållande där man börjar känna att man inte är värd nåt.
  • Anonym Kaos

Okej då ja aldrig har vart den som pratar ut med folk om va som händer och sånt och den ända jag pratar med om saker som har hänt och sånt är ju med min kille, men jag antar att jag får försöka prata med mina föräldrar eller någon annan istället

• Anonym Kaos

Jag har bestämt mig va ja ska göra nu, Tack så mycket ni som gjorde att jag förstod att jag är värd mer änn va han ger mig, de betyder jätte mycket

Hoppas ni får en bra dag????

• farman

Gå in för ett löst förhållande om det funkar.
    annars lämna honom

• farman

annars lämna honom

• farman

annars lämna honom

• farman

annars lämna honom

• Barbro45
    Anonym Kaos skrev 2020-03-31 12:45:51 följande:

Jag har bestämt mig va ja ska göra nu, Tack så mycket ni som gjorde att jag förstod att jag är värd mer änn va han ger mig, de betyder jätte mycket

Hoppas ni får en bra dag????

Många hjärta och all styrka till dig från alla dina medsystrar.
Svar på tråden Hjälp, jag vet inte va jag ska göra!!