Anonym Kaos skrev 2020-03-31 08:08:30 följande:
De ända han har gjort va o säga till dom att de va inte snällt o sen va allt som vanligt för dom, även att han vet att de är jätte svårt för mig att fortsätta som vanligt, och han hatar mitt ex på grund av vad han har gjort, men hans kompisar har typ gjort samma sak mot mig o ändå så gillar han dom som vanligt, och hans argument om detta är:
"En av dom två har vart min vän sedan jag var liten, så jag kan inte bara sluta umgås med han"
Men då kanske han inte älskar mig som ni säger.
Vi vet alla att livet består av val, alla val man gör innebär att man väljer bort något annat. Ibland är valen lätta och självklara, men inte alltid. Det är inte alltid man förstår konsekvenserna av de val man gör, konsekvenser för sig själv och andra. Din pojkvän har valt sin barndomsvän här, ok, det har ha rätt till. Hans val sårar och kränker dig, något han inte tycker är tillräckligt viktigt.
Nu har du ett val, fortsätta relationen och inse att din pojkvän vet att han inte behöver bry sig om vad du vill och känner. Du blir kvar oavsett. Eller, du avslutar relationen och håller fast vid det vilka löften och kärleksförklaringar han än kommer med. Han och hans vänner kommer kanske att börja prata skit om dig för att hämnas, men då vet du än mer att du fattade rätt beslut.
Att hans farmor just dött är inte ditt problem, den sorgen har han oavsett vad du gör. Han ska inte utnyttja det för att hålla dig kvar.
Du behöver inte ta upp hans kompisars beteende mot dig när du gör slut. Du säger -jag vill göra slut- han kommer att fråga varför, det menar du inte, gråta, hota, be andra tals med dig, säga att du visst älskar honom. Håll fast vid ditt beslut, du behöver inte diskutera och förklara.
Har du vänner och familj som du kan gå stöd av? Vi är många som varit i din situation, ett förhållande där man börjar känna att man inte är värd nåt.