• Anonym (Anonym)

Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?

Har för länge sedan tagit amfetamin, men inte tagit det på 3 år och tänker aldrig ta det igen så ni behöver inte skriva dömande kommentarer. Jag har inte lagt märke till att mitt utseende förändrats men har ju sett och hört folk som missbrukat amfetamin och deras utseende har ändrats och blivit jättefult. Kan det ändras flera år senare helt plötsligt ? Inga dömande eller elaka kommentarer tack.

• Svar på tråden Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?
  • Anonym (f)
    klyban skrev 2020-02-11 16:39:20 följande:

Förstår du inte det handlar om ditt eget förfall du skpar skapar, där du ger upp och leva och bara lever för nästa meth fix.

Paco är en annan sån drog, och av samma principer, fast i en än mer rasande takt.(Kommer aldrig finnas i Sverige)
    Det är så illa att dom säljer sina kläder för en fix, då psykoliogiska påslaget blir så abnormt och man kommer i en akut depression som bara går hävas med mer paco, mer paco, mer paco och än mer paco.
    Och det är väl under dessa principer meth fungerar, men tar bra lägre tid.
    Amfetamin än än än än mer tid.

Detta tar en längre tid att uppnå, dock är inte drogen i sig själv som orsakar detta, utan ditt eget beteende, ge upp utseende och vård, och tandagnisslan.
    Och för en missbrukare(i den medicinska meningen) så är detta en realitet på meth.
    Amfetamin kan det vara det, och kan ta lång tid.

Fast inte enbart tycker jag. pundare får ju ett lite annorlunda utseende överlag, ryckiga manéer och insjunket utseende. tror faktiskt det beror delvis på skitstora påslag av noradrenalin, gör att kroppen utsätts för kemisk stress. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ann) skrev 2020-02-13 17:21:14 följande:

Det beror på hur det används, om du injicerar, hur länge och hur ofta. Om du är storförbrukare så kan det göra så att man åldras drastiskt på bara några år. Mycket beror även på den personlighetsförändring den orsakar och att man inte tar hand om sig själv som vanligt. 

Vad är storförbrukare, om man tar metamfetamin i typ 5 ggr är det stor risk att man åldras mycket då?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 17:23:34 följande:

Ja, faktiskt tycker jag det. Men det brukar ändras tillbaka igen efter ett tag.

Det som ändrar ansiktet allra mest är nog skadade och förlorade tänder, ansiktet blir liksom insjunket. Och det tar ju ett tag att bli så illa däran.

Jag har tagit både amfetamin, meth och adhd-mediciner. Det som ändrat mig mest är nog adhd-medicinerna, också det jag tagit längst.

Innehåller adhd medicin amfetamin? Vet att den gjorde det förr.
  • Anonym (f)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 18:01:15 följande:
    Vad är storförbrukare, om man tar metamfetamin i typ 5 ggr är det stor risk att man åldras mycket då?
    Nej
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 18:03:44 följande:
    Innehåller adhd medicin amfetamin? Vet att den gjorde det förr.
    Dexamfetamin innehåller mina. 

Skillnaden är väl hårfin och på en molekyl.
  • klyban
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 17:25:10 följande:
    Fast inte enbart tycker jag. pundare får ju ett lite annorlunda utseende överlag, ryckiga manéer och insjunket utseende. tror faktiskt det beror delvis på skitstora påslag av noradrenalin, gör att kroppen utsätts för kemisk stress. 
    Inte efter ett tillfälle, och under berusning är vi alla förändrade även på alkohol, eller tom speciellt på alkoholen.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (f)
    klyban skrev 2020-02-13 20:46:20 följande:
    Inte efter ett tillfälle, och under berusning är vi alla förändrade även på alkohol, eller tom speciellt på alkoholen.
    Nej, inte från ett tillfälle. Men när jag tog crystal meth såg jag sliten ut väldigt snabbt. Kanske faktiskt redan första gången. Gjorde det under ett halvår, gick ner till 42 kg (från ca 65) och såg inte jättepigg ut. Tog nog i alla fall en 6-9 månader att se normal ut igen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 21:52:59 följande:

Nej, inte från ett tillfälle. Men när jag tog crystal meth såg jag sliten ut väldigt snabbt. Kanske faktiskt redan första gången. Gjorde det under ett halvår, gick ner till 42 kg (från ca 65) och såg inte jättepigg ut. Tog nog i alla fall en 6-9 månader att se normal ut igen.

