• AgnetaR

    Funkar ägglossningstest som graviditetstest?

    Hej!

    Rd7 här och jag inser nu att jag måste gå och prata med någon, för jag klarar inte dessa ruvardagar!!!

    Ville inte ?slösa? mitt andra Clearblue test, när jag ändå bara är i rd7 och har testdag den 18/2(jag vet att jag borde vänta tills dess, ville det men det gick inte!)...

    Vill ju bara veta!!!!

    Testade m Clearblue rd5 o det visade väldigt väldigt svagt.

    Ikväll testade jag med ett ägglossningstest, tänkte varför inte. Har googlat o sett att vissa gör d...Men nu sitter dumma jag här o ska försöka tolka testet...behöver era kloka ord och erfarenheter!!!

    Tack för att ni finns!??

  • Svar på tråden Funkar ägglossningstest som graviditetstest?
  • Anonym (Anonym 666)

    Nej! Om du googlar ser du att man inte kan använda äl-test för att kontrollera graviditet.

  • AgnetaR

    ...var tvungen o testa lite till bara för att utvärdera

    Ett rosa Clearblue ägglossningstest och ett graviditetstest(sticka).

    Rd7

  • BuoBä

    Har du tagit ovitrelle? I så fall kan den ge falska positiva test i upp till 10 dagar om jag minns rätt.

    Men ja, ÄL-test kan ge utslag vid graviditet. Jag testade med ett överblivet Clearblue ÄL-test när jag redan visste att jag var gravid, bara för att se om funkade. Och det gjorde det.

  • Anonym (Kan vara)

    Undrar som föregående om du har tagit ovitrelle?

    Jag har iaf fått positiva ÄL-test samtliga graviditeter. Det var t ex så jag fick veta att jag var gravid en gång när jag inte alls förväntade mig det. Började ana ugglor i mossen när ÄL-testet var positivt på en dag den inte vore ha varit det och jag dessutom inte hade några som helst äl-symptom. Så då testade jag även med grav.test som gav +.

  • Johanna1986
    AgnetaR skrev 2020-02-12 19:06:14 följande:

    ...var tvungen o testa lite till bara för att utvärdera

    Ett rosa Clearblue ägglossningstest och ett graviditetstest(sticka).

    Rd7


    Ditt gravtest visar ju också positivt? Men frågar samma som de andra. Har du tagit ovitrelle?
  • Preggo89

    Hej, när jag blev gravid så visade 2 graviditetsstickor (från testlagret) bara 1 streck (8 dag efter ÄL och 10 dag efter ÄL) men när jag sedan någon dag efter det provade med ett ägglossningstest (från testlagret) så visade det 2 streck (12 dag efter ÄL). Jag tog då även ett clearblu som bekräftade graviditeten. Vad jag har förstått så kan ett ÄL-test uppfatta om hormonerna ändras, men inte särskilja om det är HCG eller LH.

  • AgnetaR

    Nej, jag har inte tagit ovitrelle...Tror jag vågar misstänka graviditet

    Men nu måste det bara hålla i sig fram till på tisdag, då jag har den officiella testdagen!

    Tack för svar! ??

Svar på tråden Funkar ägglossningstest som graviditetstest?