Familjefaren skrev 2020-01-25 19:22:33 följande:
Fungerar det naturligt för er? Att ni känner en stark längtan efter era föräldrar, syskon, släktingar, och vänner m.m.? Att ni med jämna mellanrum kontaktar dem för att ni känner en naturlig saknad efter dem? Eller krävs det en stor ansträngning rent mentalt?
Det krävs ganska stor ansträngning för mig att kontakta dem, eftersom vi har så lite gemensamt nu i vuxen ålder. Min familj och jag lever väldigt olika liv och med många mil emellan. De flesta av dem träffar jag högst vartannat år, och då bara en kortare stund. Saknar sällan dem längre eftersom jag inte räknar med dem eller ser dem som en stor tillgång i mitt liv. Vi lever alla separata liv och klarar oss bäst vi kan. Jag har mer hjälp av min partners familj, och större utbyte av dem och mina bästa vänner. Har ibland sörjt en trygg familj som ställer upp på varann och en som kunde hjälpa mig ekonomiskt eller när jag krisade, men har inte haft den turen i livet.
Har å andra sidan några underbara vänner och haft turen att ha riktigt bra partners.