Du har inte åldrats fort nu?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 18:01:15 följande:
    Nej. 
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Kermit) skrev 2020-02-02 02:29:38 följande:

Jag har pundat i några år och är numera grön i ansiktet och ser ut som grodan Kermit.

Bästa.. skrattade högt när jag läste det där.

Men ärligt talat TS, menar du att du tog amfetamin nån enstaka gång eller typ missbrukade det dagligen förut? Även om det var dagligen så skulle ju ditt utseende redan ha ändrats isåfall men du måste ju förstå själv att det inte kommer ändras över natten nu för att du tog det en eller 2 gånger för 5 år sen?

Jag har tagit det flera gånger (kanske 10 sammanlagt) senast för ca 5 och sen och tror inte det har gjort så mycket med mitt utseende faktiskt , är 30+ men blir leggad på systemet ganska ofta haha. Är mer orolig för vad sömnbrist pga att jag är ensamstående mamma gör ärligt talat.

Sen tror jag det handlar om hur man lever när man tar det dagligen också, sover inte, äter inte hälsosamt osv.
  • klyban
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 21:52:59 följande:
    Hur ofta tog du då?
    meth har ju historiskt varit låg konsumtion i Sverige på.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-02-13 22:20:32 följande:

Bästa.. skrattade högt när jag läste det där.

Men ärligt talat TS, menar du att du tog amfetamin nån enstaka gång eller typ missbrukade det dagligen förut? Även om det var dagligen så skulle ju ditt utseende redan ha ändrats isåfall men du måste ju förstå själv att det inte kommer ändras över natten nu för att du tog det en eller 2 gånger för 5 år sen?

Jag har tagit det flera gånger (kanske 10 sammanlagt) senast för ca 5 och sen och tror inte det har gjort så mycket med mitt utseende faktiskt , är 30+ men blir leggad på systemet ganska ofta haha. Är mer orolig för vad sömnbrist pga att jag är ensamstående mamma gör ärligt talat.

Sen tror jag det handlar om hur man lever när man tar det dagligen också, sover inte, äter inte hälsosamt osv.

Tog det några gånger under några månaders tid. Tog du metamfetamin eller bara vanlig amfetamin?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 22:28:00 följande:

Tog det några gånger under några månaders tid. Tog du metamfetamin eller bara vanlig amfetamin?

Det är ju inte mycket så tror verkligen inte du behöver vara orolig. Jag tog bara vanlig vad jag vet, meth är väl inte så vanligt i Sverige. Kokain tog jag mycket mer.. aldrig varje dag eller så men ett tag var det nog nästan varje helg.

Och som sagt så har det nog mycket att göra med hur man lever annars.. knappt äter eller sover och så.
  • Anonym (f)
    klyban skrev 2020-02-13 22:23:53 följande:
    Hur ofta tog du då?
    meth har ju historiskt varit låg konsumtion i Sverige på.
    Jag bodde inte i Sverige. Tog 4 dagar sov 2, sedan fyra igen. Lite så.
  • Anonym (f)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 21:56:23 följande:
    Du har inte åldrats fort nu?
    Jag ser ungefär tio år yngre ut än vad jag är enligt folk omkring mig, det här är väl en femton år sedan som jag tog meth. Adhd-mediciner har jag tagit sista tre åren, slutade med dem för några månader sedan. Blir lite skuggig runt ögonen och stirrig som jag själv upplever det. Lite kass hy också. Har gått på de flesta droger som finns. Tror att jag ser yngre ut är genetiskt, min pappa ser fortfarande väldigt ung ut också.
  • klyban
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 23:44:06 följande:
    Jag bodde inte i Sverige. Tog 4 dagar sov 2, sedan fyra igen. Lite så.

Det är ju rätt tufft.
    Och lite vad jag menade, att gör man inget annat än methar, så går man ned sig snabbt.

Gött du kom ur det i alla fall.

• Anonym (beror på)

Tar man det länge, typ flera år så brukar huden åldras eftersom det påverkar cirkulationen i kroppen som i sig kan ge äldre hud.

Det som brukar vara mest påtagligt är ju tänderna som blir dåliga pga muntorrhet. Ett ansikte utan tänder ser ju gammalt ut liksom. Viktminskning (vanligt vid amfetaminmissbruk) kan även göra att rynkor syns mer.

Svar på tråden Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?